is dit lief?

De Chatroom
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

dwaas wrote:
seiko wrote:oftewel ... tijd zat om iedere maand een klein bedrag weg te leggen ;) zodat juh niet in een keer een flinke geld smak hoeft te betalen :P
ik gebruik gewoon dat geld dat ik voor mn 3 jaar gratis chello opzij had gelegd :P
We do love you Chello ;)
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Erik de Noorman wrote:
Albinoraptor wrote: Ik vind het te makkelijk om op de politie te 'kotsen' zij doen gewoon wat hun wordt opgedragen en dat wordt door de politieke partijen bepaald, die wij gekozen hebben.
Wij???? Gekozen????

Toen er eindelijk iemand opstond waar men echt op zat te wachten, namelijk het aanpakken van de echte criminaliteit ipv het plukken van hardwerkende mensen die een keertje 4 of 5 kilometer te hard rijden, toen werd de democaratie met een aantal kogels om zeep geholpen en
viel er niks meer te kiezen.
Inderdaad, ff ontopic: kan de politie daar wat aan doen dan ? Is dat de schuld van onze vrienden in uniform ? Het enige wat ze konden doen hebben ze gedaan, en dat is Volkert gepakt. Blijft dus nog steeds makkelijk om te kotsen op agenten die doen wat ze opgedragen wordt door Binnenlandse Zaken die weer handelen in opdracht vanuit onze politieke partijen.
http://www.qsit.nl
Wolfie
Posts: 43
Joined: 29 Jul 2003, 12:09
Location: Epe
Contact:

Post by Wolfie »

Ik krijg gewoon een boete voor het rijden zonder licht (op de fiets dan).... wanneer pakken ze je? woensdag op donderdagnacht om half twee!!! geen kip op de weg, alleen een stel van die f*ck-petten!! :(

slapen die niet ofzo?
Peace means, reloading your guns!!
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Post by Brede P »

Wolfie, balen van die bon, maar ze doen het wel voor JOUW veiligheid. Je krijgt die bekeuring als een soort waarschuwing, jij bent slecht zichtbaar zonder licht...
Alhoewel, slecht zichtbaar, ze hebben je wel zien fietsen, dus blijkbaar val je wel genoeg op... :P
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Wolfie
Posts: 43
Joined: 29 Jul 2003, 12:09
Location: Epe
Contact:

Post by Wolfie »

mijn fiets bestaat uit vijf kleuren:

- blauw met glittertjes
- neongeel
- wit
- zwart
- rood

dat moet toch opvallen, ook zonder licht...?
Peace means, reloading your guns!!
Gallier
Posts: 787
Joined: 16 Jun 2003, 09:38
Location: Epe\Den Haag
Contact:

Post by Gallier »

wees blij dat ze je nog niet hebben laten blazen
boete voor openb. dronkenschap zou wel iets hoger zijn ;)
Vertrouwen is goed, Controle is zoveel beter
Wolfie
Posts: 43
Joined: 29 Jul 2003, 12:09
Location: Epe
Contact:

Post by Wolfie »

ik dacht dan ook: "ik ben de lul." politie epe kennende...

en die pet de volgende dag gewoon weer bij de esso komen alsof er niets aan de hand is... :(
Peace means, reloading your guns!!
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Wat zeg je: "Dat wordt pomp 3 + 60 euro?" :P
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

Erik de Noorman wrote:
Albinoraptor wrote:Idd, ze moeten gewoon die brieven die van TufTuf club komen gewoon negeren en als ze ze wel behandelen gewoon de kosten door de overtreder laten betalen
Die brieven die schrijf je zelf. Op die site staan alleen wat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien, een heel goede service omdat veel mensen niet eens weten dat ze überhaubt kunnen protesteren.

