[WLAN] Problemen met connecten op WLAN

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

[WLAN] Problemen met connecten op WLAN

Post by seiko »

Ik heb hier op het werk een probleem met het connecten op de WLAN.
Al het internet gaat via de linksys, en de computers binnen het netwerk hebben gewoon toegang tot de server en ook internet mogelijkheden.

Maar nu wil ik met me laptop op WLAN inloggen maar ik krijg steeds beperkt of geen toegang mogelijk als ik probeer te verbinden.
Het is een beveiligd netwerk en ik weet ook het WW maar hij doet het op een of andere manier niet.

bij tabblad Wireless:

Basic Wireless Settings
Image

Wireless Security
Image
Het wachtwoord hierinvullen bij passphrase en dan generate om wep key te krijgen, maar als je op het netwerk wilt inloggen moet je niet de WEP key invoeren toch?

Wireless Network Access
Image

Advanced Wireless Settings
Image

Voor de rest even alle settings voor het WLAN beveiliging erbij gedaan.
Wie kan mij helpen, en wie ziet wat ik fout doe?
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

weet niet precies maar als ik thuis connect op onze linksys met mijn mac moet ik wel de wep key invullen (AB:c4:bla:bla:enz). en als ik connetc met de linksys ap gewoon de passphrase.

edit:(maar dan zonder : trouwens)
- itons
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

itons wrote:weet niet precies maar als ik thuis connect op onze linksys met mijn mac moet ik wel de wep key invullen (AB:c4:bla:bla:enz). en als ik connetc met de linksys ap gewoon de passphrase.

edit:(maar dan zonder : trouwens)
Dit is een gegenereerde WEP key.

66FEBDF352BA5CE4C7DF0DBDB7

En ik hoef geen mac adress in te vullen want ik heb gezegt allow all, hij is dus alleen beveiligd met een wachtwoord.

[edit]
je moet idd wep key invoeren :)
Post Reply