Laptop Specs

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Laptop Specs

Post by BigJim »

Wegens aankomend vertrek naar Australië (binnen 2 maanden) van mij ben ik op zoek naar een Laptop.
Het hoeft geen hoogvlieger te zijn en mag zo ~500 euro kosten(max)
Ik zoek dus een 2de hands lappie.
Iemand zoiets nog in de aanbieding????
Last edited by BigJim on 15 Feb 2006, 13:16, edited 1 time in total.
Tjoek
Posts: 32
Joined: 16 Nov 2005, 22:17
Location: Gelderland

Post by Tjoek »

voor 575 ex btw heb je een nieuwe dus waarom duur de misbaksels van een ander overnemen? doe maar belletje of mail als je wat wil hebben.
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

toeval, een vriendin van me zoekt er eentje voor max 500 euri, nu wil ze niet van marktplaats kopen, maar wel viavia (vrouwen... 8)7 )

ze wil een beetje internetten, word, en dat soort dingen, iemand nog een 1ghz+ over? :*)
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Eigenlijk ben je best gek als je 500 euro gaat uitgeven aan een tweede hands barrel met verrotte accu (want dat hebben ze vaak zat..)

Kijk eens bij bluelink.nl naar een nieuwe IBM laptop. Die heb je al vanaf 499 ex. BTW (of 399 voor een goede gebruikte)). Met garantie en uit voorraad leverbaar..
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Vandaar dat ik hier vroeg of er nog iemand was met een lappie.
Idd ga ik niet zomaar via speurders of marktplaats wat aanschaffen want je wordt belazerd waar je bij staat. de prijzen zijn veel te hoog voor een oud barrel. Wat dat betreft is de markt behoorlijk verziekt..Iedereen wil top dollar voor een oud barrel.
Maar ik zoek rustig verder...Bedankt voor de info igg..
Tjoek...Check je PM

Aspire 9503EWSMi 1.5GHz/512MB/60GB/17" TFT/Win XP Home
of
Asus Z92U dvd-r/S3.0/256/40/xp-home Retail
of
Fujitsu-Siemens FUJITSU S. AMILO A1650G MN41005 M-AMD SEM33+ 512 60 CR DVD-DL
of deze
Toshiba
PSL2XE-01400WDU 730 euro incl wat ik zoek..Alleen heeft deze een CEL mob 1400 procje...
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

Ik kan nog aan oude laptops van bedrijven komen..

Accu's tot nu toe altijd goed geweest van de laptops die ik in mijn handen heb gehad..

Compaq Amada's 800Mhz €299,-
Compaq Evo's 1Ghz-1,2Ghz €399,-
Compaq Evo's 2,0Ghz €499,-

