Auto gestolen,Carjacking en poging tot

De Chatroom
Post Reply
killerbee
Posts: 119
Joined: 25 Jan 2004, 12:53
Location: coevorden
Contact:

Auto gestolen,Carjacking en poging tot

Post by killerbee »

hoi allemaal

Ja je leest het goed onze auto is gestolen. en vervolgens daarna carjacking en meschien ook nog poging tot overval rabobank.

het verhaal:

afgelopen donderdag ochtend werd ik door men vrouwtje gebeld om 7:00 uur s`ochtens ik stond met men vrachtauto in Opheusden aan de a15 net rustig wakker teworden.
Ik nam de telefoon op en kreeg gelijk te horen in een ongeruste stem dat onze auto was gestolen bij ons op het werk in Coevorden achter de loods, waar ik met een grote WAT!!!!!!! antwoorden.

na ff wat rust op de lijn werd alles steeds duidelijker in de nacht van woensdag op donderdag was de auto weg gehaald door onbekenden (daders).

Nu is het geval dat per toeval Freykling mij dinsdag had gevraagd of hij men auto mocht lenen die donderdag want zijn auto had een andere uitlaat nodig en om dat ik toch vaak maandag t/m vrijdag van huis ben was dat wel mogelijk dus ik sprak met hem af dat ik de deuren niet opslot deed en de sleutel in het dashboord kastje neer had gelegd.
Normaal staat altijd de auto opslot maar nu ff niet kon niet anders en daarbij niemand wist er van.

Terug naar het telefoon gesprek met Sietske (men vrouw).
Die vertelde dat ze donderdag ochtend waker was gemaakt door de politie waarvan 1 aan de achterdeur stond en 1 aan de voordeur ze was op dat momment net de kleine van ons de fles aan het geven en deed de raam boven open en vroeg wat er was, de agent antwoorden er op of wij een volvo v40 hadden, ja zegt ze en vervolgens of ze binnen mochten komen zo gezegd zo gedaan.

Eenmaal binnen werd het verhaal steeds duidelijker.
Die donderdag ochtend was onze auto terug gevonden in Dalen plaatsje iets verder bij ons in Drente met de motor kap open Sietske zei daarop dat kan niet de auto staat bij men man op het werk maar helaas dus niet.

Wat was er nu gebeurd.
Ze hebben de Volvo van ons op donderdag vroeg in de ochtend vanaf men werk ontvreemd vervolgens zijn ze in dalen terecht gekomen maar daar was er iets gebeurd waar ze niet op hadden gerekend want.
In de contact sleutel van de Volvo zit een chip die de start onderbreker bestuurd nou is het geval dat in het rubbere gedeeldte van de sleutel al wat los zat.
Nou is er bij het starten dat stukje net afgebroken (vermoedelijk) want de auto stond in Dalen met de motor kap open en eerst dacht de politie dat de auto zonder benzine stond en de accu was zo goed als leeg maar.

Het volgende is volgens mij daar gebeurd.
De Daders zijn aangekomen in Dalen hebben de auto geparkeerd en uit gezet met het stukje sleutel wat er nog was.
De tijd tussen aankomst en vertrek is onduidelijk wat er gebeurd is de rabobank speeld daar ook een rol in ,maar wel dat men bij vertrek de auto weer wilden starten maar helaas zonder chip van de sleutel start de auto niet wat denk is ons geluk is geweest nu denk ik dat men zovaak heb proberen te starten dat de accu ook op een gegeven momment het heeft begeven maar de daders gaven niet op omstreeks 06:45 kwam er een vrouw langs rijden.
dader 1 heeft de vrouw staande gehouden met de smoes dat ze met pech stonden de des betrefde vrouw voelde al oneenigheid maar kon helaas niet weg komen waarop ze op brute wijze ontvreemd is van haar auto op amerikaanse manier van carjacking waarop de dader er vandoor is gegaan met haar auto een klein stukje verder op is de tweede dader in gestapt en in de horizon verdwenen

ik hoop ook dat het met de vrouw alles goed gaat maar het lijkt me toch een behoorlijk shock als men dat gebeurd de auto van de vrouw is later die dag weer terug gevonden in Coevorden.

Nou een heel verhaal maar nog niet het einde.
Nu hebben ze de volvo laten afslepen naar emmen voor technise onderzoek later die dag krijg ik de reserge telefoon die mij vragen stelden wat er in de auto lag of dat allemaal van mij was detail laat ik ff buiten wegen onderzoek loopt nog in volle gang.

nu werd de auto weer aan het einde van die dag vrij gegeven dus kon ik hem daar weg halen alleen ik zat in duitsland dus moest ik mensen regelen die dat voor me zouden doen want in het weekend was het volgens het bedrijf waar de auto stond niet mogelijk.

Dus vandaag (vrijdag) 2 personen geregeld die om 12 uur naar men auto zouden gaan maar iets voor 11 uur kreeg ik Sietske aan de telefoon betrefd een sleutel die wij moesten bestellen bij de Volvo en die kwam met de melding dat er in chip in de sleutel zit wat niemand ook de politie niet wist de kosten van de sleutel zijn een kleine 110 euro kuch...

