En op wie ga jij Stemmen??

De Chatroom
Post Reply
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

En op wie ga jij Stemmen??

Post by BigJim »

alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

VVD
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

alexcid wrote:VVD
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

PVV
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

<Leest>
Nog steeds verbaas ik mij erover dat een primitieve levensbehoefte zo gigantisch duur is geworden. En dan zo'n bericht.
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

WhoCares wrote:<Leest>
Nog steeds verbaas ik mij erover dat een primitieve levensbehoefte zo gigantisch duur is geworden. En dan zo'n bericht.
Als je goed de links door leest dan wordt huren een kleine 200 euro per maand duurder over de komende 3 á 4 jaar.Als zij hun gang mogen gaan.

Ik snap het niet meer...Lang leve de politiek.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Ik denk dat het wel duurder wordt, maar dat geldt dan ook voor alle levensbehoeften. De huren zullen echt niet 200 euro duurder worden, want dan kan niemand dat betalen en daar zitten verhuurders ook niet op te wachten. Door marktwerking zal er een betaalbare prijs ontstaan.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Ik ga helemaal niet stemmen ...

Nee, niet omdat het me niks zou schelen hoor, maar ik ben ongeveer 5 jaar geleden geemigreerd naar Bulgarije. Vanzelfsprekend heb ik nogsteeds stemrecht, tenslotte ben en blijf ik Nederlander ... Maar ik vindt het niet gepast te stemmen over/voor een samenleving waar ik geen actief deelnemer meer van ben ...

Ik volg alles wel met grote interesse overigens ... ik ben benieuwd wat het worden gaat :)
I'm just impersonating me...
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

alexcid wrote:Ik denk dat het wel duurder wordt, maar dat geldt dan ook voor alle levensbehoeften. De huren zullen echt niet 200 euro duurder worden, want dan kan niemand dat betalen en daar zitten verhuurders ook niet op te wachten. Door marktwerking zal er een betaalbare prijs ontstaan.
het vreemde van huren is dat het mensen zijn die geen huis kúnnen kopen en dan een hogere huur prijs betalen dan de hypotheek prijs zou zijn van dat zelfde huis.................vreemde marktwerking |:(
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Majapro wrote:
alexcid wrote:Ik denk dat het wel duurder wordt, maar dat geldt dan ook voor alle levensbehoeften. De huren zullen echt niet 200 euro duurder worden, want dan kan niemand dat betalen en daar zitten verhuurders ook niet op te wachten. Door marktwerking zal er een betaalbare prijs ontstaan.
het vreemde van huren is dat het mensen zijn die geen huis kúnnen kopen en dan een hogere huur prijs betalen dan de hypotheek prijs zou zijn van dat zelfde huis.................vreemde marktwerking |:(
Een hogere huurprijs dan de hypotheek zal het wel niet worden.
Ze willen de huurprijs koppelen aan de WOZ waarde...zou inderdaad kunnen gaan inhouden dat je huur gelijk wordt getrokken met een hypotheek aflossing. Dag koopkracht...Dag spaarmogelijkheid...Dag alles.

Reken hier je huursverhoging zelf uit

Dan zul je zien dat je over ong 3 jaar al meer dan 150 EURO (Das bijna 400 guldens...) per maand méér huur betaald voor dezelfde woning. En kopen is niet echt meer een mogelijkheid voor velen.

Wat ik me ook afvraag is wie dit geld krijgt ....
Last edited by BigJim on 06 Nov 2006, 10:17, edited 1 time in total.
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

tja, en uhm dit gaat 1 partij ff verhelpen...(als het al zo snel zo ver komt) :D
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Libido78 wrote:tja, en uhm dit gaat 1 partij ff verhelpen...(als het al zo snel zo ver komt) :D
Natuurlijk niet...Dat is onmogelijk..
Het is gewoon van de zotte dat het er door gedrukt is ná de val van het kabinet..
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Hehe ... je zou bijna denken dat het Nederlandse kabinet een beetje teveel naar het oosten (oost europa) of de States heeft gekeken ... Daar doen de regeringen ook gewoon maar wat ze willen ;) ... Eigen politieke belangen en ideeen boven die van vele landgenoten ...

