[GEZ]Sound control

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

[GEZ]Sound control

Post by Squizle »

Ik ben op zoek naar een progje waarmee je het geluid van aplicaties kan aanpassen. 1 waarmee je bijvoorbeeld je games harder kan zetten dan je muziek/films...dus dat ik het niet in de aplicatie zelf hoef te doen maar dat het progje dat allemaal voor me doet...

iemand een idee van zo'n progje...heb gezocht maar je krijgt allemaal recording progjes voorgeschoteld

weet ook niet of het bestaat ofzo...maar lijkt me handig...
Namasté
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Windows volume-control :)

Of wil je het automatisch ? Ben het nooit tegengekomen.
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

volgens mij kan dit niet :(
geluid van je applicaties worden immers allemaal naar je geluidskaart gestuurd en worden niet echt als aparte kanalen gezien..enige oplossing is volume in ene applicatie hoger te zetten dan in de andere..

ik zelf heb tijdje met 2 geluidskaarten gewerkt, dat werkt ook redelijk goed :)
- itons
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

jammer...was idd op zoek naar een progje die extern het voluma kan regelen...maar als het, zoals itons zegt, meteen naar geluidskaart wordt gestuurd dan wordt het een probleem...naja...iig bedankt
Namasté
Valor
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2006, 23:42
Location: Zwolle
Contact:

Post by Valor »

Squizle wrote:jammer...was idd op zoek naar een progje die extern het voluma kan regelen...maar als het, zoals itons zegt, meteen naar geluidskaart wordt gestuurd dan wordt het een probleem...naja...iig bedankt
Maak anders ff een simpel proggie wat kijkt welke programma er draait en dat die vervolgens je volume wijzigd. Is niet echt zo veel werk. Meeste kan je met simpele windows API's maken
[url=http://www.valor.nl]Valor.nl[/url] cruncht lekker voort
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

ikke niet snap :?
ben geen programmeur ofzo...hoe simpel het ook zal zijn...snap niet hoe je zoiets kan maken...
Namasté
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Uhm ... heb je erover gedacht een extra soundcard te installeren?

Ik weet niet precies hoe je bak in elkaar zit, maar als je normaal gesproken je onboard soundcard gebruikt voor alles, zou je een simpel geluidskaartje kunnen aanschaffen. Vervolgens zet je de sound output van je muziek spelers naar die kaart, terwijl de rest gewoon nog via je onload gaat ... Je kan dan de mixerpanel gebruiken om de ene t.o.v. andere soundcard harder of zachter te zetten ...

Ja, dit is natuurlijk geen gratis oplossing, tenzij je nog ergens een kaartje had liggen ehehe ... maargoed, een simpel geluidskaartje kost zoveel ook weer niet tegenwoordig :)

edit: hehe, ik was niet de enige met die gedachte hehe ... Ik zie dat itons het zelfde voorsteld :) ...

---

Zelf heb ik overigens in m'n pc waar ik beats mee maak 4 soundscards (1 onboard - die ik voor gaming gebruik zodat ik de overige instellingen ongemoet kan laten- en 3 PCI cards)
I'm just impersonating me...
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

dat is mij te veel werk enzo voor alleen wat instellingen...maar bedankt voor de tips
Namasté
Post Reply