Geheugenstick Problemen

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Locked
Injectie
Posts: 914
Joined: 13 Mar 2004, 17:22
Location: Vaassen
Contact:

Geheugenstick Problemen

Post by Injectie »

Dit is even om een collega te helpen.

Een memorycard van een fotocamera kunnen ze nadat ie gecrashed is toch nog weer leeghalen.
Is dit ook mogelijk voor een USB geheugenstick. En zo ja wie weet er in de omgeving apeldoorn een adres waar dit mogelijk is? Met grote spoed ivm schoolopdrachten die er op staan.

Alvast bedankt namens mijn collega

Injectie
Een wolf in Saabskleren
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Wat is er precies met de USBStick verkeerd ? Wordt het hele apparaat niet gezien, of is er iets gebroken, of memory fouten ?
Injectie
Posts: 914
Joined: 13 Mar 2004, 17:22
Location: Vaassen
Contact:

Post by Injectie »

USB stick wordt niet gezien door de computer. (4 PC's geprobeerd.)
Een wolf in Saabskleren
Injectie
Posts: 914
Joined: 13 Mar 2004, 17:22
Location: Vaassen
Contact:

Post by Injectie »

Als ik het apparaat inplug ziet de computer een USB apparaat. Hij kan geen drivers installeren omdat hij niet weet wat voor een apparaat het is. Iemand nog een idee hiervoor?
Een wolf in Saabskleren
Red Baron
Posts: 818
Joined: 15 Jun 2003, 10:55
Location: Groningen
Contact:

Post by Red Baron »

Eens op de site van de fabrikant kijken of daar wellicht wat drivers te vinden zijn?
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

Als de geheugencontroller stuk is kan een professioneel recovery bedrijf er misschien nog wat mee.. als het een ander onderdeel is dan kun je beter opniuew beginnen aan je schoolwerk ben ik bang |:(
- itons
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

En om er nog maar even een cliché in te gooien: zorg voor backups, zeker als het om belangrijk schoolwerk gaat waar reeds een hoop tijd in zit.

Recovery bedrijven kunnen de gegevens nog wel boven water halen, zolang de geheugenchip niet al te erg beschadigd is. Gaat je wel een paar honder euro kosten!
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

JJapie wrote:(...)
Recovery bedrijven kunnen de gegevens nog wel boven water halen, (...)
Behalve als je de partities verwijderd bij een pc, dan lukt 't niet meer, vraag maar aan een notaris in Groningen.... })
To boldly eat what no-one has eaten before...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Kheb wel zo'n progje: ImageRescue van Lexar. Misschien dat zoiets kan helpen?
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Niet als het apparaat niet door de pc herkend wordt lijkt me..
Injectie
Posts: 914
Joined: 13 Mar 2004, 17:22
Location: Vaassen
Contact:

Post by Injectie »

ik heb meerdere van dat soort progjes gevonden via Google. Maar allemaal kunnen ze alleen foto's terughalen.

Ik ga er verder ook niet al te veel tijd meer insteken. Mijn collega heeft de stick afegeven aan een klant van ons. ( PC bedrijfje) Dus het is niet meer aan mij om er wat mee te doen. Jammer maar helaas.
Een wolf in Saabskleren
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Case closed.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Locked