Waarom zouden ze die brieven moeten negeren trouwens? Je hebt het recht om beroep aan te tekenen, dit is volgende de Nederlandse wet geregeld. Ik kan wel een bekeuring krijgen, zonder dat ik op dat moment daar gereden heb. Volgens schattingen rijden er in Nederland 1500 auto's rond met vervalste kentekenplaten, leuk hoor.. als jouw kenteken er toevallig bij zit en je brief wordt zo maar even verscheurd. |:(

Als je even de moeite neemt om die site te bekijken, dan kun je lezen dat volgens een recent onderzoek van de ADAC, de apparatuur in veel gevallen ook niet zo naukeurig is als men wil doen geloven. Je hebt dus zowiezo het recht om het ijkrapport op te vragen van de apparatuur waarmee je geflitst bent. In veel gvallen zullen ze dit echter niet kunnen tonen omdat dit er gewoonwg niet is, terwijl dit volgens de Europese wetgeving wel verplicht is.

Je zult zien dat het allemaal iets ingewikkelder in elkaar steekt dan "Hou nu maar gewoon je bek en betaal maar", want daar kwam jouw opmerking ongeveer op neer. Helaas wordt op deze manier jaarlijks bij heel veel mensen geld uit de zak geklopt.
Ja, door dit soort gezeik zoals jij dat nu doet verpest je het dus voor de mensen die ECHT een reden hebben om te protesteren.. Als je te hard reed, 7KM, en dat is vrij veel... dan reed je te hard.. als ze pas vanaf 10kmu te hard gaan beboeten rijd iedereen 10km te hard.. dan kun je beter die borden meteen 10km lager zetten om dat te compenseren.. lekker nuttig.. je moet gewoon niet te hard rijden, waarom vind eidereen dat het een recht en plicht is om preceis op de snelheid te rijden.. als je er dan overheen gaat is het je eigen schuld..
Je moet niet protesteren als je het voor niets doet.. dan doen alleen de zeikerts die lopen te zeiken over hun bekeuring, vervolgens een ZEIKbrief gaan sturen.. en daarna nog eens gaan lopen zeiken dat het zo lang duurt voor ze reactie krijgen (komt door al die zeikerts die ook zeiken), en vervolgens gaan ze zeuren dat justitie niet genoeg agenten inzet en dat ze niet goed met hun geld omspringen terwijl jullie zeikerts ze zelf op de administratiekosten jagen..
typisch hollands gedrag, ik vind ut triest... bespaar je de moeite toch man, betaal die kloteboete gewoon
Lekker onderuit gezakt in hun auto zitten om foto's van voorbij rijdende auto's te maken, daar is blijkbaar altijd tijd voor. Maar waar waren de heren toen er bij mijn ouders was ingebroken??
waarschijnlijk waren ze zo'n zeikbrief aan het beantwoorden
kom op man wat is dit nou voor'n schijtargument.. van mij mogen ze elke sukkel die te hard rijd beboeten... dan kunnen ze tenminste agenten inzetten om te zorgen dat er minder wordt ingebroken..
overigens wat verwacht je als er wordt ingebroken dat ze binnnen 1 minuut op je stoep staan met een squadron van agenten??? een inbraak kun je hooguit voorkomen..


lol dwaas, flinke domper op de meeting was dat dan *D
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

waarschijnlijk waren ze zo'n zeikbrief aan het beantwoorden
Zorg nou eerst even dat je jezelf voorziet van goede informatie voordat je gaat lopen blaten. De administratieve afhandeling van een bekeuring wordt volledig gedaan door het CJIB, dus die agenten die geen tijd hebben voor inbraken zijn hier zeker niet mee bezig. Het gaat in dit geval trouwens om onterechte bekeuringen, dus hier is niks zeikerigs aan. Er zijn veel dingen waartegen je in Nederland protest aan kunt tekenen, denk aan diverse belastingen, verzoek tot kwijtschelding van opgelegde heffingen e.d. en zo ook verkeersboetes, dit is gewoon binnen de Nederlandse wet geregeld. Als jij dit zeikerig vindt, probeer dan de wet te veranderen, maar ga niet blaffen tegen mensen die gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die deze wet hen biedt.
kom op man wat is dit nou voor'n schijtargument.. van mij mogen ze elke sukkel die te hard rijd beboeten...
En iedereen die op de stoep spuugt een boete en iedereen die een keer in het bos tegen een boom plast een bon en iedereen die in de winter zijn stoep niet sneeuwvrij maakt (ook verplicht volgens de wet) een bekeuring tuurlijk hoor we geven alle rechercheurs ook gewoon een bonnenboekje mee om zich lekker 3 slagen in de rondte te kunnen schrijven. Uiteraard heb je hier gelijk in, maar wil je echt bij alle kleine misstappen die mensen maar kunnen begaan zo'n hoge prioriteit leggen en dan vervolgens inbrekers, verkrachters, moordenaars, overvallers, kidnappers en noem maar op vrij rond blijven lopen omdat daar geen personeel meer voor is? Ik hoop het toch niet he...
overigens wat verwacht je als er wordt ingebroken dat ze binnnen 1 minuut op je stoep staan met een squadron van agenten???
Mag 10 minuten zijn, want op die loopafstand woon ik van het politieburo. Ik betaal me scheel aan belasting, dus heb ik ook recht op bescherming indien ik daar om vraag. Daarnaast vind ik dat iemand gewoon met zijn poten van een andermans spullen af moet blijven en wie dat niet doet moet hard worden aangepakt, maar hoe kun je nu in Gods naam iemand oppakken als je niet eens meer de moeite neemt om vingerafdrukken te nemen?
een inbraak kun je hooguit voorkomen..
En als er dan helaas toch bij je wordt ingebroken dan is dat gewoon jouw probleem en moet je dat maar accepteren zeker? Dat nooit!!!