Politiek stinkt ;)
I'm just impersonating me...
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Dit neigt inderdaad die kant op ja.. :(
Nog even en ze schaffen de verkiezingen af..... :X

Het wordt tijd voor een Partij die wél opkomt voor de belangen van zijn landgenoten in plaats te kijken hoe snel ze hun eigen zakken kunnen vullen in één kabinets periode.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik ga voor de VVD.
Er zijn ook met deze partij wel een boel verschillen in hoe ik denk en hoe de VVD als partij denkt, maar een belangrijk aantal andere zaken komen wel overeen.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn streven iig is om te voorkomen dat er een links kabinet met PVDA komt.
De staatsbegroting is eindelijk een beetje onder controle en ik vind het zonde om dan weer de staatsschuld in korte tijd op te jagen naar linkse-waarden waar wij als belastingbetaler weer de dupe van zijn.
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

Ik ga zoieso een linkse partij stemmen...

Hoogstwaarschijnlijk PvdA of SP.. Groenlinks laat naar mijn mening te weinig van zich horen.
In de afgelopen tijd is het verschil tussen de rijken en armen alleen maar groter geworden iets wat juist voor het CDA aan het verbeteren was. De staatsschuld is kleiner geworden doordat de economie nu de afgelopen jaren gunstig verliep dit is geen verdienste van het groepje Balkenende.

Ik vind het meer dan logisch dat diegene die veel verdienen mee betalen aan wat de "echt" minder verdienende mensen krijgen. Dan niet aan geld maar wel aan goede voorzieningen en materialen...
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

De marketingafdelingen van PvdA en CDA hebben goed hun best gedaan: De inzet voor de meeste zaken is vrijwel gelijk, en er wordt gepolariseerd over slechts één onderwerp: De hypotheekrente.

Door het debat onderling tussen deze twee partijen zo zwaar op te jagen, wordt ten eerste de media-aandacht naar de andere partijen beperkt, terwijl bij de ene kiezer het beeld achterblijft dat ze partij A moeten stemmen om hypotheekrenteaftrek te behouden, en bij de andere dat ze partij B moeten stemmen voor juist afschaffing.

Resultaat: een groot PvdA en een groot CDA, want dat was immers de "te maken keuze".

En hoe is het na de verkiezingen?
Behoud van volledige aftrek zal sowieso moeilijk blijken, terwijl volledig afschaffen niet reëel is. PvdA en CDA vormen een kabinet, en voeren een tussenweg in waarin met name de zeer hoge hypotheken beperkt worden in aftrek. Het overgrote deel van de stemmers op beide partijen zijn daarmee blij, omdat de maatregel maar een zeer beperkt aantal mensen treft.

En zo, is poltiek anno 2006 niets meer dan marketing van de bovenste plank.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Kijkaan ... zelfs een politicoloog in ons midden ... jij bent ook van alle markten thuis Floppus! :)
I'm just impersonating me...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Maar zo gaat het toch al jaren zo? We hebben nu eenmaal dit kiesstelsel en om een meerderheid in de kamer te krijgen moet iedereen water bij de wijn doen. En tadaah, een nieuw kabinet is gevormd. De ene partij heeft het ene onderwerp in de wacht gesleept en de andere partij(en) hebben het andere. En inderdaad, ik geloof wel dat ook al zit de CDA in het kabinet, de beperkte hypotheekrente zal doorgevoerd worden. Een verkrachte versie van 'gratis' kinderopvang zal ook wel op de agenda staan en we gooien er nog wel een lastenverlichtingetje tegenaan. Grootste gedeelte van de kiezers zijn tevreden en dan verdelen we de ministerposten nog eens. Compromissen, weg ermee! Ik stel voor om een 4 partijen stelsel in te richten. Iedereen duidelijk in een eigen hoek en stemmen maar. Verder verplicht stemmen, want het moet ook eens afgelopen zijn met het gezeik op de politiek en dan niet naar de stembus gaan. Zo werkt het niet ;-) Ander punt om verplicht te stemmen is dat je dan ECHT een spiegeling krijgt van wat de kiezers willen. Nu gaat ruim 70% stemmen, vervolgens verwateren die stemmen op teveel partijen waarop gestemd kan worden (in mijn ogen kun je die stemmen door de put spoelen, want wat heeft 1 zetel voor invloed...) en dan 75 zetels bij elkaar sprokkelen. Weerspiegeling van de wens van de samenleving? Als je alles naar boven afrondt, dan vind ik het nog niet.

