Hoe voer ik een IPRELEASE uit op een CopperJet 810??

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim

Hoe voer ik een IPRELEASE uit op een CopperJet 810??

Post by BigJim »

Ik heb even moeten stoeien met een CopperJet 810 op mijn (vroegere Cistron) Xs4all account.Dus BBned.
Nu koppelt BBned het MAC adres van de router aan mijn IP adres.
Mijn eigen router/ modem is een Sweex Adsl/modem/ router.
Via de interface van de Sweex kan ik de verkregen WAN ip adres vrijgeven echter deze functionaliteit ben ik op de Copperjet 810 nog niet tegengekomen.
Wanneer ik dus nu mijn eigen router weer aansluit verkrijgt deze geen IP adres van BBned.
Deze CopperJet moet echter morgen naar een klant toe en nu moet ik dus het WAN IP adres weer van de MAC adres van de CopperJet 810 vrijgeven.
Mááár...Hoe doe ik dat op deze CopperJet ?
Ik ben in de handleiding niks tegengekomen hierover en een search op GOT leverde ook (nog) niks op....Help wanted Please>> ^:^ ^:^
Floppus
Global MOD

Post by Floppus »

https://www.csolutions.net/cdsl/pdf/Ins ... Manual.pdf

Hoofdstuk 4.1
De router zal bij de klant automagisch een nieuw IP verkrijgen, tenzij je hard, handmatig een IP adres in de router hebt ingesteld.

Zie Wan status in screenshot op pagina 10: IP Address type moet op dynamic.

Als je per se daar met een vast ip wil werken, zet dan tijdelijk even een PC in je "thuisrange", en configureer volgens forumlieren die klant van provider heeft gehad. :)
BigJim

Post by BigJim »

Oke...Duidelijk.
Ik heb de SWEEX nu van mijn eigen vaste IPadres voorzien en het werkt allemaal weer. Overigens kreeg ik van de helpdesk te horen dat de lease elke 2 uur wordt vervangen.Dus if all else fails ...alles 2 uur downbrengen en weer connecten.
Maar het is en blijft vaag dat de CJ810 de mogelijkheid van IPRELEASE niet heeft..Vond de Helpdesk ook....Dus...Verder zoeken naar een betere Modem/Router.
Iemand nog suggesties in merk en naam??
racoon

Post by racoon »

ik heb zelf d-link en ben er erg tevreden over, sitecom is overigens ook een hele g oeie
fanaat
General MOD

Post by fanaat »

racoon wrote:ik heb zelf d-link en ben er erg tevreden over, sitecom is overigens ook een hele g oeie
Wordt toch tijd dat je je eens verdiept in de materie. Sitecom een goeie???????

Daar verschillen de meningen nogal over hoor.
Nu op Mojito Custom :)
DSmarty
Site Admin

Post by DSmarty »

/me heeft nog wel een goede :)

Een Cisco 2621XM met WIC-1ADSL, perfecte combo en goed schaalbaar naar hogere snelheden.
BigJim

Post by BigJim »

DSmarty wrote:/me heeft nog wel een goede :)

Een Cisco 2621XM met WIC-1ADSL, perfecte combo en goed schaalbaar naar hogere snelheden.
Ahum...kuchkuch...QuantahKostah ???
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

DSmarty wrote:/me heeft nog wel een goede :)

En sommige mensen hebben gewoon geld te veel :P

Hier thuis staat een Draytek, prima spul :)
Post Reply