bestanden in netwerk gewist

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

bestanden in netwerk gewist

Post by Majapro »

Ja hier komt de 'oen' vraag weer; hoe kunnen bestanden in het netwerk gewist teruggehaald worden, en dit is geen grapje want bij mij weten kan dit niet.

Na google zoek tocht en flink inlezen op wikipedia over alle vormen van file recovery heb ik toch nog het gevoel dat ik iets mis, vandaar hier mij vraag

2 windows XP machine dmv cross verbonden, de share benaderen en na knippen en plakken de fout krijgen dat het niet kan, share aanpassen en dan kan er wel gewist worden....oeps het plakken was nog niet gedaan, te laat of heeft iemand een gouden tip
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

er wordt nu met file recovery op de oorspronkelijke HD geprobeerd
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Volgens mij mis je niets :)

Enige oplossing lijkt me met een programma als Getbackdata proberen de bestanden te recoveren.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Majapro wrote:er wordt nu met file recovery op de oorspronkelijke HD geprobeerd
Dit lijkt me idd de enige optie :) Vooral niks meer opslaan op die hardeschijf dus / programma's installeren of iets anders wat de originele 'verwijderde' data kan overschrijven. Dan zou je alles nog terug moeten kunnen halen :)
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

Een groot deel (de meeste) van de bestanden heb ik op het eerste gezicht terug kunnen halen. Niet alle teruggehaalde bestanden zijn leesbaar, dus waarschijnlijk teveel beschadigd. Maar beter iets dan niets. Ik heb het programma "restoration" gebruikt. Erg simpel, maar functioneel. PCInspector is wat minder gebruiksvriendelijk, ik had eerst de verkeerde smartversie
(4,5) gedownload, waarmee alleen fotobestanden etc.. kunnen worden hersteld.
Met versie 4,0 kunnen wel bestanden worden gedownload.
Post Reply