NAV 2005 Probs

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim

NAV 2005 Probs

Post by BigJim »

Telkens wanneer NAV 2005 een inkomend of uitgaand verkeer registreerd en ik die wil toestaan of blokkeren (ik laat NAV de windows FW overnemen) dan krijg ik de melding :
in c:\prog~s\symate~1\common files\blabla\CCAPP.exe is een BUFFER OVERRUN DETECTED...en vervolgens gaat ie down....

Wie heeft hier een oplossing voor (gevonden) ??
seiko

Re: NAV 2005 Probs

Post by seiko »

BigJim wrote:Telkens wanneer NAV 2005 een inkomend of uitgaand verkeer registreerd en ik die wil toestaan of blokkeren (ik laat NAV de windows FW overnemen) dan krijg ik de melding :
in c:\prog~s\symate~1\common files\blabla\CCAPP.exe is een BUFFER OVERRUN DETECTED...en vervolgens gaat ie down....

heb je al die update gedownload voor een lek in je windows firewall ??
En anders knal je NaV eraf en neem je kaspersky. Die heb ik eventueel nog wel te downloaden ;)
Ik ben ook overgestapt van Norton naar kaspersky omdat hij zo buggy is geworden die 2005 versie op de winxp sp2

wat ik ook nog tegen kwam is als je geen win xp hebt.. dat je misschien ff
Directx90c moet downloaden

en dit vond ik ook nog ergens
Bij mij liep NAV 2005 telkens vast wanneer ik een bittorrent download opstart. Doordat NAV zich nu ook in beperkte mate als firewall gaat opstellen, moet je ook aan NAV laten weten dat bepaalde programmas internetconnecties mogen opbouwen. Wanneer je zo'n programma opstart krijg je de vraag of de connectie wordt toegestaan of niet maar blijkbaar verslikt hij zich in het aantal connecties en crasht.

Daarom moet je in de opties van NAV 2005 gaan specifieren welk programma (.exe) constant toegang tot het internet moet krijgen
Morpheus

Post by Morpheus »

Ook een beetje overbodig om met 2 software firewalls te gaan werken! Zelf heb ik de windows firewall uitgezet en draai Sygate Personal Firewall Pro bevalt mij prima
fanaat
General MOD

Post by fanaat »

BigJim wrote:Telkens wanneer NAV 2005 een inkomend of uitgaand verkeer registreerd en ik die wil toestaan of blokkeren (ik laat NAV de windows FW overnemen) dan krijg ik de melding :

Opnieuw installeren heeft bij mij geholpen
Nu op Mojito Custom :)
kabouter

Post by kabouter »

ik had dat probleem ook, toen ben ik maar overgestapt op McAFee 2005, dat bevalt prima :)
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

Ik gebruik gewoon nog steeds Norton 2004, ook niks mis mee :)
Squizle

Post by Squizle »

leuk dat iedereen vertelt wat hij zelf heeft maar hij heeft niet veel aan wat anderen hebben...is het ondertussen al gelukt??...ik heb ook NAV 2005 maar die draaide na een re-install pas goed...hoop dat het bij jouw hetzelfde is...
Namasté
BigJim

Post by BigJim »

Idd Squizle, ik dacht het , jij zegt het. o-)
Norton Antivirus 2005 Internet Worm beveiliging schakeld de windows firewall uit dus je draait niet met 2 vuurmuurtjes, Morpeus.
Ik heb deze optie in NAV uitgeschakeld en windows Firewall weer geanabled en het probleem is nu wel weg. Maar nog niet een re-install gedaan van NAV.
DirectX90C staat geinstalleerd.... ;)
Op de site va Symantec ben ik er nog niets over tegengekomen dus dacht dat het lokaal aan mij lag...Maar het schijnt dus een bug te zijn.
Het kan natuurlijk ook een conflict zijn met andere proggies..
Kaspersky is uiteraard een goed alternatief...Maar ja..Dat lost het probleem niet op.
JJapie
General MOD

Post by JJapie »

BigJim wrote:Idd Squizle, ik dacht het , jij zegt het. o-)
Norton Antivirus 2005 Internet Worm beveiliging schakeld de windows firewall uit dus je draait niet met 2 vuurmuurtjes, Morpeus.
Ik heb deze optie in NAV uitgeschakeld en windows Firewall weer geanabled en het probleem is nu wel weg. Maar nog niet een re-install gedaan van NAV.
DirectX90C staat geinstalleerd.... ;)
Op de site va Symantec ben ik er nog niets over tegengekomen dus dacht dat het lokaal aan mij lag...Maar het schijnt dus een bug te zijn.
Het kan natuurlijk ook een conflict zijn met andere proggies..
Kaspersky is uiteraard een goed alternatief...Maar ja..Dat lost het probleem niet op.
Als ik het goed begrijp gaat het fout zodra je de firewall van NAV gebruikt.
Google lijkt dit te beamen. Er zijn een hoop mensen die dezelfde foutmelding krijgen.
Volgens mij is dit wel een interessante post:
Hoi Dutch,

Foutmelding komt inderdaad van NAV 2005. Heb gisteren zelfde probleem ervaren, en opgelost ;) .

Bij mij liep NAV 2005 telkens vast wanneer ik een bittorrent download opstart. Doordat NAV zich nu ook in beperkte mate als firewall gaat opstellen, moet je ook aan NAV laten weten dat bepaalde programmas internetconnecties mogen opbouwen. Wanneer je zo'n programma opstart krijg je de vraag of de connectie wordt toegestaan of niet maar blijkbaar verslikt hij zich in het aantal connecties en crasht.

Daarom moet je in de opties van NAV 2005 gaan specifieren welk programma (.exe) constant toegang tot het internet moet krijgen. In mijn geval dus btdownloadgui.exe

Daarna geen enkel probleem meer.

Hopelijk werkt dit ook voor jou.

mvg,
WhazzJazz
Majapro

Post by Majapro »

in de opties van NAV2005 kun je de betreffende regel voor programma weghalen en dan je torrent progie weer opstarten en dan opnieuw toestemming geven aan NAV2005 dat dat progie wel etc..

dat werkt ook zo met bv trillian 3.0
Post Reply