Checken...is het de voeding misschien?

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Checken...is het de voeding misschien?

Post by Z-Rex »

Hallo allen,

Deel 1:
Reeds een paar maal is bij mij een probleempje opgetreden.
Namelijk dat ik tijdens het spelen van een spel op m'n pc
(voor zover ik me kan herinneren alleen dan) ik uit het spel
geknikkerd wordt, of dat zelfs de pc opnieuw opstart.

Ik dacht eerst aan het geheugen dat misschien conflicten zou kunnen hebben
met mijn moederbord, maar later dacht ik misschien dat m'n nieuwe videokaart (6800 GS) wel eens te veel zou kunnen vragen (en dan vooral tijdens het gamen lijkt me) van mijn voeding.
Ik heb namelijk al op de doos gezien dat een voeding van minimaal 450W gevraagd wordt en laat er nou een 300W exemplaar in mijn huidige pc zitten.:!

Denken jullie dat de voeding het probleem zal zijn? :)


-----

Deel 2 van deze post.
Bestaan er kasten/behuizingen die geschikt zijn voor mijn huidige ATX moederbord, en ook klaar zijn voor de nieuwe generaties borden?
Of praat ik nu uit mijn nek en zijn er (nog) geen verschillen....
Als ik een nieuwe voeding aanschaf, wil ik namelijk ook een nieuwe (grotere) kast gaan kopen. :7
To boldly eat what no-one has eaten before...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

"een" spel of bij meer spellen / applicaties ?
Voeding van 300W is wel wat aan de lichte kant idd, tegenwoordig is 360W (goede voeding) of 450W (gemiddelde voeding) vaak wel nodig om de pieken te kunnen verwerken.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

En 2. BTX en EATX zijn nieuwe standaarden, maar komen nog niet echt van de grond. Er zijn echter al wel wat kasten die je makkelijk kan ombouwen naar BTX. (Coolermaster Stacker bijvoorbeeld)
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

DSmarty wrote:"een" spel of bij meer spellen / applicaties ?
Voeding van 300W is wel wat aan de lichte kant idd, tegenwoordig is 360W (goede voeding) of 450W (gemiddelde voeding) vaak wel nodig om de pieken te kunnen verwerken.
Het gebeurde me al bij twee of drie verschillende games. UT2004, Age of Emp. III en gisteren nog bij NFSU2....
To boldly eat what no-one has eaten before...
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

DSmarty wrote:En 2. BTX en EATX zijn nieuwe standaarden, maar komen nog niet echt van de grond. Er zijn echter al wel wat kasten die je makkelijk kan ombouwen naar BTX. (Coolermaster Stacker bijvoorbeeld)
beetje lomp ding als je niet zo veel HD's hebt imho

als ik weer eens ga uitbreiden dan moet ik wel aan geloven :*)
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

ook thermaltake heeft al kasten met btx upgrade setjes...dus ook daar is het kijken een idee...
Namasté
Morpheus
Posts: 186
Joined: 17 Nov 2004, 01:22

Post by Morpheus »

Squizle wrote:ook thermaltake heeft al kasten met btx upgrade setjes...dus ook daar is het kijken een idee...
Klopt ik het zelf de Thermaltake Armor en ik heb het BTX upgrade kitje ook al in huis... just in case ;) (whats in the name :p )
Post Reply