Migratie Plesk 8.1.x > 8.2.0

BVDServer II
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:Try again, heb een hermigratie uitgevoerd.
Dat heeft niet geholpen. Het probleem blijft. Is wat jij gedaan hebt het zelfde als een backup terugzetten?
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Probeer eens handmatig een backup te maken van de oude (inmiddels geupgrade) omgeving en die in te lezen in de nieuwe.

Via migratie lukt het blijkbaar alsnog niet.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Help, volgens mij heb ik dezelfde problemen.

Bij http://www.vandecruijs.com krijg ik:


WordPress database error: [Duplicate entry '0' for key 1]
INSERT INTO wp_postmeta (post_id,meta_key,meta_value) VALUES ('0','_encloseme','1')

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/vhosts/vandecruijs.com/httpdocs/wp-includes/wp-db.php:133) in /var/www/vhosts/vandecruijs.com/httpdocs/wp-includes/pluggable.php on line 331

En bij photo.vandecruijs.com krijg ik een wit scherm als ik wil posten/editten.

Please Obi Wan Kenobi, you're my only hope ;-)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Heb je bovenstaande grappen al getest ?!
Probeer even handmatig backup van oude omgeving te maken en op nieuwe te zetten.

Over een kwartier heb ik de oude omgeving weer in de lucht.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

okay, ik maak een backup (in plesk toch?).
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Jups :)
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

okay, done it! W8 ff, moet ik subdomein ook apart backuppen? Kan het niet vinden...
Last edited by alexcid on 06 Aug 2007, 21:01, edited 1 time in total.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
FunnyDealer
Posts: 44
Joined: 08 Nov 2005, 10:26
Location: Ommen

Post by FunnyDealer »

Beide problemen lijken op dezelfde problemen als wat meerdere gebruikers hebben gehad, te zien aan:
VALUES('0','test'
WordPress database error: [Duplicate entry '0' for key 1]
oftewel hij wil een 0 neerzetten waar eigenlijk een oplopend nummer in je database moet zetten

De manier wat ik heb gebruikt heb is, door in te loggen, via plesk, op je phpmyadmin.
Daar ga je naar de desbetrefende tabel waar de waarde in moet komen te staan. (klikken op structuur van de tabel)
Dan je ID-veld aanpassen m.b.v. potloodje en daar dan in het veld 'Extra' auto increment aanzetten.

succes
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

hmm, klinkt simpel. Zit in phpmyadmin, ik vind ook tabel wp_postmeta, Structuur ook, maar dan...

Zie 2 ID velden, meta_ID en post_ID en een veld Extra. Als ik het potloodje aanklik, dan zie ik Auto Increment niet staan.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Red Baron
Posts: 818
Joined: 15 Jun 2003, 10:55
Location: Groningen
Contact:

Post by Red Baron »

Tis een pulldown onder het kopje "extra"
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Ik heb het via phpmyadmin opgelost.
Ik heb eerst lokaal in XAMPP een verse Joomla-installatie gemaakt, met testdata. Daarna heb ik daarvan de database geopend en ben van alle tabellen gaan kijken waar een auto-increment bij zat. Vrijwel altijd was dat een id-veld. Of een verbastering daarvan.

Ik heb net een document up-ge-load in docman en deze keer was er inderdaad echt een bestand op de server gezet. Daarna heb ik een stukje content aangemaakt en die werd ook zonder problemen geplaatst.

Vooralsnog lijkt het erop dat het weer werkt. Wel even kloten... Weet iemand of dit met een bestandje uitvoeren mogelijk is? Voor als dit nogmaals voorkomt?
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Ik zie het pulldown menuutje niet... grmbl. Morgen verder, ben bang dat ik anders iets verkeerds aanklik en dan zijn we nog verder van huis :-x Tnx, tot zover.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik kijk straks wel even voor je.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Om welke DB gaat het bij jou ? (zie er 3)
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Ik denk:

wp_postmeta
wp-db.php

wat ik uit de foutmelding haal tenminste.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
FunnyDealer
Posts: 44
Joined: 08 Nov 2005, 10:26
Location: Ommen

Post by FunnyDealer »

alexcid wrote:Ik denk:

wp_postmeta
wp-db.php

wat ik uit de foutmelding haal tenminste.
Tjah... in welke database je webapplicatie staat kan ik niet zien verder wel:
Tabel = wp_postmeta
ID = post_id

[img:810:84]http://www.ronaldmeulenkamp.nl/img/autoincrement.jpg[/img]

hierboven een voorbeeld hoe je je id veld moet instellen:
(belangrijkste velden zijn dan standaard waarde, die moet dus leeg zijn en extra, waarin autoincrement moet komen te staan)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik heb postid zojuist aangepast.
Als dat alleen niet voldoende is moet meta-id ook nog even.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

wp_posts (ID), wp_postmeta (meta_ID) heb ik aangepast met autoincrement.

Alleen als ik wp_postmeta (post_ID) wil aanpassen met autoincrement krijg ik deze foutmelding:

Fout

SQL-query:

ALTER TABLE `wp_postmeta` CHANGE `post_id` `post_id` BIGINT( 20 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT

MySQL retourneerde: Documentatie
#1075 - Incorrect table definition; there can be only one auto column and it must be defined as a key
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

En het is gefixed :Y)
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Thanks a lot guys.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Locked