Op dat momment wist ik waarom mijn auto niet wilde starten niet om brandstof gebrek wat men eerst vermoede maar de sleutel was niet meer kompleet maarja een sleutel bij laten maken duurt ongeveer 2 a 3 werkdagen.
Dus nu na twee volle dagen is de auto terecht en staat gesleept en wel wat men ook zelf moet regelen bij de volvo garage want men heeft ook de auto nodig om de sleuten te laten inlezen.

Dus als het mee zit hebben we onze Volvo v40 aankomende week weer terug.
Waar we ook zeker blij mee zijn is dat er voor de rest geen schade aan de auto zit en dat allemaal door het chipje in de sleutel.

alleen jammer dat het stukje van de sleutel nergens meer te vinden is want dan hadden we van het weekend gewoon de auto weer kunnen gebruiken

hier nog een paar linkjes van de huis aan huis krant enz.

http://www.krantvandrenthe.nl/index.php ... g-in-dalen


http://www.coevordenhuisaanhuis.nl/?n_id=88960&s_id=556
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... f_in_Dalen

Wat een paar drukke dagen.

Greetz Killerbee
To Bee Or Not To Bee
User avatar
Prezzz
-= Piste Bully =-
Posts: 1736
Joined: 13 Jul 2003, 20:51
Contact:

Post by Prezzz »

Heavy Shit,.. Wel ziek dat je 1 keer de auto los laat en het gelijk raak is,..

Gelukkig valt de schade allemaal mee!

(weet alleen niet of ik nu nog wel naar de coevorden-lan durf!)
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Pfff heftig verhaal! Mooi dat jij er zo goed vanaf bent gekomen!
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Wat een verhaal zeg, gelukkig geen schade en alleen maar een hoop geregel.

Maar dat met die chip in de sleutel van Volvo ken ik. Rij je lekker valt opeens je motor uit, weg stuur- en rem bekrachtiging. Dat moet je niet in een bocht gebeuren.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Gelukkig inderdaad geen schade aan je persoon of auto, maar toch een ervaring die je liever niet gehad zou hebben kan ik me voorstellen. Sterkte met de afwikkeling hiervan..
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Jezus man..Ben ik een paar dagen niet online...lees ik dit...!!
Wat een verhaal..Hoop dat die andere vrouw haar shock te boven komt...Heftig dit..
Waar gaat het heen met onze maatschappij??
dus ik sprak met hem af dat ik de deuren niet opslot deed en de sleutel in het dashboord kastje neer had gelegd
Nou weet je dat je dat zelfs niet meer in jullie contreien kunt doen....
killerbee
Posts: 119
Joined: 25 Jan 2004, 12:53
Location: coevorden
Contact:

Post by killerbee »

hehe als het goed is, is morgen men nieuwe sleutel er en gaan ze hem einde van de middag in lezen kan ik van de week men auto weer op halen bij de dealer weg.
Morgen vroeg toch maar eerst weer met de fiets naar het werk foei das lang geleden fietsen lolz.

en nu maar hopen dat ik betijds terug ben morgen anders is de dealer gesloten :(
To Bee Or Not To Bee
User avatar
Mithrandil
Posts: 501
Joined: 16 Apr 2007, 14:06
Contact:

Post by Mithrandil »

killerbee wrote:hehe als het goed is, is morgen men nieuwe sleutel er en gaan ze hem einde van de middag in lezen kan ik van de week men auto weer op halen bij de dealer weg.
Morgen vroeg toch maar eerst weer met de fiets naar het werk foei das lang geleden fietsen lolz.

en nu maar hopen dat ik betijds terug ben morgen anders is de dealer gesloten :(
Freykling niet wakker te krijgen ???

:Z
Area 3051.....?
No Probs.......!
User avatar
eldarwenn
Posts: 52
Joined: 17 Oct 2007, 20:12
Location: vaassen
Contact:

Post by eldarwenn »

tjeetje stevig dit geluk ermee
Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all
killerbee
Posts: 119
Joined: 25 Jan 2004, 12:53
Location: coevorden
Contact:

Post by killerbee »

zo de auto is inmiddels weer terug de nieuwe sleutel past perfect kosten gelukkig maar 85 euro hoefden de arbeids loon niet tebetalen.

Helaas hebben ze er nog behoorlijk mee lopen scheuren want de twee wieldoppen kapot dus nieuw setje er onder, versnellings pook is nu wat ruimer rubber kapot,uitlaat kapot dus laten fixxen nieuwe achter demper was 196 euro vondt ik iets te prijzig maar is ook weer klaar, en hier en daar wat zwarte vingers van het onderzoek :(

Qua spullen uit de auto valt reuze mee : 2 cd`s waarvan 1 in de radio zat en men afstand bediening van de radio gelukkig zat de radio er nog in

al men al valt het gelukkig mee alleen de rondslomps die je er bij krijgt maar we kunnen weer rijden
To Bee Or Not To Bee
Post Reply