Exporten en Importeren van MySQL database met phpMyAdmin ...

BVDServer II
Post Reply
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Exporten en Importeren van MySQL database met phpMyAdmin ...

Post by DaFDu »

Ik moet een 2-tal databases handmatig exporteren en importeren ...

Wanneer ik de boel geexporteerd heb via phpMyAdmin en vervolgens op de nieuwe server de database importeren wil, wil dit maar niet lukken ...

Ik exporteer 'm via Export in de menu lijst onder MySQl ....

Ik heb dat op verschillende manieren gedaan, namelijk als files, zowel als export type UPDATE en REPLACE (en heb zelfs INSERT geprobeerd) ...

Dan via Plesk heb ik een database aangemaakt die gelijknamig is met de zelde user en password als het origineel ...

Ik open die database via DB WebAdmin en via de phpMyAdmin probeer ik 'm te importeren ...

Wanneer ik 'm dan vervolgens wil importeren via de link "Databases" in het menu lijstje onder MySQL, vervolgens de betreffende database aanklik, en via de tab SQL de file importeer krijg ik de volgende foutmelding:

#1007 - Can't create database 'portal'. Database exists

Hij update of replaced 'm dus niet ... Wat gaat er verkeerd?

Ik vraag dit omdat er geen database export optie in m'n php portal zit en ik als ik alles weer opnieuw configureren wel ff bezig ben :(

Wat mij wel opgevallen is dat in dat menuthe MySQL van de phpMyAdmin startpage staat:

Create new darabase: ?
x No Privileges


Zou het mogelijk kunnen zijn dat er privileges nodig zijn om een database via phpMyAdmin te updaten of replacen?

Iemand enig idee wat ik doen moet?
I'm just impersonating me...
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Die privileges heb je niet nodig. Via Plesk kan je databases aanmaken.
De dump die je gebruikt bevat waarschijnlijk een create-statement bovenaan. Wanneer de DB al bestaat, kan deze niet nogmaals aangemaakt worden.

Kan je de .sql eens posten? Die moet wel zo aan te passen zijn dat het wel werkt..
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

idd wat JJapie zegt: ff zoeken naar "CREATE DATABASE portal;" en dat ff veranderen in: "CREATE DATABASE /*!32312 IF NOT EXISTS*/ portal;" of gewoon die zin weghalen..
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Dat zal ik eens proberen ... thnx voor de reply madman een JJ
I'm just impersonating me...
Post Reply