Nieuwe Hardware/Software BVDServer

BVDServer II
Locked
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Nieuwe Hardware/Software BVDServer

Post by DSmarty »

Heren,

Zoals jullie in het "planning" sticky-topic zien heb ik wat nieuwe hardware aangeschaft voor de BVDServer. Dit om toch wat problemen op te kunnen lossen.
De primaire problemen zijn:
- Geen data redundancy.
- Te hoge temperaturen.

Dit ga ik oplossen door het systeem om te bouwen van de huidige 1U kast in een nieuwe 3U kast.
Daarnaast wordt er een Areca 1220 RAID controller ingebouwd, zodat ook de redundancy gewaarborgd wordt.

Tevens is een algehele software revisie noodzakelijk. (lees: Vmware stabiliteit probleem wordt veroorzaakt door het OS. (redhat))

Ik ga dus een nieuwe installatie doen met Ubuntu Dapper 64bit, zodra deze beschikbaar is. (Huidig streven is eind mei).
Het OS waar de VirtualHosting op draait wordt ook vervangen, dat is momenteel RedHat Enterprise, dit gaat worden Debian Sarge.

tzt volgt nog een aankondiging dat jullie eea dienen te backuppen.
Voorlopige planning is zaterdag 3 juni
Last edited by DSmarty on 30 Mar 2006, 15:14, edited 1 time in total.
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

*maakt gelijk backup*

tanx voor de reminder, stax weer een backuppie doen denk })
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

[img:600:600]http://www.chenbro.com.tw/workspace/pdi ... eimage.jpg[/img]

En

[img:160:144]http://www.areca.us/products/images/pic_02.gif[/img]

En daarna een mooie lange, erg lange, uptime :)
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

ok, goede zaak, hoop dat het de problemen oplost!
- itons
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Mag ik toch hopen voor 1100,- :)
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

DSmarty wrote:Mag ik toch hopen voor 1100,- :)
hehe, mja dat is waar, maar dat kon je ook zeggen toen het initieel aangeschaft werd: "Voor dat geld, mag het toch wel vlekkeloos werken" })
- itons
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Jup, dat altijd..

Maar dit is natuurlijk de eerste keer dat ik volledig eigen hardware/software gebruik voor hosting... dan heb je altijd wat aanloopproblemen/kinderziekten.

En dat valt eigenlijk nog wel mee, de enige les is dat ik een ander OS/Filesystem moet draaien.

Het feit dat er een goede raidcontroller in komt heeft meer te maken met voortschrijdend inzicht.
Redundancy is toch wel prettig... Dat heb ik wel ervaren toen 1 disc eruit viel. Nu kan ik toch een betere uptime geven en heb ik betere bescherming tegen een veel voorkomend hardware kwaaltje.. (Defecte schijven zijn de #1 defecten in servers)
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Zou je 2 weken voordat je van plan bent de boel om te zetten dit dan ff posten? Dan is er in 2 weken tijd genoeg mogelijkheden om te backuppen ...

Ik ben namelijk tegen de tijd dat het juni is vast weer vergeten dat de hard- en software switch komt :)
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik heb inmiddels al eea uitgezocht qua OS.
Zal daarom maar meteen de keuze verantwoorden.

Ubuntu Dapper is native 64 bits.
Het heeft 5 jaar support.
Het ondersteunt alle hardware, waaronder Broadcom netwerkchips en de Areca 1220 controller.
Het kent standaard ondersteuning voor ReiserFS4
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Is er nog vraag naar een goede backup-script?

Ik heb nu een script waarbij ik per domein kan kiezen om de files, en de database te zippen en via ftp naar mn eigen harde schijf te sturen.. geheel automatisch. Plus er zit een import bij voor onnoemlijk grote sql bestanden (hetgeen wat je exporteert)
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

JayBro wrote:Is er nog vraag naar een goede backup-script?

Ik heb nu een script waarbij ik per domein kan kiezen om de files, en de database te zippen en via ftp naar mn eigen harde schijf te sturen.. geheel automatisch. Plus er zit een import bij voor onnoemlijk grote sql bestanden (hetgeen wat je exporteert)
Als ik dan verder niks hoef te doen en het ook weer makkelijk terug op de server kan krijgen heb ik er zeker interesse bij. Ik heb nog geen ervaring met het backuppen, dat is, ik heb wel een databasedump gemaakt en de files gekopieerd maar ik heb totaal geen idee of dat goed gaat als ik het terug wil zetten....
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Het zou idd wel super zijn als dat script ook andersom werkt :) ... dus de boel ook weer restored ...

Maar op zich klinkt dit in iedergeval ook al aangenaam ... Zeker daar ik geen super snele verbinding heb en ik straks 7 domeinen moet gaan backuppen ... Als je me dus meer over dat script vertellen kan (hoe het gebeuren werkt) kan dat zeker helpen :)
I'm just impersonating me...
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Ik zal zondag of maandag dat ff posten.. gewoon een download met wat php-bestanden. Je zal nog wel wat moeten veranderen in de config.inc. maar dat kan met kladblok en is erg simpel :-)

Oja, Import-gedeelte:
je via ftp dan je backup-sql op de server zetten, en aangeven bij het import-script waar hij staat. Dan zal hij die hele sql (bij mij bijvoorbeeld 40mb) importeren...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Plesk 8 is inmiddels uit, die neem ik ook direct mee in de upgrade!
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

JayBro wrote:Ik zal zondag of maandag dat ff posten.. gewoon een download met wat php-bestanden. Je zal nog wel wat moeten veranderen in de config.inc. maar dat kan met kladblok en is erg simpel :-)

Oja, Import-gedeelte:
je via ftp dan je backup-sql op de server zetten, en aangeven bij het import-script waar hij staat. Dan zal hij die hele sql (bij mij bijvoorbeeld 40mb) importeren...
En... en... en... :)
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Xaverius wrote:En... en... en... :)
ahh, dat moest ik nog doen... o-)
ik ben nu nog ff bij mn vriendin, dus geen access tot mn files
(aj, toegang tot mn bestanden gewoon he)

morgen of uhm, maandag ... alweer :D
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

DONE!

http://webbackup.jaybro.nl/

de rest wijst vanzelf denk ik.. zo niet, dan hoor ik het wel

ik heb trouwens de mail nog niet zo heel goed uitgeprobeerd...
Locked