3 Juni: Herinstallatie Dionysus

BVDServer II
Locked
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Die oude backupfiles kan je niet terugzetten.

Als ik tijd heb (zeker niet vandaag) kan ik een virtuele Plesk 7.5.4 opzetten om dan te restoren en vervolgens te testen met migratie naar 8.0.0

Dat is de enige mogelijkheid die ik zie, maar die gaat me heel veel tijd kosten weer... moet ik 2 complete virtuele systemen instellen en eea testen.
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

mooi klote, heeft plesk er geen oplossingen zelf voor?
Aangezien dit niet echt mooie reclame voor ze is.
Nieuwe versie maar niet compatable met de oude backup versies. :?
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Het lijkt me dat die lui hier vrij gemakkelijk een conversietooltje voor moeten kunnen schrijven. Sterker nog, het verbaast me dat ze dat niet hebben, want er zijn echt veel en veel meer mensen met dit 'probleem' natuurlijk.
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

*uche*

Daarom maak ik mn eigen db-backups...

voor diegene die .sql backups van hun database hebben:
- installeer phpmyadmin op een subdomein o.i.d.
- verander in je config je "uploadDir"
- pleur daarin jouw db-backup
- kies in phpmyadmin voor import, en dan je file...

easy huh? :-)

Ik had eigenlijk "http://webbackup.jaybro.nl" willen zeggen, maar dat programma werkt niet op de nieuwe server.. de reden weet ik nog steeds niet, lijkt compleet onlogisch...


Ik heb dus mijn backups helemaal terug kunnen zetten, ik vertrouw nooit "automatische" dingen :-) altijd lekker zelf doen... :D

suc6 ermee!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik kan contact met ze opnemen.
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Zover ik op de fora's daar kan lezen, hebben er meer mensen last van, en ligt het er inderdaad aan dat het simpel weg niet ondersteund word.

Overal zie je ook op de fora's terug komen.. terug naar 7.5.4 and daar backup maken en dan migreren naar 8.0.0

Maar als je eventueel kan vertellen hoe je zo een server alla plesk 7.5.4 kan opzetten thuis?
Zodat ik daaruit even opnieuw een backup kan maken. OP een andere manier. Aangezien ik niet voor die database zorg, maar iemand anders.

En anders word het wachten totdat er een tool uitkomt of dat er iemand anders een 7.5.4 serverheeft draaien waar iedereen even op kan inloggen om zijn site goed te krijgen en opnieuw backup te maken.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik zal deze week eea wel inrichten.

Denk dat het mij wat minder tijd kost dan seiko :)
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

U is de goeiste :)
Nu op Mojito Custom :)
therobber
Posts: 620
Joined: 30 Sep 2003, 16:08
Location: zeeland
Contact:

Post by therobber »

DSmarty wrote:Ik zal deze week eea wel inrichten.

Denk dat het mij wat minder tijd kost dan seiko :)
Dan wacht ik nog rustig af.
heb dus ook de plesk backup gedaan 8)7 8)7
Grtzzz
Rob

http://www.getztuning.nl
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Even iets anders, ik krijg allerlei mail van mensen die aan mij vragen wanneer hun site weer in de lucht is.
Gaat allemaal om sites die mij werkelijk niets zeggen en vraag me af waarom mensen bij mij komen, het gaat oa om:
GVhattem (Janneke van Sambeeck)
Walkers4Walkers (Marja Sangers)

Van wie zijn deze domeinen en wat doen deze mensen bij mij ? Heb geen idee wat ik ermee moet.
mischabuys
Posts: 1070
Joined: 09 Nov 2003, 20:24

Post by mischabuys »

DSmarty wrote:Even iets anders, ik krijg allerlei mail van mensen die aan mij vragen wanneer hun site weer in de lucht is.
Gaat allemaal om sites die mij werkelijk niets zeggen en vraag me af waarom mensen bij mij komen, het gaat oa om:
GVhattem (Janneke van Sambeeck)
Walkers4Walkers (Marja Sangers)

Van wie zijn deze domeinen en wat doen deze mensen bij mij ? Heb geen idee wat ik ermee moet.
denk omdat als plesk ingesteld is met domein en er geen page achter zit komt er een plesk page en dan staat er iets neem contact op met de beheerder en dan staat jouw email daar.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

JJapie is in de lucht.

