DVD kan niet gebrand worden

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
racoon
Posts: 852
Joined: 17 Jun 2003, 10:15

DVD kan niet gebrand worden

Post by racoon »

IK heb via nero smartstart gekozen voor maak uw eigen dvd video, dan kies ik het bestand wat ik eropwil.

Als hij dit gaat doen duurt het een aantal uur voordat hij klaar is en daarna komt de melding dat er niet genoeg ruimte is, er zit een dvd van 4.7 GB in en ik heb ook gekozen voor dvd ipv cd.

Iemand enig idee waar het mis gaat?
GBCHEATER
Posts: 137
Joined: 01 Dec 2004, 17:32
Location: Hoogeveen

Post by GBCHEATER »

Dvd word te groot voor 4.7 GB?
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Je videobestand zal omgezet wel te groot zijn voor een standaard DVD. Oplossing is om te branden op een Dual Layer schijf, mits je brander dat ondersteunt :)
Je kan ook kijken of je de bitrate kan verlagen, komt natuurlijk niet ten goede aan de beeldkwaliteit.. Een derde optie is om de film in twee delen te splitsen, en deze afzonderlijk op DVD te branden.
racoon
Posts: 852
Joined: 17 Jun 2003, 10:15

Post by racoon »

Dat is klote, alle dvd's die ik heb pakt ie dus niet, hij geeft wel aan dat de ruimte minder dan 4.7 GB is?
basshead
Posts: 154
Joined: 12 Jan 2005, 01:54
Location: newcope-city

Post by basshead »

naast je film bestand wordt er nog een index enzo weggeschreven, mischien dat dat net ff teveel is?
als mijn tante een piemeltje had gehad was het mijn oom geweest
wc-eend
Posts: 401
Joined: 24 Nov 2004, 16:13
Location: EPE
Contact:

Post by wc-eend »

zeker nero 7.0 ??
want daar heb ik dat ook mee echt heel iritant dan denk je ik maak van wat vob bestanden of andere een dvdtje voor vanaaf om te kijken duurt het .1 een uur of 2 voor dat die dan gaat branden
terwijl als je 6.0 ofzo neemt ( wat ik nu ook heb ) je daar presies het zelfde doet maar dat hij dan niet eerst dan gekloot doet van 2 uur maar direct gaat brande
mischien is dit een oplossing
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9674/wcolifant1pa3hg.gif[img]
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik heb Nero 7 eraf gegooid, wat een boutproduct. 6.x doet het echt veel beter allemaal
racoon
Posts: 852
Joined: 17 Jun 2003, 10:15

Post by racoon »

ik heb Nero 6 en toch duurt het een aantal uur voordat hij gaat branden,
Valor
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2006, 23:42
Location: Zwolle
Contact:

Post by Valor »

racoon wrote:ik heb Nero 6 en toch duurt het een aantal uur voordat hij gaat branden,
Is ook niet zo gek aangezien alles om moet worden gezet naar VOB structuur vanaf een normaal video bestand
[url=http://www.valor.nl]Valor.nl[/url] cruncht lekker voort
Post Reply