Server-/Netwerkproblemen

BVDServer II
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Zijn er misschien ook problemen met de VSys?
Met Putty kom ik niet meer op de server, met VMWare nog wel.
Iets met de interne routing misschien?

(ik roep maar wat :))
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Plesk ligt er idd uit, zoals boven gepost.
Ik kan het nog niet gefixed krijgen, met een beetje mazzel is de herinstall deze week nog.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

blimmel wrote:Zijn er misschien ook problemen met de VSys?
Met Putty kom ik niet meer op de server, met VMWare nog wel.
Iets met de interne routing misschien?

(ik roep maar wat :))
Nope, dat is allemaal geen probleem, ook firewall staat open.
Ik kan jouw systeem niet pingen, dus denk dat het probleem in de instellingen van jouw machine zitten!
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Het probleem is nu echter wel dat ik de laatste versie van de database van de online shop niet kan backuppen via plesk :( ... dat gaat me een bult werk kosten *snif*
I'm just impersonating me...
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Misschien kan Peter even via de shell een dump maken?
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ja, ik kan dat via de shell doen, maar dan heb ik iig een db naam nodig.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

DSmarty wrote:Nope, dat is allemaal geen probleem, ook firewall staat open.
Ik kan jouw systeem niet pingen, dus denk dat het probleem in de instellingen van jouw machine zitten!
Om één of andere reden was het systeem zijn ipadres en route kwijt.
Kan dat komen door netwerktrubbels van het hostOS?
Ik had er namelijks al enkele weken niets aan gedaan.
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

f*ck, nu ik net plesk nodig heb... naja, ff dit topic bijhouden zodat ik weet waneer ik er weer op kan...

succes Peter! ;)

- edit -

oja, email werkt ook niet....
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

blimmel wrote:
DSmarty wrote:Nope, dat is allemaal geen probleem, ook firewall staat open.
Ik kan jouw systeem niet pingen, dus denk dat het probleem in de instellingen van jouw machine zitten!
Om één of andere reden was het systeem zijn ipadres en route kwijt.
Kan dat komen door netwerktrubbels van het hostOS?
Ik had er namelijks al enkele weken niets aan gedaan.
Nope, onmogelijk.
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Klopt het dat je met FTP nu geen verbinding kan maken? Ik wilde net een backup maken van de bestanden maar ik krijg geen verbinding.

Ook zit ik dan met de mysql database. Kan die op een andere manier dan via Plesk gebackupped worden???
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

lees hier iets boven...staat het...plesk is niet te benaderen...via ftp kan je er wel op komen...backup maken e.d. kan dus allemaal wel...en eventueel je site updaten kan dus ook...
Namasté
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Xaverius wrote:Klopt het dat je met FTP nu geen verbinding kan maken? Ik wilde net een backup maken van de bestanden maar ik krijg geen verbinding.

Ook zit ik dan met de mysql database. Kan die op een andere manier dan via Plesk gebackupped worden???
FTP (Active!!!!) werkt wel.
Op verzoek kan ik DB's backuppen.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Super!

Het gaat mij om 2 databases:

[edit] 1 database (de shop database was laatst nog door m'n business partner gebackupped, die hoeft dus niet gelukkig)

- portal (dafdu.com account)

Dit is de enige die van belang zijn en een hele hoop werk besparen wanneer gebacked-upped ... Ik heb nog wel een paar oude backup versie's, maar door alle gebeurtenissen alhier ben ik de afgelopen weken niet echt met m'n hoofd bij zaken als backuppen geweest ...

Als je de users en passes nodig mocht hebben. laat dat dan ff weten, dan PM ik je ...
Last edited by DaFDu on 14 Dec 2005, 21:34, edited 1 time in total.
I'm just impersonating me...
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

mja, ik heb gewoon overal een backup van nodig :s

misschien is het handig om een php-script te schrijven (of vinden) die een db-backup bouwt van alle database die onder je username zitten... oid...

iemand een idee op dat front?
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Nuja, als plesk gewoon had gewerkt was er niks aan de hand geweest wat betreft het backuppen nietwaar? ...