Maar ik heb nou niet echt het idee of dit goede prijzen zijn.. Laptops zijn altijd wel goed en als er echt iets mee is kunnen ze terug.
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Aspire 3020
Processor : Mobile AMD Sempron™ processor
AMD PowerNow! Technology, and AMD HyperTransport technology support
Operating System: Multilingual preload Microsoft® Windows XP HOME Multilangual (NL/FR/UK) version & Multilangual recovery set
Second level cache: 128KB, integrated on chip
Chipset: ATI Radeon® XPRESS 200M chipset
Display: 15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixels resolution (Acer CrystalBrite), supporting simultaneous multi-window viewing on dual displays via Acer GridVista
16.7 million colours
Graphics: ATI® Mobility Radeon X700® , dedicated 128MB DDR video memory (AS3023WLMi)
supporting Microsoft DirectX 9.0 & Dual View
Up to QXGA resolution via external display (2048 x 1536 pixel) 75Hz
Acer Arcade (Acer CinemaVision video technology & Acer ClearVision video optimization technology)
Memory: 512MB DDR, max. 2048 MB
HDD & Optical: Internal HDD (4200rpm)
DVD-Dual double layer drive (Read: 8x DVD-R/+R; 4x DVD-RW/+RW; 8x DVD-ROM; 24x CD-ROM; 2.4x DVD+R DL (double layer)) (Write: 8x DVD+R/-R, 4x DVD-RW/+RW; 24x CD-R; 10x CD-RW; 2.4x DVD+R DL (double layer))
6-in-1 card reader: supporting Secure Digital, MultiMediaCard, Memory Stick, Memory Stick Pro, Smartmedia, xD-Picture card
Connectivity: Internal 56 Kbps V.92 modem with PTT approval, Wake-on-Ring ready
Ethernet 10/100/1000 GigabitLAN, Wake-on-LAN ready
Wireless LAN: integrated Acer Invilink 802.11b/g WiFi Certified™ solution; Acer SignalUp wireless technology support
I/O Interface: S-video out, 1x PC Card slot (1x TypeII), 4x USB 2.0, 1394 IEEE, 1x RJ-45, 1x RJ-11, external display (VGA) port, 1x FIR, Microphone/line-in jack, Headphones/speaker/line-out
Audio: MS Sound-compatible with audio system with two built-in speakers
Software includes: NTI® CD Maker™ , Acer Launch Manager, Acer Empowering Technology (ePresentation, eRecovery, eSettings), Acer GridVista
Norton AntiVirus™, CyberLink® PowerProducer, Adobe® Reader®
Power subsystem: ACPI 1.0b power management standard: supports standby and hibernation power-saving modes
8-cell Li-ion battery 4400 mAH battery pack (60W)
3-hour battery life; 2.5-hour quick-charge; 3.5-hour charge-in-use
90W AC Adapter
Input device: Keyboard & Built-in touchpad pointing device
Weight: 3,1 kg
Dimensions: 36,3 (b) x 27,8 (d) x 3,3 (h) cm
Warranty: 1 year International Travellers Warranty; check warranty upgrades to 3 year!
Microsoft® Windows® XP Home Edition
[D] LX.A4805.035 Aspire 3025WLMi, AMD Sempron 3300+, Aspire 3025WLMi, AMD Sempron 3300+, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite), 512MB RAM (2x 256), 80GB HDD, DVD-Dual Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Wired Gigabit & wireless Lan 802.11b/g, no FDD, IEEE, S-video, FIR, ATI X700 128MB, 6 in 1 card reader Pijs € 924

klinkt mij wel oke...iemand ervaringen mee??Voldoet helemaal aan mijn eisen..
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Acer, blegh..
Me tante heeft zo'n ding, uit dezelfde serie, de accu doet het 15 minuten en dan hangt dat ding. :(
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

JJapie wrote:Acer, blegh..
Me tante heeft zo'n ding, uit dezelfde serie, de accu doet het 15 minuten en dan hangt dat ding. :(
Daar hebben ze garantie voor uitgevonden :*)
Tjoek
Posts: 32
Joined: 16 Nov 2005, 22:17
Location: Gelderland

Post by Tjoek »

Prijs voor de aangeboden acer is goed strak. Daar verdiend de aanbieder echt niks meer aan. Is trouwens goed ding, heb er al enkele van geleverd.
Dus advies voor JJapie, op naar je Tante en terug naar Acer met dat ding
Strakste prijzen voor A-Merk op het moment: http://www.azerty.nl

modbreak (JJapie): Link verwijderd wegens vermoeden van Spam
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

Ziet er leuk uit...

Maar ben ook niet echt fan van Acer.. Ik zie liever een IBM, Compaq, Dell of HP...
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
GBCHEATER
Posts: 137
Joined: 01 Dec 2004, 17:32
Location: Hoogeveen

Post by GBCHEATER »

HobbeS wrote:Ziet er leuk uit...

