Wat voor laptop voldoet?

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Wat voor laptop voldoet?

Post by DaFDu »

Ik ga begin November toeren met de de band op cruise liners in Sweden en Finland en zal dan een week of 7 van huis zijn. In die tussentijd wil ik nog wel contact kunnen blijven houden met het thuisfront (Bulgarije) en met vrienden en familie.

Daar lijkt mij een laptop de enige geriefelijke optie voor. Nu hoef ik echt geen "state-of-the-art" laptop, een tweedehansje is prima wat mij betreft.

Wat heb ik nodig / moet deze laptop kunnen?

Het belangrijkste is dat ik m'n mail kan checken, wat kan chatten via o.a. Skype, MSN, ICQ, etc. en wat foto's kan uploaden via WIFI. Ik heb al wat WIFI locaties via google opgezocht in Stockholm en Helsinki :)

Het zou verder ook wel prettig zijn als ik wat zou kunnen photoshoppen (bijv. met Photoshop 8 ) en wat kan werken met Dreamweaver MX.

Geen preoriteit, maar we super als dat zou lukken, is als ik werken kan met Fruityloops en Cubase (om wat muziek te schrijven).

---

Ik heb een gelimiteerd budget, het maakt mij verder niet echt uit hoe groot of klein het scherm is, wat voor kleur of merk het is (alhoewel ik minder positieve dingen gehoord heb over bijv. Dell laptops) ...

Wat is aan te raden en wat is af te raden?
I'm just impersonating me...
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Asus F3M is wel een leuk ding voor een schappelijke prijs. Ik zou Vista dumpen en XP er op zetten.
Met een tweede hands zit je vaak met een slechte accu en tweede hands is nog best prijzig vind ik.
Nu op Mojito Custom :)
charl
Posts: 2070
Joined: 18 Jan 2004, 15:20
Location: Huissen
Contact:

Post by charl »

fanaat wrote:Asus F3M is wel een leuk ding voor een schappelijke prijs. Ik zou Vista dumpen en XP er op zetten.
Met een tweede hands zit je vaak met een slechte accu en tweede hands is nog best prijzig vind ik.
goed idee, maar met drivers gaat het denk ik een probleem worden
Ik heb een z53s (F3Sv) en daar zijn niet echt goed drivers voor.
[url=http://profile.xfire.com/kneckebroot][img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kneckebroot.png[/img][/url]
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Je zou een IBM kunnen overwegen, bijv. deze of deze. Oerdegelijke laptops, kan geen merk tegenop :)
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

JJapie wrote:Je zou een IBM kunnen overwegen, bijv. deze of deze. Oerdegelijke laptops, kan geen merk tegenop :)
Bevalt idd zeer goed! Degelijk gebouwd en voelt niet zo plastic aan als andere laptops.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Post Reply