Prijs/kwaliteitsverhouding PC (web-)winkel.

Helpdesk & Vraag/Aanbod
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Prijs/kwaliteitsverhouding PC (web-)winkel.

Post by dwaas »

Op t werk willen ze aan wat nieuwe computers beginnen. (mag ook wel.. :P )

Maar any thoughts? Of is Dell niet alleen marketing technisch goed, maar qua computers ook? Mycom?
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

ik persoonlijk zou nooit aan Dell beginnen en Mycom is wat prijzig :o
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Prijzig maakt niet uit als de service er maar goed tegenaan hangt. :P

Pentium of AMD? (lichte en zware teken en visualisatieprogramma's)
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Ik zou een proc nemer die still en koel blijft en kom je dus wel op pentium uit. pers zou ik toch iedergeval wel voor complete pc's gaan zoals bv compaq/hp ibm.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

venomous wrote:Ik zou een proc nemer die still en koel blijft en kom je dus wel op pentium uit. pers zou ik toch iedergeval wel voor complete pc's gaan zoals bv compaq/hp ibm.
Dat is allang niet mer per definitie een pentium. De pentiums van tegenwoordig zijn niet bepaalt energiezuinig en die energie zal ergens heen moeten.

Complete pc's is misschien toch wel een goed idee. Als je het bij Dell en dat soort bedrijven doet kun je er misschien ook nog leuke service bij krijgen en dat is ook heel belangrijk!
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

venomous wrote:Ik zou een proc nemer die still en koel blijft en kom je dus wel op pentium uit. pers zou ik toch iedergeval wel voor complete pc's gaan zoals bv compaq/hp ibm.
idd wat webdinges al zegt, de huidige P4s zijn bepaald niet koel te noemen. De standaard koeloplossingen zoals bijv. DELL die kiest zijn ook verre van stil te noemen :D

Neem een AMD winchester, en je bent een stuk beter af.
wordt niet warmer dan 39 graden bij 100% load (koe) bij montage van een zalman 7700 op 5volt.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Het is tegenwoordig juist zo dat AMD's zuiniger en koeler zijn dan Pentium 4's.

Dat argument is dus volkomen onjuist.
Dell maakt geen slechte producten, alleen bieden ze maar zeer beperkt spul aan (Alleen Intel bijvoorbeeld) en zijn opties vaak schreeuwend duur terwijl de standaard uitrusting mijns insziens vaak erg mager is. (vnl mbt geheugen en dat soort zaken)
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

DSmarty wrote:Het is tegenwoordig juist zo dat AMD's zuiniger en koeler zijn dan Pentium 4's.

Dat argument is dus volkomen onjuist.
Dell maakt geen slechte producten, alleen bieden ze maar zeer beperkt spul aan (Alleen Intel bijvoorbeeld) en zijn opties vaak schreeuwend duur terwijl de standaard uitrusting mijns insziens vaak erg mager is. (vnl mbt geheugen en dat soort zaken)
Dell levert ook AMD hoor. Net als HP. Overigens vallen die optieprijzen wel mee bij grotere orders / large accounts. Sterker nog de optieprijzen liggen bij Dell dan echt stukken lager dan retail prijzen. Optieprijzen bij HP blijven overigens wel duur.
http://www.qsit.nl
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Floppus wrote: idd wat webdinges al zegt, de huidige P4s zijn bepaald niet koel te noemen. De standaard koeloplossingen zoals bijv. DELL die kiest zijn ook verre van stil te noemen :D
Oh ja en de nieuwe dell servertjes en vooral de workstations zijn overigens SUPER stil.. echt nog stukken stiller dan mijn laptop met fans uit. Dus dit punt is ook nogal outdated denk ik :)
http://www.qsit.nl
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Hachy wrote:
DSmarty wrote:Het is tegenwoordig juist zo dat AMD's zuiniger en koeler zijn dan Pentium 4's.