Als we naar zo'n samenleving toegaan, dan werk je het spelen van eigen rechter in de hand. Net als die juwelier die een overvaller doodschoot omdat hij voor de 5e keer werd beroofd en de politie ook geen tijd voor hem had.

"Ach meneer... u bent toch verzekerd"

ziek! :r

[edit]Nee ik val niet de agent in uniform persoonlijk hier op aan, deze kan inderdaad niet veel meer doen dan wat hem opgedragen wordt. Het wordt wel weer de hoogste tijd dat de politiek nu eens in gaat zien wat de werkelijke ziektekiemen binnen onze samenleving zijn en IMHO valt Dwaas daar met zijn paar kilometer te hard niet onder, maar die inbreker wel[/edit]
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Omdat ik nog steeds vol onbegrip zit te peinzen over mijn bekeuring van laatst. Als in alle auto's nou een snelheid gemaakt kan worden naar aansturen van een spraakmodule... dan zou je niet snel te hard kunnen rijden. En zou je geflitst mogen worden.. dan kan je van de backup (die het systeem in je auto dan regelmatig maakt van je commando's) de stem terugluisteren. "50, 70, 80, 100, 120" Dan word je niet meer genaaid voor een paar kilometertjes te hard. (Die je er zo bij hebt op je teller als je geen cruisecontrol hebt.. noem de oorzaken maar..
- je voet niet constant in 1 positie kunnen houden
- een afdaling op de snelweg
- laaghangende zon waardoor je je teller niet kunt zien
- een kleine afleiding (bij het lezen van een verkeersbord)
Als je geen cruise control hebt is 1 snelheid aanhouden niet altijd even constant.
Numerous reasons.. i just feel raped... from both sides.. i think i feel like a sandwich. :S
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

dwaas wrote:Dan word je niet meer genaaid voor een paar kilometertjes te hard. (Die je er zo bij hebt op je teller als je geen cruisecontrol hebt.. noem de oorzaken maar..
Een veel voorkomende:

Je rijdt op een weg waar de max toegestane snelheid 80k/u is. Voor je rijdt iemand 70k/u en je wilt deze passeren. Omdat het een weg in twee richtingen is, wil je over dit passeren dus niet al te lang doen in verband met mogelijke tegenliggers, je geeft dus gas en gaat er met 90 kilometer voorbij om vervolgens weer naar rechts op te schuiven en je weg met 80 km/u te vervolgen.

Maar helaas... net op het punt dat je de auto voorbij ging stond daar een flitspaal en je krijgt de week erop een mooie acceptgiro in de bus waarop te lezen is dat je met 90 over die weg bent gescheurd, terwijl jouw actie juist bedoeld was om voor een grotere verkeersveiligheid te zorgen.