Marshal, welk OS ga je draaien, dat is belangrijk voor VMWare namelijk ?
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

DSmarty wrote:Even iets anders, ik krijg allerlei mail van mensen die aan mij vragen wanneer hun site weer in de lucht is.
Gaat allemaal om sites die mij werkelijk niets zeggen en vraag me af waarom mensen bij mij komen, het gaat oa om:
GVhattem (Janneke van Sambeeck)
Walkers4Walkers (Marja Sangers)

Van wie zijn deze domeinen en wat doen deze mensen bij mij ? Heb geen idee wat ik ermee moet.
Misschien zijn Janneke en Marja wel héél lekker... :9~
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Dan blijft dus de hamvraag, wie beheren die pagina's ?
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Doet er iemand "stiekumpjes" aan "onderverhuur"? ;) hehehe
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

De meesten denk ik wel, dat boeit ook niet :)
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Oude backups zijn mogelijk via SSH nog te importeren.. Misschien dat DS dat kan proberen..
Wolf
Posts: 395
Joined: 16 Jun 2003, 07:32

Post by Wolf »

DSmarty wrote:Even iets anders, ik krijg allerlei mail van mensen die aan mij vragen wanneer hun site weer in de lucht is.
Gaat allemaal om sites die mij werkelijk niets zeggen en vraag me af waarom mensen bij mij komen, het gaat oa om:
GVhattem (Janneke van Sambeeck)
Walkers4Walkers (Marja Sangers)

Van wie zijn deze domeinen en wat doen deze mensen bij mij ? Heb geen idee wat ik ermee moet.
gvhattem is von mir! :) ze zijn natuurlijk op die default plesk page gekomen ... als je daar de administrator contacteert, dan kom je bij jou uit ... maar das nu over want ik heb de domeinen in Plesk 8 aangemaakt en daar is die achterlijke default site wat aangepast en kun je niet zomaar de system administrator mailen.

Ik wacht tot PHP weer normaal doet met die safe-mode = on ... dan kan ik weer verder.

Maybe last but not least: als ik nu backups maak in Plesk 8, gaan die wel werken over een paar maand als je je eigen materialen weer gefix0red hebt?
help bvd de winter door... [url=http://hitman.teambvd.com]KLIK[/url] ...
join ons en klik [url=http://home.wanadoo.nl/vanunen/dnetnondialt.exe]HIER[/url]
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Wolf wrote: Ik wacht tot PHP weer normaal doet met die safe-mode = on ... dan kan ik weer verder.

Maybe last but not least: als ik nu backups maak in Plesk 8, gaan die wel werken over een paar maand als je je eigen materialen weer gefix0red hebt?
Inderdaad. Na een uurtje zoeken kwam ik erachter dat mijn WK-Joomla-site geen componenten en modules kan installeren omdat de safemode aanstaat. Ik heb er nog geen workaround voor gevonden... Gaat die er dan weer af? En inderdaad, hoe zit het met een bakup vanaf plesk8.0 Gaat dat in de nieuwe installatie dan wel meteen goed werken???
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

DSmarty wrote:De meesten denk ik wel, dat boeit ook niet :)
Vandaar niet stiekumpjes maar "stiekumpjes" (dus met ") :)
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik zal die safemode wel uitschakelen.
Maar ben daar absoluut niet blij mee ! Het is het enige beveiligingsmechanisme op dat gebied namelijk. Elk script zou er gewoon mee overweg moeten kunnen.
Swaptor
Posts: 33
Joined: 05 Aug 2005, 22:56

Post by Swaptor »

de safemode zou eventueel ook nog met een .htacess alleen in die subdir uitgeschakeld kunnen worden, hoeft het niet system-wide.
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Hmmzz als ik zo het SW soft forum lees, zijn er nog flink veel bugjes met versie 8.0.0 en ook veel features eruit gelaten, zoals de ftp back up optie.
Die komt er pas weer in bij versie 8.1 en die komt pas met de zomer uit.
Misschien toch iets te overhaast overgestapt naar versie 8.

Maar het ergste vind ik dit nog wel.
New Backup Utility - The improved backup/restore utilities let administrators backup and restore client accounts. Also, administrators can select which client's domains and information to backup/restore. Now domains can be completely restored with the properties they had during the backup. New Backup utilities allow administrators to restore from any version of Plesk which can be valuable for migration/upgrades.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Overigens kan je safemode per domein zelf uitschakelen indien nodig kom ik net achter.
Kan je doen bij je domein eigenschappen.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

seiko wrote:Hmmzz als ik zo het SW soft forum lees, zijn er nog flink veel bugjes met versie 8.0.0 en ook veel features eruit gelaten, zoals de ftp back up optie.
Die komt er pas weer in bij versie 8.1 en die komt pas met de zomer uit.
Misschien toch iets te overhaast overgestapt naar versie 8.

Maar het ergste vind ik dit nog wel.
New Backup Utility - The improved backup/restore utilities let administrators backup and restore client accounts. Also, administrators can select which client's domains and information to backup/restore. Now domains can be completely restored with the properties they had during the backup. New Backup utilities allow administrators to restore from any version of Plesk which can be valuable for migration/upgrades.
Het maken van een backup van een domein/user heb ik geprobeerd, dat ging niet goed. Vooral databases waren een probleem.
En als admin kan ik nergens een backup/restore functie vinden ! Buiten die commerciele acronis fullbackup utility waar je weer dik voor moet betalen.
Last edited by DSmarty on 08 Jun 2006, 09:41, edited 1 time in total.
Locked