internet provider keuze

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply

Chello Light of Tele2-compleet

Chello
3
60%
Tele2-compleet
2
40%
 
Total votes: 5

SnippeS
Posts: 1658
Joined: 20 Sep 2003, 14:39
Location: Apeltown
Contact:

internet provider keuze

Post by SnippeS »

Even een vraagje, een vriendin van me gaat op zichzelf wonen en wil graag een internet aansluiting en het liefst eentje met ook gelijk een telefoon lijntje, dus zo'n all-in pakketje.

Zelf zat ik te denken aan Chellolight+ freetime telefonie, omdat ik daar zelf goeie ervaringen mee heb, maar mijn oog viel op Tele2-compleet deze is na een half jaar 10 euro per maand goedkoper voor het zelfde lijntje bij chello (hier krijg je de eerste 6 maanden 10 euro korting)

Ze gebruikt haar laptop alleen om een beetje draadloos te internetten, en om wat muziek te downloaden, geen dvd's ofzo.

Heeft iemand ervaringen met deze 2 en welke zou jij kiezen, ik heb dat van tele2 even gegoogled en zie veel verschillende dingen staan, veel negatieve maar ook heel veel positieve dingen, dus graag jullie mening.

Alvast bedankt
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Bij die all-in-one shit gaat telefonie via VoIP, dus over het internet. De stabiliteit hiervan laat nog steeds te wensen over, dus houd daar rekening mee!

Verder, Chello of Tele2, ik denk niet dat het heel veel uit zal maken. Tele2 (Versatel) is ADSL, Chello kabel. Kabelinternet is tegenwoordig niet meer zo brak als het vroeger geweest is.
Kijk gewoon naar welk pakket het beste aan je eisen voldoet. Tele2 lijkt betere specificaties te hebben, als dat zo is dan zou ik die kiezen :)
GBCHEATER
Posts: 137
Joined: 01 Dec 2004, 17:32
Location: Hoogeveen

Post by GBCHEATER »

Houd er rekening mee dat het pakket van Tele2 niet overal beschikbaar is.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Gezien latencies en dat soort grappen zou ik toch voor Tele2 gaan en niet voor Chello Light.

Overigens is stabiliteit van VOIP echt bs :) De techniek is al zeker 8 jaar rijp voor normale productie, alleen heeft het een aantal randvoorwaarden zoals QOS en trafficshaping... en die hebben sommige ISP's niet normaal ingericht...
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

DSmarty wrote:Gezien latencies en dat soort grappen zou ik toch voor Tele2 gaan en niet voor Chello Light.

Overigens is stabiliteit van VOIP echt bs :) De techniek is al zeker 8 jaar rijp voor normale productie, alleen heeft het een aantal randvoorwaarden zoals QOS en trafficshaping... en die hebben sommige ISP's niet normaal ingericht...
De VoIP-services zoals ze nu worden aangeboden schieten te kort als het gaat om stabiliteit en kwaliteit, dat is wat ik zeg, en niet dat VoIP sowieso ruk is!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Dan kan ik je van harte VoIP van XS4all aanbevelen, die werkt namelijk perfectemento :)
basshead
Posts: 154
Joined: 12 Jan 2005, 01:54
Location: newcope-city

Post by basshead »

had zelf goeie ervaring met versatel in het verleden qua i'net en een hoop gezeik met de gewone kabel...
inmiddels is er veel veranderd in media-land en klinken beide goed dus kijk naar wat ze nodig heeft.
dit soort dingen blijft altijd een gok dus echt iets zinnigs kan bijna niemand erover zeggen.
als mijn tante een piemeltje had gehad was het mijn oom geweest
SnippeS
Posts: 1658
Joined: 20 Sep 2003, 14:39
Location: Apeltown
Contact:

Post by SnippeS »

Nee klopt hoopte dat er iemand echt ervaring had met een van de 2 ik heb zelf chello en ben daar erg tevreden mee, maar ik denk toch dat het tele2 gaat worden, bedankt voor de feedback! doe maar een slotje.
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Nee, we plaatsen geen onnodige slotjes..
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

mijn ervaring met versatel/tele2 is goed te noemen op incidenteel telefoon storing na
Post Reply