[NT4] user manager for domains hoe in te stellen

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

[NT4] user manager for domains hoe in te stellen

Post by seiko »

Ik heb hier op me werk nog een oude server staan met windows NT4 en daarop staat het programma User manager for domains, hiermee voegen we de nieuwe medewerkers toe waardoor ook meteen een nieuw exchange account word aangemaakt met bij behorende e-mail account.

Nu is mijn vraag hoe kan je makkelijk 1 account van internet afhalen?
Want als ik nu kijk bij acces to internet staan er maar een paar in maar de andere accounts hebben wel gewoon toegang tot internet.
Dus ik heb het vermoeden dat de hele group/domain toegang heeft tot het internet.
Aangezien we hier maar 1 group hebben en dat is domain, en daar staan alle medewerkers in die een eigen e-mail adress hebben.

Wie weet hoe ik dit makkelijk kan oplossen, want sommige mensen hoeven niet op internet, zoals de stagaires en nog een paar mensen niet.
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Upgraden naar WIN2k3 !!
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Ja zeg dat tegen me baas :?
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Je kan niet zomaar zeggen dat 1 account geen Inet access heeft.
Maak een aparte groep aan, zet daar die ene account in en restrict die dmv een policy van het ineternet.
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Dat is mooi klote... want dat wil ik dus niet.. dacht dat dat veel makkelijker kon.. helaas
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

seiko wrote:Dat is mooi klote... want dat wil ik dus niet.. dacht dat dat veel makkelijker kon.. helaas

Dit kan ook niet, voor zover ik weet, bij Win2k3.
Blijft dus een problem.
Post Reply