BVDServer goes professional

BVDServer II
Post Reply
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

BVDServer goes professional

Post by DSmarty »

LS

Na 5 jaar "hobbyen" wordt het tijd om de BVDServer onder te brengen in een rechtsvorm.

Vanaf heden is deze ondergebracht bij QSIT
Dit is een bestaande V.O.F. waarin allerlei ICT activiteiten zijn ondergebracht opgericht door o.a. de jullie wellicht bekende Hachy :)
Ik treed zelf ook toe tot dit bedrijf.

De korte termijnsdoelen wat betreft de BVDServer:
- Optimaliseren software-inrichting
- Beter faciliteren klantwens (Incl bereikbaarheid bij klantvragen/problemen)
- Optimaliseren beschikbaarheid
- Mogelijk vervangen Plesk door beter product

Daarnaast krijgt iedereen een nette factuur van de hosting en/of het virtual private system. (VPS)

Wat verandert er voor jullie:

De hosting voor 2010 blijft conform wat afgesproken is ! (Conform het topic met de eigenschappen en prijzen)
Betalingen kunnen op dit moment nog rechtstreeks aan mij voldaan worden, je krijgt via mail vervolgens een officiële factuur.

Toekomst ?

De komende maanden gaan we nadenken hoe we eea goed kunnen inrichten.
Ook komt er dan een nieuw aanbod van services, die zoals het nu lijkt, grotendeels aansluit op wat nu ook geboden wordt.
Er komt ook wat extra focus op Private Virtual Systems (Waarbij je jouw eigen virtuele systeem bij ons kan hosten), hiervoor post ik binnenkort pakketten en prijzen !

Vragen: Alhier in topic, pm, mail of telefoon :)
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Lijkt heel verstandig. Chapeau :)
Nu op Mojito Custom :)
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Beter faciliteren klantwens (Incl bereikbaarheid bij klantvragen/problemen) ehm dit implies dat je nu niet bereikbaar bent voor vragen en problemen (klopt ook wel een beetje :-D )

Maar professionaliteit is nooit slecht, zolang dit niet ten koste gaat van de prijzen voor de huidige gebruikers (ook op de langere termijn).
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Is er al wat meer bekend?
Ik zie op de website van QSIT best wat info staan. :)
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

wel grapig een aanmaning die reeds betaald is :|

de reply mail krijg ik terug die ik gaf:

Code: Select all

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  info@qsit.nl
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info>:
    host mail.dsmarty.com [81.171.83.85]: 550 5.7.1 <info>:
    Recipient address rejected: Please see http://www.openspf.org/Why?s=mfrom&id=Majapro%40dsmarty.com&ip=213.197.30.111&r=mail.dsmarty.com
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Majapro wrote:wel grapig een aanmaning die reeds betaald is :|

de reply mail krijg ik terug die ik gaf:

Code: Select all

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  info@qsit.nl
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info>:
    host mail.dsmarty.com [81.171.83.85]: 550 5.7.1 <info>:
    Recipient address rejected: Please see http://www.openspf.org/Why?s=mfrom&id=Majapro%40dsmarty.com&ip=213.197.30.111&r=mail.dsmarty.com
Ey Maja,

Ik zal jouw betaling even checken, was hem nog niet tegengekomen, onder welke naam is het overgeboekt ?

BTW: De melding die jij krijgt is helemaal correct, als je mail verstuurd vanaf een @dsmarty.com domein dien je die mail te versturen via mail.dsmarty.com.
Op dit moment klopt jouw SPF (Sender Policy Framework) niet, daardoor wordt de mail door veel mailservers geweigerd of als spam gemarkeerd.
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

DSmarty wrote:Ey Maja,

Ik zal jouw betaling even checken, was hem nog niet tegengekomen, onder welke naam is het overgeboekt ?
begin December geloof ik onder de naam : Majapro

kan een screen van de overboeking bijvoegen :|
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

FF Geheel OFFTOPIC
DSmarty wrote:
BTW: De melding die jij krijgt is helemaal correct, als je mail verstuurd vanaf een @dsmarty.com domein dien je die mail te versturen via mail.dsmarty.com.
Op dit moment klopt jouw SPF (Sender Policy Framework) niet, daardoor wordt de mail door veel mailservers geweigerd of als spam gemarkeerd.
Wanneer ik als uitgaande mail server mail.dsmarty.com invoer krijg ik niks verstuurd vanuit mijn @dsmarty.com email adres..
Hier staat:
Algemene Gegevens Mailserver