En wanneer de boel weer opnieuw draait, zullen de problemen vast verholpen zijn :)

Hopelijk is het zoeken en gebruiken van een tooltje ofzo dan dus ook niet meer nodig ;)
I'm just impersonating me...
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:FTP (Active!!!!) werkt wel. Op verzoek kan ik DB's backuppen.
Mijn fout :)

Ik probeerde op een verkeerde instelling in te loggen. Inmiddels copieer ik de bestanden.

Maar zou jij dan de aanwezige database willen copieren???
Volgens mij is het alleen die van Joomla. zOOm heeft volgens mij geen eigen gallery.

Ach gewoon alle aanwezige DB. Volgens mij maar één.
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

DaFDu wrote:Nuja, als plesk gewoon had gewerkt was er niks aan de hand geweest wat betreft het backuppen nietwaar? ...

En wanneer de boel weer opnieuw draait, zullen de problemen vast verholpen zijn :)

Hopelijk is het zoeken en gebruiken van een tooltje ofzo dan dus ook niet meer nodig ;)
uh, opnieuw draaien betekend dat mijn huidige gegevens weg zijn, en hoe moet ik die backuppen zonder plesk? Juistem, met een tooltje...
FTP kan wel, maar ik kan niet mn database eraf ftp-en...
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

PHPMyAdmin foldertje maken in 1 van je domeinen en daar phpmyadmin in plempen?
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

WhoCares wrote:PHPMyAdmin foldertje maken in 1 van je domeinen en daar phpmyadmin in plempen?
+1 behulpzaam :!
Misschien dat DSmarty of iemand anders hier de instellingen van phpmyadmin hier kan posten (ip en poorten en zo).
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

blimmel wrote:
WhoCares wrote:PHPMyAdmin foldertje maken in 1 van je domeinen en daar phpmyadmin in plempen?
+1 behulpzaam :!
Misschien dat DSmarty of iemand anders hier de instellingen van phpmyadmin hier kan posten (ip en poorten en zo).
localhost is dat gewoon lijkt me 8)7 en poorten hoef je niet in te stellen
- itons
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Dat weet ik wel.... maar er zullen vast mensen zijn die phpmyadmin nog nooit hebben geconfigureerd.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Dan hebben ze nu iig het antwoord :D
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

JayBro wrote: uh, opnieuw draaien betekend dat mijn huidige gegevens weg zijn, en hoe moet ik die backuppen zonder plesk? Juistem, met een tooltje...
FTP kan wel, maar ik kan niet mn database eraf ftp-en...
Juist, daarom kan DSmarty, indien je ff de naam van de database opgeeft dit voor je doen en 'm aan je doorpasen ... de pages zelf kan je dus al zelf opslaan ...

Dus, waarom een tooltje zoeken of maken indien deze situatie uitzonderlijk is (en dus niet meer plaats zal vinden - neem ik aan) ... Je bent meer tijd kwijt een tooltje te zoeken of maken en deze installeren/actieveren (whateffa), dan DSmarty kwijt zal zijn de opgegeven database aan je door te pasen ... nietwaar?

[edit]
Bovendien, zal het jou geen extra tijd kosten ;) ... DSmarty wel ;) hehehe ... })
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

No prob :)
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Ik heb maar eventjes phpMyAdmin 2.7 ge-upload maar ik krijg nog foutmeldingen :(

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/httpdocs/phpMyAdmin-2.7.0/libraries/common.lib.php(100) : eval()'d code:801) in /var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/httpdocs/phpMyAdmin-2.7.0/libraries/select_theme.lib.php on line 104

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/httpdocs/phpMyAdmin-2.7.0/libraries/common.lib.php(100) : eval()'d code:801) in /var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/httpdocs/phpMyAdmin-2.7.0/index.php on line 121
Ik ben eventjes het spoor bijster. Ik heb dus nu wel een back-up van de files en moet alleen nog mijn database back-uppen. Wie-o-wie kan me vertellen wat ik nu waar moet aanpassen???
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Post Reply