Processor installeren.

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Processor installeren.

Post by dwaas »

Het is nog geen vraag naar hulp, maar misschien kunnen jullie vooraf al tips geven.

Via http://support.asus.com/cpusupport/cpus ... del=A7V880 heb ik gekeken welke processors er allemaal op mn mobo passen. Daarvoor heb ik de athlon xp 3000+ besteld. (nog 1 maatje van de snelste af, en daarmee ook aanzienlijk goedkoper)
Die heb ik inmiddels al binnen, maar de bestelde artic silver 5 koelpasta is nog onderweg.

Ik heb begrepen dat ik de hendel los moet halen.. alleen de zijkanten van de plaat vast mag pakken.. koelblok goed schoon moet maken en een flinterdun laagje pasta op de processor moet smeren en op het koelblok. Met een pinpas of iets dergelijks.. (so i've heard)
En dan de gebruikelijke 'Bijna haaks de koeler monteren, rustend op de rubberen voetjes'.

En dan zoudie het bij het aanslingeren van de computer automatisch moeten detecteren. :)

Maar goed.. de pasta is nog onderweg.. tot die tijd is elk advies mooi meegenomen. :)
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
basshead
Posts: 154
Joined: 12 Jan 2005, 01:54
Location: newcope-city

Post by basshead »

je verhaaltje klopt aardig maar persoonlijk zou ik geen pasta op de processor smeren maar alleen op het koelblokje.
zover ik weet wordt er bij arctic standaard een "pinpasje" en een passepartout meegeleverd om de pasta aan te brengen.
heb je trouwens de processor koeler ook aangepast want het kan zijn dattie te weinig koelt met een snellere proc.
als mijn tante een piemeltje had gehad was het mijn oom geweest
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

basshead wrote:je verhaaltje klopt aardig maar persoonlijk zou ik geen pasta op de processor smeren maar alleen op het koelblokje.
zover ik weet wordt er bij arctic standaard een "pinpasje" en een passepartout meegeleverd om de pasta aan te brengen.
heb je trouwens de processor koeler ook aangepast want het kan zijn dattie te weinig koelt met een snellere proc.
Das een goeie!

Ik zal morgen even nagaan wat er op zit.

Er zat namelijk een athlon 'X' op.. toen een crash gehad.. andere mobo & cheapass processor. Das nu dus de..Sempron 2600+. De koeler is altijd hetzelfde gebleven. Volgens mij was de vorige een athlon xp 2400+.. maar dat durf ik nu niet zeker te zeggen.

Hoe zou ik eventueel na kunnen gaan of de koeler (basiskoeler btw) dat zou kunnen trekken?
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
basshead
Posts: 154
Joined: 12 Jan 2005, 01:54
Location: newcope-city

Post by basshead »

eerlijk gezegd geen id waar je de specs van een koelr kan checken maar ik zou voor de zekerheid ff een koeler kopen die geschikt is voor een 3200+
weet je zeker dat het goed komt en die krengen kosten niet echt veel (had laatst zelf 1tje voor 19 pleuri).
als mijn tante een piemeltje had gehad was het mijn oom geweest
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Als je processor er is wil ik ook wel even langskomen hoor ;)
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Processor is er al seik. :)
Maar de koelpasta is nog onderweg.. (heb het al besteld en betaald..) En nu overweeg ik dus ook een nieuwe koeler.. dus voordat die binnen is ben ik nogw el een week verder. :P
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Nou ja dan hoor ik het wel mocht je hulp nodig hebben :)
En ja ik koop meestal mijn procs boxed, dan zit er al de standaard koeler van AMD bij en die doen het goed bij mij, geen problemen aangezien ik toch niet ga overclocken.
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Wat je ook doet niet doordrukken.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Post Reply