OScommerce

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

OScommerce

Post by BigJim »

Wie is er goed in PHP en kan me helpen met OsCommerce te installeren / cq instellen op de nieuwe webserver van Dsmarty?
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

na 2 volle dagen flink stoeien komt er schot in > http://majapro.bvdserver.com/PCarts/ 8)
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

ik kan helpen... vraag maar raak
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ey Jim,

Ik heb speciaal dat application pack hiervoor gekocht!
Als je kijkt onder application vault kan je osCommerce "laten" installeren door plesk!
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

DSmarty wrote:Ey Jim,

Ik heb speciaal dat application pack hiervoor gekocht!
Als je kijkt onder application vault kan je osCommerce "laten" installeren door plesk!
behalve dat bijvoorbeeld phpbb een ouwe versie is... ;)
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

JayBro wrote:ik kan helpen... vraag maar raak
ik heb ook lopen stoeien met dat castlekart, maar dan komt de index.php niet in beeld (na install enzo te hebben doorlopen en admin instellingen). Alsof ik dan nog in Plesk een module php moet installeren :?

Een aantal bestanden worden geskipped met uploaden oa .htaccess enzo.

wanneer ik de osCommerce uit de application pack installeer werkt het wel maar dan loopt castlekart en de originele osCommerce door elkaar heen.

castlekart en/of CRE loaded zijn veel mooier dan de originele o-)
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Majapro wrote:
JayBro wrote:ik kan helpen... vraag maar raak
ik heb ook lopen stoeien met dat castlekart, maar dan komt de index.php niet in beeld (na install enzo te hebben doorlopen en admin instellingen). Alsof ik dan nog in Plesk een module php moet installeren :?

Een aantal bestanden worden geskipped met uploaden oa .htaccess enzo.

wanneer ik de osCommerce uit de application pack installeer werkt het wel maar dan loopt castlekart en de originele osCommerce door elkaar heen.

castlekart en/of CRE loaded zijn veel mooier dan de originele o-)
je kunt prachtige OsCommerce themes kopen, die dan natuurlijk ook op castlekart en creloaded werken... en je kan ook zelf themes maken natuurlijk, dat is wel het beste denk ik...
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

DSmarty wrote:Ey Jim,

Ik heb speciaal dat application pack hiervoor gekocht!
Als je kijkt onder application vault kan je osCommerce "laten" installeren door plesk!
Als je goed kijkt naar de datum van deze post dan zul je zien dat het om de ' oude' nieuwe server ging afgelopen zomer.
De server waarop Oscom niet wou draaien omdat het een ' bagger' pakket zou zijn...... o-)
Maar mooi dat het nu wel werkt maar helaas heb ik er weinig meer aan omdat ik eind deze maand naar Aus vertrek. Maar evenzo goed Bedankt for the effort.^:^
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

OSCommerce IS nog steeds een baggerpakket, laat daar geen twijfel over bestaan, die code is een grote teringzooi, dat het werkt is bijna een wonder.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ook in Aus hebben ze internet toch :)
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

DSmarty wrote:OSCommerce IS nog steeds een baggerpakket, laat daar geen twijfel over bestaan, die code is een grote teringzooi, dat het werkt is bijna een wonder.
Daar ben ik het helemaal mee eens :)
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

iisschots wrote:
DSmarty wrote:OSCommerce IS nog steeds een baggerpakket, laat daar geen twijfel over bestaan, die code is een grote teringzooi, dat het werkt is bijna een wonder.
Daar ben ik het helemaal mee eens :)
ja, eens, en dat er zoveel shops-software op is gebaseerd, is ook raar, maar probeer maar eens een goede gratis shop te vinden met dezelfde mogelijkheden... mijn zoektocht heeft niets opgeleverd...
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

er zijn inderdaad voldoende template's te vinden :!
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

wat mij dan zo enorm verbaasd is de aantal webshops die ik tegen kom welke dit pakket gebruiken.
Ik bedoel het kan dan toch niet zo erg bagger zijn,toch?
Natuurlijk hebben ze inet in Aus maar voorlopig ga ik hele andere dingen doen en daar past Osc niet meer in.
Post Reply