Maar ben ook niet echt fan van Acer.. Ik zie liever een IBM, Compaq, Dell of HP...
Waarom heb je liever geen Acer? Argumenten enzo ;)

Ik heb zelf ook een Acer, en ik heb geen klagen. Alleen is het bij mij wel zo dat de accu heel erg snel leeg is, binnen een half uur ofzo.
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

Ik neem iig geen acer weer. Bij mijzelf en die van mijn moeder is de DVD brander stuk. Er zijn zelf geen nieuwe meer voor te bestellen.

Daarnaast zijn er nog wat andere dingen waar niet helemaal teverden over ben :)
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

GBCHEATER wrote:
HobbeS wrote:Ziet er leuk uit...

Maar ben ook niet echt fan van Acer.. Ik zie liever een IBM, Compaq, Dell of HP...
Waarom heb je liever geen Acer? Argumenten enzo ;)

Ik heb zelf ook een Acer, en ik heb geen klagen. Alleen is het bij mij wel zo dat de accu heel erg snel leeg is, binnen een half uur ofzo.
OK, de accu's zijn meestal behoorlijk slecht, tot heel slecht.. De behuizingen zijn ook niet heel erg sterk.. Verder vaak ook problemen met de schermen, vallen vaak uit, vaak losse contacten en soms hele delen van het scherm dat uitvallen..
Vandaar dat ik niet zo'n fan ben van Acer...


Maar al met al heeft Acer geloof ik wel een heel groot marktaandeel in laptops dacht ik.
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Ze hebben een groot marktaandeel omdat ze zo goedkoop zijn. Maar dat ze zo goedkoop zijn blijkt ook wel uit de kwaliteit. Acer is echt geen super merk. Je krijgt inderdaad behoorlijke prestaties voor weinig geld, maar de kwaliteit laat zeer veel te wensen over imho.
Persoonlijk zou ik Acer lekker links laten liggen..
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

Aangezien je er mee naar australie gaat, zou ik eens onderzoeken welkemerken een internationale garantieservice bieden. Toshiba en Asus sowieso wel in ieder geval.
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

IBM ook :)
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Floppus wrote:Aangezien je er mee naar australie gaat, zou ik eens onderzoeken welkemerken een internationale garantieservice bieden. Toshiba en Asus sowieso wel in ieder geval.
Das een goeie...Als het dan toch HP gaat worden dan de Nx6125 of zo...
Tjoek wrote:Prijs voor de aangeboden acer is goed strak. Daar verdiend de aanbieder echt niks meer aan. Is trouwens goed ding, heb er al enkele van geleverd.
Dus advies voor JJapie, op naar je Tante en terug naar Acer met dat ding
Strakste prijzen voor A-Merk op het moment: http://www.azerty.nl

modbreak (JJapie): Link verwijderd wegens vermoeden van Spam
Hmm Niet mee eens maar goed....Ik kijk nog wel rond
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Wie heeft qua gaming ervaring met de 915 Intel chipset??
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

ik wil niet opscheppen maar vind azerty nog best prijzig 8)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik heb ook even gekeken, ik vind azerty ook behoorlijk prijzig.
Sowieso zijn 2e hands laptops erg prijzig bij bedrijven. De enige manier om betaalbaar aan 2e hands laptops te komen is via vrienden/kennissen/tnet/ebay etc. (De eerste twee zijn het beste, dan weet je iig wat je krijgt)

Aan de andere kant ben ik best bereid af en toe wat 2e hands spul te kopen, maar ik heb toch een grote uitzondering voor laptops.
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Uiteindelijk is mijn keus gevallen op de Fujitsu Siemens Amilo A1650.
Een leuke laptop (new) voor een goede prijs en een wereldwijde ondersteuning.
Ati Mob Express 200 kaartje met 60 gb hd en een AMD Mobile Sempron 3300+.en 512 MB uitbreidbaar naar 2 gb RAM,
Niet de snelste maar goed genoeg voor mij.
Alleen jammer dat er Home opstaat..ben dus nu gelijk Pro erop aan het zetten...Ga ook nog even aan de stoei met MCE...Eens kijken hoe dat werkt.
Post Reply