Systeemeisen Unreal 3

GameZone
Post Reply
charl
Posts: 2070
Joined: 18 Jan 2004, 15:20
Location: Huissen
Contact:

Systeemeisen Unreal 3

Post by charl »

Veel gamers klaagden dat Unreal Tournament 2004 met zijn 5,5GB grote installatie zoveel beslag op het systeem legde. De volgende Unreal engin stelt echter veel zwaardere eisen, tenminste, als je ze nu hoort. Of het nu gaat om Unreal 3, Unreal Tournament 2007 of een andere op de nieuwe engine gebaseerd spel, je zult tenminste over een DirectX9 kaart moeten met veel geheugen moeten beschikken. Heeft je kaart 256MB geheugen, dan zal je aardig wat detail moeten uitzetten. Om de nieuwe Unreal game te kunnen spelen moet je namelijk beschikken over een videokaart met 1 gigabyte geheugen. Deze eis geldt pas voor systemen in 2006, dus je hebt nog de tijd om te sparen

BU: You are talking about dropping detail levels, what about a 3.2GHz processor or something similar?

TS: That will kind of be a low end system for our game if you look what's going to happen two years out. The technology is very scalable and will run a factor of twenty more detail on the highest end PCs currently available. It will be like running Unreal Tournament 2004 on a 1 GHz PC. It runs okay, but not nearly as good as a 3.2.


Verder gaat Tim Sweeney van Epic in dit interview kort in op zaken als animaties, MechWarrior-achtige voertuigen en de werking van realistische effecten in combinatie met ragdoll physics.


Godver Zo veel geld krijg ik nooooit bij elkaar:P maar ik weet zeker dat ik hem later ook nog wel op me G-force 4 TI 4600 128 mb DDR kan spelen
[url=http://profile.xfire.com/kneckebroot][img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kneckebroot.png[/img][/url]
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Hmm beetje jammer.. Maar vast gaan sparen dan he ;)
Dacht dat m'n Radeon 9800pro wel wat langer mee zou gaan ;(
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Dag je nou echt dat ze een game gaan uitbrengen waar de mainstream van gamers een nieuwe videokaart voor moeten kopen dacht het dus niet he.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

houden we er even rekening mee dat spellen gebaseerd op deze engine pas rond 2006 gaan komen? en in die tijd kan er nog VEEL gebeuren
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Idd dit is nog allemaal toekomst praat: tegen die tijd heb je zo iets van "Goh heeft jou kaart maar 256Mb? Mijne heeft 512" Of misschien zelfs wel 1Gb...
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Nou, ik vond de engine zowie so echt rukk en goeie engine ondersteund gewoon zelfs een p3 650, alleen ziet het er dan niet mooi uit. Das iets wat ze nog eens goed moeten leren hoor.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Je kunt niet altijd bij die oude ROTZOOI blijven. Als je dat steeds doet kun je nooit vernieuwen.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Das dus fout denken numero 1, je kunt een compleet nieuwe engine bedenken en het enige wat een spel zwaar maakt zijn de gigantische hoeveel heid vectoren, voor derest is het alleen efecten die door het spel kunnen gecontroleerd worden of deze worden ondersteund door de hardware en textures. Als je die simpel met een formule verminderd dan kun je het op alle pc's tot minimaal p3 450 een redelijk snel spel maken.

Ik bedoel zelfs op een gamecube kunnen spellen er vett uitzien en das ook nie bepaald de kratigste. Plus als je een engine hebt die dat goed kan werkt ie ook mooier en sneller op je super snelle computer waardoor je in multiplay gewoon vett owned.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

BlackTux wrote:Das dus fout denken numero 1, je kunt een compleet nieuwe engine bedenken en het enige wat een spel zwaar maakt zijn de gigantische hoeveel heid vectoren, voor derest is het alleen efecten die door het spel kunnen gecontroleerd worden of deze worden ondersteund door de hardware en textures. Als je die simpel met een formule verminderd dan kun je het op alle pc's tot minimaal p3 450 een redelijk snel spel maken.

Ik bedoel zelfs op een gamecube kunnen spellen er vett uitzien en das ook nie bepaald de kratigste. Plus als je een engine hebt die dat goed kan werkt ie ook mooier en sneller op je super snelle computer waardoor je in multiplay gewoon vett owned.
Je maakt zelf ook een denkfout, je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat je het kunt schalen door formules etc maar die formules zelf nemen ook ruiimte in beslag, en denk werk. Het voorbeeld van de GameCube is natuurlijkj een erg slecht voorbeeld.

De gamecube zal altijd hetzelfde stuk hardware zijn, er zijn massa's documenten over te verkrijgen bij nintendo en het is daardoor erg makkelijk om een spel te maken dat perfect is afgestemd op de gamecube. Ook speelt de resolutie een zeer belangrijke rol, de gamecube zal op een tv worden afgespeeld een resolutie van 1600x1200 is dan ook gewoon niet nodig en daar hoeven ook geen textures etc voor gemaakt te worden, dit maakt het spel al een STUK lichter.

Voor een pc is het veel lastiger om te controleren wat wel en wat niet kan omdat elke pc totaal anders is wtb systeem configuratie en men het gewoon niet kan doen om voor elke soort videokaart een ander algoritme te schrijven omdat dit gewoon teveel geld / tijd gaat kosten.

Vernieuwen is voorruit zien. Je kunt gewoon niet voor elk stuk hardware apparte stukken code schrijven omdat dat gewoon te veel tijd kost, ook speelt de droom van een gameontwikkelaar een rol. (ja dit kllinkt stom), men wil natuurlijk het beste van het beste neerzetten wat betreft engine, ook wil men dat het er overal hetzelfde uitziet als je dan merkt dat het progggen voor een oude p3 450 teveel afbreuk doet op het algehele plaatje dan is het simpel. Ook speeld geld een zeer belangrijke rol, als het op de screens er allemaal kwijlend mooi uit ziet en ik ga het spelen op mijn pentium 450 , ik ben dus in de veronderstelling dat het er zo uit ziet, dan kun je al raden wat er gebeurrt, mijn teleurstelling is groot en vervoglens ga ik aan al mijn vriendjes vertellen dat het spel een rukengine heeft..

Dus om zomaar te stellen dat het simpel is om een engine zo te maken dat hij op elke systeem goed draait is gewoon _onzin_
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Altijd heerlijk om een discussie aan te zwengelen thanx voor de intresante info :).
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

Web, je hebt hem er goed uitgelult!! En het topic goed beantwoord, u gaat door voor de wasmachine!
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Hahahaha, zeg hey, ik wil wel een troostprijs hoor, voor minder doe ik het niet.
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

Krijg jij een bosje bloemen ;) :P
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

wat moet ik met een wasmachine? :P geef mij maar even een fatsoenlijke server ( dual opteron ofzo )
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Post Reply