Login: [naam]@[domein] (bijv: dsmarty@dsmarty.com)
(secure) POP/IMAP: mail.dsmarty.com
(secure) SMTP: mail.dsmarty.com (bij voorkeur de SMTP server van jouw eigen provider gebruiken)
Webmail: http://webmail.dsmarty.com
Controlpanel: http://mailcp.dsmarty.com

Een @dsmarty.com(.eu/.nl) / @teambvd.com(.eu/.nl) account kan je bij DSmarty aanvragen.
Back ONTOPIC
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Foutje in die pagina, aangepast. (Is >5 jaar oud)
Als je mail wilt versturen moet je wel authenticatie gebruiken, dan kan je keurig mail versturen. (En je account is je volledige mail adres)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Majapro wrote:
DSmarty wrote:Ey Maja,

Ik zal jouw betaling even checken, was hem nog niet tegengekomen, onder welke naam is het overgeboekt ?
begin December geloof ik onder de naam : Majapro

kan een screen van de overboeking bijvoegen :|
Fixed, was al in september, jouw abbo loopt tot eind september ipv jan tot jan.
(Vandaar de verwarring)
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Xaverius wrote:Is er al wat meer bekend?
Ik zie op de website van QSIT best wat info staan. :)
Voor een site wil ik eigenlijk, op verzoek, af van horde mail. Aangezien er aangekondigd is dat er het één en ander gaat veranderen ben ik hierbij ook nieuwsgierig of de opmerking dat Plesk wellicht vervangen wordt door een alternatief.

Wanneer Plesk vervangen zou worden hoe zit het dan met de email op de server? En aan welk pakket zou dan gedacht kunnen worden? Ik zit namelijk nu te denken om gewoon google apps op het domein te gooien aangezien dat voor mijn eigen domein wel goed werkt.
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

We hebben inmiddels een DirectAdmin installatie naast Plesk draaien, inclusief installatron voor applicatie installatie en onderhoud.

Zijn eea nog aan het testen/afronden, maar er komt een mogelijkheid om naar DA te migreren.
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

ik probeer nu al een uurtje bij plesk uit te loggen maar schijnt niet te lukken :/

ben dan ook wel benieuwd naar die

Code: Select all

DirectAdmin
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

'uit' te loggen?

Direct Admin werkt heel mooi en snel. Je kan bij die jongens zelf een online demo doen, moet je maar eens googlen.

Je kan uiteraard je eigen DNS beheren, alle mail en ftp gerelateerde zaken, en een groot voordeel t.o.v. Plesk is meerdere FTP accounts. Maar ook installatron is erg mooi spul. We zijn nog even de puntjes op de i aan het zetten voor de DA installatie, dus je kunt nog niet migreren. We hebben net een paar test users gemigreerd en daar zijn nog wat kleine configuratie dingetjes die we moeten instellen.
Zodra dit gefixed is kan iedereen die het graag wil zelf migreren waarbij we voor zover mogelijk ook zullen ondersteunen, want uiteindelijk willen wij ook zoveel mogelijk mensen over op DA hebben (en plesk uitfaseren).
http://www.qsit.nl
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

met die demo heb ik al gespeeld :)
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Hachy wrote:'uit' te loggen?

Direct Admin werkt heel mooi en snel. Je kan bij die jongens zelf een online demo doen, moet je maar eens googlen.

Je kan uiteraard je eigen DNS beheren, alle mail en ftp gerelateerde zaken, en een groot voordeel t.o.v. Plesk is meerdere FTP accounts. Maar ook installatron is erg mooi spul. We zijn nog even de puntjes op de i aan het zetten voor de DA installatie, dus je kunt nog niet migreren. We hebben net een paar test users gemigreerd en daar zijn nog wat kleine configuratie dingetjes die we moeten instellen.
Zodra dit gefixed is kan iedereen die het graag wil zelf migreren waarbij we voor zover mogelijk ook zullen ondersteunen, want uiteindelijk willen wij ook zoveel mogelijk mensen over op DA hebben (en plesk uitfaseren).

Per wanneer staat dit gepland?
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

De DA omgeving is al live, maar we zijn nog eea aan het finetunen.
We lopen nog tegen wat issues aan op het gebied van functionaliteit <> beveiliging, die willen we eerst goed opgelost hebben.
Post Reply