Dat argument is dus volkomen onjuist.
Dell maakt geen slechte producten, alleen bieden ze maar zeer beperkt spul aan (Alleen Intel bijvoorbeeld) en zijn opties vaak schreeuwend duur terwijl de standaard uitrusting mijns insziens vaak erg mager is. (vnl mbt geheugen en dat soort zaken)
Dell levert ook AMD hoor. Net als HP. Overigens vallen die optieprijzen wel mee bij grotere orders / large accounts. Sterker nog de optieprijzen liggen bij Dell dan echt stukken lager dan retail prijzen. Optieprijzen bij HP blijven overigens wel duur.
Sinds wanneer levert Dell AMD :?
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Bij mij op m'n werk krijgen we binnenkort 4500 nieuwe Dell Optiplex P4 computers.

Mag hopen dat zo daar goed over nagedacht hebben, hoef namelijk geen windtunnel op m'n bureau :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Hachy wrote:
DSmarty wrote:Het is tegenwoordig juist zo dat AMD's zuiniger en koeler zijn dan Pentium 4's.

Dat argument is dus volkomen onjuist.
Dell maakt geen slechte producten, alleen bieden ze maar zeer beperkt spul aan (Alleen Intel bijvoorbeeld) en zijn opties vaak schreeuwend duur terwijl de standaard uitrusting mijns insziens vaak erg mager is. (vnl mbt geheugen en dat soort zaken)
Dell levert ook AMD hoor. Net als HP. Overigens vallen die optieprijzen wel mee bij grotere orders / large accounts. Sterker nog de optieprijzen liggen bij Dell dan echt stukken lager dan retail prijzen. Optieprijzen bij HP blijven overigens wel duur.
Dell levert geen AMD, helaas niet... (Intel dreigde Dell met schrappen van alle kortingen)
De optieprijzen liggen echt hoog voor consumenten en MKB, bij grote orders wordt alles vanzelfsprekend goedkoper.

Sterker nog, onze aanbieding van Siemens was zelfs goedkoper dan Dell :) (Die ook offerte had ingediend)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Aanbiedingen zijn echter vaak wel top, laatst voor 800 euro 1u rackservers, echt geen geld. (De case zelf kost vaak al 300)
wc-eend
Posts: 401
Joined: 24 Nov 2004, 16:13
Location: EPE
Contact:

Post by wc-eend »

ik zouw amd nemen en trouwens amd is ook erg stil en hij gaat snel met koetje dus ik zouw AMD nemen
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9674/wcolifant1pa3hg.gif[img]
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Nou.... voor de duidelijkheid.. ik zit 3 dagen in de week extern te werken bij heineken. Maandag en dinsdag zit ik in Amsterdam op het kantoor. En toen was dit ter sprake.

Nu zit ik hier en hoor ik dat ze al besteld hebben. Ik weet alleen nog niet wat. :P En er was sprake van een korting dus t zal wel weer wat moois zijn. :P (gekocht bij megasellers)

To be continued.
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Megasellers omgf dat worden shi-tecs
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Bestaat dat nog ?! Dat was toch merk dat V&D altijd had ? Of was het vobis/escom ?
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Vobis/escom had highscreens. had v&d niet zelfde als dixons: sky's
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
HobbeS
Posts: 1651
Joined: 04 Apr 2004, 18:42
Location: Heino
Contact:

Post by HobbeS »

venomous wrote:Vobis/escom had highscreens. had v&d niet zelfde als dixons: sky's
Zo zat het inderdaad volgens mij.... :/
[url=http://www.heinoken.nl/proxy/stats/index.html]Team Heinoken[/url] Flusht naar u toe deze zomer!
Kijk een keer op [url=http://www.heinoken.nl]Heinoken[/url] voor uitgaansfoto's & het bruisende leven rond Heino..
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Shi-tecs ken ik nog wel van vroeger... dacht dat dat merk al zeker 10 jaar niet meer bestond.
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Dacht dat DELL ook AMD leverde. hmmz zal ik me wel vergist hebben met HP. Oops, my mistake ;)

Anyway wel raar trouwens dan als HP het kan zal DELL het toch ook moeten kunnen imo :?
http://www.qsit.nl
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Nee, intel en dell hebben hele een beetje raar contract: dell neemt alleen procs bij intel af, in ruil voor een flinke korting..
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

..shi tecs


komen vandaag binnen als het goed is dus heb nu nog geen specs.. als de onderdelen dan maar goed zijn ey
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Mijn bedrijfje net 2 nieuwe delletjes beter dan die oude troep :P
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Kunnen ze ook typen seiko?
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Post Reply