Dit overkwam mij dus een aantal jaren geleden en ik kan je wel vertellen dat je je op dat moment behoorlijk genomen voelt.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

dwaas wrote:Omdat ik nog steeds vol onbegrip zit te peinzen over mijn bekeuring van laatst. Als in alle auto's nou een snelheid gemaakt kan worden naar aansturen van een spraakmodule... dan zou je niet snel te hard kunnen rijden. En zou je geflitst mogen worden.. dan kan je van de backup (die het systeem in je auto dan regelmatig maakt van je commando's) de stem terugluisteren. "50, 70, 80, 100, 120" Dan word je niet meer genaaid voor een paar kilometertjes te hard. (Die je er zo bij hebt op je teller als je geen cruisecontrol hebt.. noem de oorzaken maar..
- je voet niet constant in 1 positie kunnen houden
- een afdaling op de snelweg
- laaghangende zon waardoor je je teller niet kunt zien
- een kleine afleiding (bij het lezen van een verkeersbord)
Als je geen cruise control hebt is 1 snelheid aanhouden niet altijd even constant.
Numerous reasons.. i just feel raped... from both sides.. i think i feel like a sandwich. :S
Hmmz.. maar als ze jou door de vingers laten gaat iedereen opzettelijk een paar kilometer te hard rijden... dus daar schiet je niks mee op..
bedenk wel dat ze jou klacht al HEBBEn op gevangen.. je boete wordt immers hoger als je een veelvuldig snelheidsovertreder bent :)
Erik de Noorman wrote:
dwaas wrote:Dan word je niet meer genaaid voor een paar kilometertjes te hard. (Die je er zo bij hebt op je teller als je geen cruisecontrol hebt.. noem de oorzaken maar..
Een veel voorkomende:

Je rijdt op een weg waar de max toegestane snelheid 80k/u is. Voor je rijdt iemand 70k/u en je wilt deze passeren. Omdat het een weg in twee richtingen is, wil je over dit passeren dus niet al te lang doen in verband met mogelijke tegenliggers, je geeft dus gas en gaat er met 90 kilometer voorbij om vervolgens weer naar rechts op te schuiven en je weg met 80 km/u te vervolgen.

Maar helaas... net op het punt dat je de auto voorbij ging stond daar een flitspaal en je krijgt de week erop een mooie acceptgiro in de bus waarop te lezen is dat je met 90 over die weg bent gescheurd, terwijl jouw actie juist bedoeld was om voor een grotere verkeersveiligheid te zorgen.

Dit overkwam mij dus een aantal jaren geleden en ik kan je wel vertellen dat je je op dat moment behoorlijk genomen voelt.
Tja dat is waar.. maar wat doe je er aan.. zolang ze geen betere flitsapperatuur hebben (veels te duur) waarop de situatie wordt gefilmt (veels te duur) is dat niet te zien...
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

DKasemier wrote:Hmmz.. maar als ze jou door de vingers laten gaat iedereen opzettelijk een paar kilometer te hard rijden... dus daar schiet je niks mee op..
bedenk wel dat ze jou klacht al HEBBEn op gevangen.. je boete wordt immers hoger als je een veelvuldig snelheidsovertreder bent :)

Bedoel je hiermee dat bij iemand die voor de 10 keer te hard rijdt de boete hoger is dan bij iemand die voor de eerste keer te hardt rijdt? Dit is in Nederland namelijk niet zo. In dit geval is er namelijk sprake van het zogenaamde puntenrijbewijs en dat kennen we hier niet. In een aantal landen wordt hier wel mee gewerkt, maar dit systeem blijkt nogal fraudegevoelig te zijn.
Tja dat is waar.. maar wat doe je er aan.. zolang ze geen betere flitsapperatuur hebben (veels te duur) waarop de situatie wordt gefilmt (veels te duur) is dat niet te zien...
Dat systeem bestaat al een tijdje hoor en het heet trajectcontrole:

Van een voertuig wordt de gemiddelde snelheid berekend over een bepaalde afstand. O.a op de A13 bij Rotterdam wordt hiermee gewerkt en ik vind dat hiermee op een veel eerlijkere manier wordt gekeken naar iemands totale rijgedrag (qua snelheid). Een foto is immers niet meer dan een momentopname van een tiende seconde op één punt en zegt niets over de andere omstandigheden zoals de punten door Dwaas en mij hierboven al genoemd, die op dat moment van toepassing waren.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Tering, wat een gemekker over een bonnetje :) of je het er nou mee eens bent of niet, je moet gewoon goed opletten of er een flitser staat (of gewoon zo hard rijden als toegestaan is ;) )

