Meerdere proxy's als windows Service

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Meerdere proxy's als windows Service

Post by [BVD]Webgnome »

Beste mensen,

zoals iedereen weet heb ik een servertje draaien voor [BVD]South. Hieropd draaien een aantal proxy's voor de leden. Echter de hoofdproxy is alleen geregistreerd als service. Dit bied voordelen omdat als de server reboot deze hoofdproxy wel wordt gestart ook al ben ik nog niet ingelogd. Zeer handig als er weer eens een restart moet worden uitgevoerd omdat er een update gewoon wordt geinstalleerd.

Nu is hetprobleem dat mijn server dus wel eens reboot op de moment dat ik er niet ben / kan zijn om in te loggen. Nu vroeg ik mij af of ik meerdere proxy's kon installeren als service op zo'n manier dat ze elkaars service niet overschrijven zoals nu gebeurt.

Het hernoemen van de exe en ini heeft geen zin de naam van de service blijft gewoon nog hetzelfde. Als iemand hier een oplossing voor heeft let me asap know :)
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Misschien met een HEX editor de interne naam 1 letter aanpassen?
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

[inkoppertje] Linux als os gaan gebruiken: en geen reboots nodig, en meerdere proxies als service kunnen installeren [/inkoppertje] ;)
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

Geen idee of het werkt, maar kun je Anysrv niet gebruiken op de perproxy.exe?
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

Ik heb dit al eens aangekaart, en heb er ook al eens aan gewerkt door de koe meermaals handmatig als service aan het register toe te voegen: zonder resultaat.

De koeproxy heeft intern een gelockte servicenaam, en die staat vast. Met een hex-editor zal je deze naam niet vinden tenzij je de proxy eerst gaat decompilen.

Een andere optie is een klein progsel te nemen wat andere programma's kan starten, deze als service te installen, en opdracht te geven meerdere proxies hidden te starten ("proxyper.exe -hide")
Post Reply