Sorry, zware dag gehad.

DafDu, machtig je mij even, dan stem ik wel voor je ;-)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

Ik vind het erg lastig om te bepalen waarop ik ga stemmen. Veel zaken in het beleid van de afgelopen jaren kan ik mij in vinden, alleen is de uitvoering ervan nogal tekort geschoten. Waardoor vele mensen (waaronder mijn ouders) het erg lastig hebben gekregen. En dan niet alleen financieel. En ik verwacht dat met een volgend kabinet van die twee partijen er niet beter op word. Dus de partijen uit het huidige kabinet worden het niet.

Vervolgens heb je de andere grote partij de PVDA. Het beleid van hen is net wat floppus zegt op vele punten gelijk aan het CDA, als er een kabinet PVDA/CDA komt zal er op bepaalde punten wat meer sociaal worden maar voor de rest verwacht ik niet dat het echt wijzigt. Daarnaast komt er nog bij dat ik Bos voor geen cent vertrouw. Dus ook geen PVDA.

De beginselen van Groen Links en SP kan ik mij niet in vinden. Vele van hun voorstellen wel maar ik verwacht wanneer zij aan de macht komen dat het voor de korte termijn wel goed is, maar over 5-10 jaar mogen we daar dan weer voor betalen.

Al die nieuwe partijen zijn leuk en aardig, maar ik ben blij dat we van het rodzooitje van LPF straks af zijn.

Dus blijft er voor mij eigenlijk maar een keus over: Christen Unie.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

alexcid wrote:DafDu, machtig je mij even, dan stem ik wel voor je ;-)
Hehehe ... Nuja, zolang je niet op de VVD - maar zeker niet op de LPF, PVV, Partij voor de dieren (of zo'n andere zinloos gedrocht) - stemt noch een voorkeurstem aan Balkenende geeft, zal ik het overwegen ;)
I'm just impersonating me...
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

Dan doe ik het wel P
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

wat een angst voor een linkse regering :+ natuurlijk gaan wij dan dat betalen, sterker nog ik wou dat ik een miljoen belasting moest betalen dan had ik namelijk ook een inkomen daarnaar.

ik werk in de zorg en dat is echt aan de onderkant waar de koopkracht fiks is afgenomen, m'n oude moedertje met alleen aow heeft heel wat minder te besteden dan een paar jaar geleden.

de hoeveelheid echt rijken is behoorlijk toegenomen blijkt weer eens uit cijfers.

Onze economie groeit eindelijk weer eens een beetje maar dan moeten we dat wel zo houden door grote groepen consumenten meer koopkracht te geven ipv onze miljonairs in aantal te laten groeien.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

DaFDu wrote:
alexcid wrote:DafDu, machtig je mij even, dan stem ik wel voor je ;-)
Hehehe ... Nuja, zolang je niet op de VVD - maar zeker niet op de LPF, PVV, Partij voor de dieren (of zo'n andere zinloos gedrocht) - stemt noch een voorkeurstem aan Balkenende geeft, zal ik het overwegen ;)
Promise, geen VVD o-)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Post Reply