[offtopic]
Pim was ook alleen maar alles aan het afzeiken zonder goeie oplossingen te geven, dus aan die aap missen we echt niks hoor. Ik kan ook wel alles lopen afzeiken wat niet goed is in nederland, maar het is knapper om met oplossingen te komen, die ook echt werken, en dat heeft die gare pim nooit gedaan.
[/offtopic]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Pim was ook alleen maar alles aan het afzeiken zonder goeie oplossingen te geven, dus aan die aap missen we echt niks hoor. Ik kan ook wel alles lopen afzeiken wat niet goed is in nederland, maar het is knapper om met oplossingen te komen, die ook echt werken, en dat heeft die gare pim nooit gedaan.
Aan jouw opmerkingen missen we ook niks hoor :(

Laten we hopen dat jou niet hetzelfde lot treft als de door jou omschreven gare aap.

Als dit het nivo van dit forum wordt ben ik trouwens weg hier.

Ik mag dan soms scherp zijn met mijn opmerkingen en ik ben me ervan bewust dat wie kaatst ook een bal kan verwachten, maar dit soort uitlatingen gaan in mijn beleving alle perken te buiten. :r

Excuses zijn hier zeer op zijn plaats lijkt me.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Houden we het een beetje gezellig heren, sommige vergelijkingen zijn niet echt op hun plek hier... (behoorlijke flame remsie)

Overigens vind ik dat het beleid van justitie simpelweg teveel op het handhaven van regeltjes is gericht, in plaats van het proactief voorkomen van criminaliteit danwel het oplossen van misdaden.

Wordt helemaal ziek van de drempels, 30km-zones, fliters voor 4km te hard etc.
Reken wel dat al deze palen staan op plekken waar de toegestane snelheid lager ligt dan de reele snelheid, bijvoorbeeld 60km zones buiten de kom, waar geen huis staat en waar de weg lang recht en breed is.

Het is dieptriest zoals de automobilist aangepakt wordt.

Nog triester is het feit dat linkshangen en te langzaam rijden ook strafbaar is, maar nooit wordt bestraft.

Die @^%@!$@% vrouwen/bejaarden (en ja, dat is bewezen) 20 tot 30 km te langzaam rijden overal (binnen bebouwde kom, buiten bebouwde kom, snelweg etc).
Het is echt triest :(
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Overigens spendeert de overheid meer geld aan ongein als drempels, wegversmallingen, rotonde´s etc. dan aan het vergroten van de wegencapaciteit.

Dus de automobolist bestaald voor hun eigen beperkingen :'(
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Als de overheid de NS niet had laten privatiseren en flink wat geld gepompt had in het OV dan hadden we dit gezeur helemaal niet :P

Want OV is alleen maar slechter geworden sinds de NS geprivatiseerd is.
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Albinoraptor wrote:Als de overheid de NS niet had laten privatiseren en flink wat geld gepompt had in het OV dan hadden we dit gezeur helemaal niet :P

Want OV is alleen maar slechter geworden sinds de NS geprivatiseerd is.
elke week weer lachen om het kaartje dat tientallen centen duurder is geworden.. soms denk ik dat ik gek aan het worden ben en een verkeerde locatie doorgeef, maar neen.. prijsverhoging op prijsverhoging op prijsverhoging..

zal het allemaal begonnen zijn met het invoeren van de euro?
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

DSmarty wrote:Houden we het een beetje gezellig heren, sommige vergelijkingen zijn niet echt op hun plek hier...
Soms ben ik geraakt door opmerkingen van andere personen, hier eigenlijk heel zelden, maar anders wel op een van andere discussiefora die het internet rijk (of in sommige gevallen "arm") is. Zoals ik al zei is mijn stijl niet zelden recht door zee en scherp van toon. Heftige discussies ga ik zeker niet uit de weg en meestal zal men wat extra gas moeten geven om mij te overtuigen dat ik er wel eens naast zit. Het verbaast me dan ook niet wanneer ik met dezelfde harde woorden wordt aangevallen en ook wel eens een stoot onder de gordel krijg toegediend.

Door schade en schande wijs geworden weet ik dat ik in zo'n geval even het venster moet sluiten, alles rustig moet laten bezinken en vooral even na moet denken in welke mate ik een dergelijke reactie misschien zelf heb uitgelokt. Normaal gesproken werkt dit prima, ik open het venster weer, ik nuanceer mijn standpunten enigszins en aan het eind van de dag heb ik in ieder geval weer het idee dat ik mijn "opponent(en)" weer recht in de ogen kan kijken.

Vandaag was echter anders.... ik heb het venster gesloten en heb de rest van de avond doorgebracht op het strand van Scheveningen. Om 11.00 uur nog even het vuurwerk vanaf de Pier meegepakt (was erg mooi trouwens) en daarna op mijn gemak over het strand teruggewandeld richting de havens. Na 4 uur frisse lucht was ik er echter nog niet over uit hoe ik moest reageren op een eerdere messteek in mijn rug.

Wat te doen tegen een dergelijke aanval tegen iemand die zich niet meer kan verdedigen? Hoe moet je reageren op iemand die laf genoeg is om nogmaals iemand de grond te trappen die eerder al door een ander is vermoord? Ik heb er geen antwoord op, het spijt me.

Thuisgekomen was mijn enige hoop een bericht van Remsie aan te treffen met in ieder geval een poging het geval onderling uit te praten, niet eens zozeer om zijn mening te veranderen, maar wel om hem in te laten zien dat de toonzetting van zijn opmerking werkelijk buiten alle proporties was. Helaas is daar van zijn kant wat moed voor nodig en dit ontbreekt blijkbaar. (ook dit is een ongenuanceerde opmerking, maar geloof me als ik zeg dat ik op het moment eigenlijk heel andere woorden in mijn hoofd heb zitten, die ik wijselijk maar buiten dit bericht laat).

Met alle respect voor jou Peter en je poging de boel te sussen, maar ik heb zijn opmerking nogmaals een paar keer gelezen en haal er, buiten een persoonlijke aanval, niet meer- of minder uit dan een gigantisch disrespect jegens een grote groep mensen, die het er toch al moeilijk genoeg mee hebben of hebben gehad. Dit is team BVD zeker onwaardig. Voor mij is de lol er echt een beetje af.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Erik de Noorman wrote: meestal zal men wat extra gas moeten geven
En dan zeker weer gaan zeuren dat je een boete krijgt he 8)7 :P

En je laat je toch niet je plezier op dit forum bederven omdat iemand effe erg bot/grof uit de hoek komt :)
Last edited by Albinoraptor on 02 Aug 2003, 13:45, edited 1 time in total.
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Erik de Noorman wrote:
DSmarty wrote:Houden we het een beetje gezellig heren, sommige vergelijkingen zijn niet echt op hun plek hier...
Soms ben ik geraakt door opmerkingen van andere personen, hier eigenlijk heel zelden, maar anders wel op een van andere discussiefora die het internet rijk (of in sommige gevallen "arm") is. Zoals ik al zei is mijn stijl niet zelden recht door zee en scherp van toon. Heftige discussies ga ik zeker niet uit de weg en meestal zal men wat extra gas moeten geven om mij te overtuigen dat ik er wel eens naast zit. Het verbaast me dan ook niet wanneer ik met dezelfde harde woorden wordt aangevallen en ook wel eens een stoot onder de gordel krijg toegediend.

Door schade en schande wijs geworden weet ik dat ik in zo'n geval even het venster moet sluiten, alles rustig moet laten bezinken en vooral even na moet denken in welke mate ik een dergelijke reactie misschien zelf heb uitgelokt. Normaal gesproken werkt dit prima, ik open het venster weer, ik nuanceer mijn standpunten enigszins en aan het eind van de dag heb ik in ieder geval weer het idee dat ik mijn "opponent(en)" weer recht in de ogen kan kijken.

Vandaag was echter anders.... ik heb het venster gesloten en heb de rest van de avond doorgebracht op het strand van Scheveningen. Om 11.00 uur nog even het vuurwerk vanaf de Pier meegepakt (was erg mooi trouwens) en daarna op mijn gemak over het strand teruggewandeld richting de havens. Na 4 uur frisse lucht was ik er echter nog niet over uit hoe ik moest reageren op een eerdere messteek in mijn rug.

Wat te doen tegen een dergelijke aanval tegen iemand die zich niet meer kan verdedigen? Hoe moet je reageren op iemand die laf genoeg is om nogmaals iemand de grond te trappen die eerder al door een ander is vermoord? Ik heb er geen antwoord op, het spijt me.

Thuisgekomen was mijn enige hoop een bericht van Remsie aan te treffen met in ieder geval een poging het geval onderling uit te praten, niet eens zozeer om zijn mening te veranderen, maar wel om hem in te laten zien dat de toonzetting van zijn opmerking werkelijk buiten alle proporties was. Helaas is daar van zijn kant wat moed voor nodig en dit ontbreekt blijkbaar. (ook dit is een ongenuanceerde opmerking, maar geloof me als ik zeg dat ik op het moment eigenlijk heel andere woorden in mijn hoofd heb zitten, die ik wijselijk maar buiten dit bericht laat).

Met alle respect voor jou Peter en je poging de boel te sussen, maar ik heb zijn opmerking nogmaals een paar keer gelezen en haal er, buiten een persoonlijke aanval, niet meer- of minder uit dan een gigantisch disrespect jegens een grote groep mensen, die het er toch al moeilijk genoeg mee hebben of hebben gehad. Dit is team BVD zeker onwaardig. Voor mij is de lol er echt een beetje af.
Bij deze dan mijn oprechte excusses! Als ik had geweten dat je het zo "serieus" zou opvatten had ik helemaal niks gepost. Welliswaar ben ik toch echt van mening van pim helemaal niks uitgehaald had, maar idd het is tamelijk nutteloos over iemand te praten die op een (laffe,vreselijke) manier om het leven gekomen is.

Bij deze nogmaals mijn excusses!
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

ReMSie wrote:Bij deze dan mijn oprechte excusses! Als ik had geweten dat je het zo "serieus" zou opvatten had ik helemaal niks gepost. Welliswaar ben ik toch echt van mening van pim helemaal niks uitgehaald had, maar idd het is tamelijk nutteloos over iemand te praten die op een (laffe,vreselijke) manier om het leven gekomen is.
Excuses aanvaard.

Overigens had ik er helemaal geen moeite mee gehad de discussie op een andere manier te voeren. Ik was zelfs een heel eind met je meegegaan in jouw mening dat er geen directe oplossingen werden aangedragen (wat ik overigens tot op heden nog geen enkele partij heb zien doen).

Voor mij was Pim echter wel iemand die destijds de politiek heeft weggehaald uit stoffige achterkamertjes en de hele "ons kent ons" cultuur. Hij had de moed de vinger op de zere plek te leggen zonder bang te zijn voor de gevolgen hiervan en dat laatste is hem helaas fataal geworden.

Mijn emoties liggen dan ook niet zozeer bij zijn ideeen, maar wel bij het feit dat mensen het blijkbaar nog steeds nodig vinden fysiek en verbaal geweld te gebruiken daar waar ze geen normale woorden meer kunnen vinden om zich te verdedigen. Daarom ook, vind ik alle bedreigingen direct na de moord tegen andere (veelal linkse) politici net zo walgelijk en ik kan dit ook niet anders zien als een teken van zwakte.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik jouw uitlatingen ook op zo'n manier heb opgevat, maar gezien jouw oprechte laatste bericht, hadden die woorden blijkbaar niet die zware lading, die ik er in eerste instantie aan toegekend had. Zand er over dus maar.

* steekt zijn hand uit naar Remsie *
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Albinoraptor wrote:En dan zeker weer gaan zeuren dat je een boete krijgt he 8)7 :P
Het laatste dat ik verwachtte was wel een poging het oorspronkelijke topic weer op de rails te krijgen. :/
En je laat je toch niet je plezier op dit forum bederven omdat iemand effe erg bot/grof uit de hoek komt :)
Je hebt gelijk.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Locked