[Aankondiging] onderhoud stats subteams

TeamBVD Kroeg
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

[Aankondiging] onderhoud stats subteams

Post by madman »

Voor de stats van een aantal subteams ben ik bezig met het optuigen van een nieuwe server. Deze zou minder last moeten hebben van downtime dan de huidige (die nog achter een adsl lijntje bij mij ouders staat). Hiervoor ben ik een aantal dingen aan het regelen, waaronder een verhuizing van mijn domeinen (aarjan.nl en aarjan.com). Gevolg hiervan is dat ik straks alle DNS record opnieuw moet aanmaken en misschien wel die voor jou stats vergeet.

Willen de mensen die bij mij stats hebben in dit topic of via een PM even aangegeven welke URL's ze nu gebruiken voor de stats EN voor de proxy?
Voor de duidelijkheid, het gaat dus niet op de BVD stats (rc5.teambvd.com)!

De verhuizing van de domeinen is inmiddels al in gang gezet, dus het kan zijn dat het af en toe niet werkt. Geef dat hier svp aan, dan kan ik zien wat er mis is (en het oplossen)!

De volgende stap zal zijn dat de stats en proxies daadwerkelijk verhuisd gaan worden. Dan zullen ook eventuele verwijzingen die jullie zelf naar de stats hebben gemaakt moeten worden aangepast. Als je hier aangeeft welke verwijzingen je allemaal hebt, zorg ik dat je optijd bericht krijgt waar de nieuwe server te vinden is.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Vandaag gaat de daadwerkelijke verhuizing plaatsvinden. Alle proxies en stats van subteams die bij mij hosten worden verplaatst naar de nieuwe server. Als het goed is merken jullie hier verder weinig van, mocht je toch problemen ondervinden dan hoor ik het graag!
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:Vandaag gaat de daadwerkelijke verhuizing plaatsvinden. Alle proxies en stats van subteams die bij mij hosten worden verplaatst naar de nieuwe server. Als het goed is merken jullie hier verder weinig van, mocht je toch problemen ondervinden dan hoor ik het graag!
uhm..wanneer gaat de server weer werken?
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

De server draait in pricipe al weer, het is alleen wachten tot de firewall die ervoor zit wordt opengezet. Er wordt aan gewerkt!
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

De problemen met de firewall zijn inmiddels opgelost. Helaas kunnen de proxies van de subteams nog niet bij de BVD proxie komen, dit wordt zsm opgelost. Voorlopig kan er gewoon weer geflusht worden, de proxies hebben nog genoeg buffer!
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Als het nog ff duurt hebben we iig een mf-je :)
Nu op Mojito Custom :)
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:De problemen met de firewall zijn inmiddels opgelost. Helaas kunnen de proxies van de subteams nog niet bij de BVD proxie komen, dit wordt zsm opgelost. Voorlopig kan er gewoon weer geflusht worden, de proxies hebben nog genoeg buffer!
ik heb zaterdag en zondag geflusht. ik kan ze niet op goeroe.teambvd.com zien. Wat is ermee gebeurd?
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Zijn dat niet die blokjes die hier in de lijst staan, die zijn van vrijdag en zaterdag?

http://goeroe.teambvd.com/main.php?summ ... ame=Weppie

Het is niet mogelijk geweest dat je op zondag hebt geflushed: de oude proxies zijn sinds zaterdag uit (en niet meer aan geweest) en de nieuwe zijn pas vanaf maandag bereikbaar. Ik ben dus bang dat je een vergissing hebt gemaakt. Zou je anders eens je ini en de laatste tekst uit je koetje willen posten?
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

dat wordt een dikke flush zo...gelijk maar een team spaar aktie van maken, maybe kunnen we ons PR verbeteren
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:Zijn dat niet die blokjes die hier in de lijst staan, die zijn van vrijdag en zaterdag?

http://goeroe.teambvd.com/main.php?summ ... ame=Weppie

Het is niet mogelijk geweest dat je op zondag hebt geflushed: de oude proxies zijn sinds zaterdag uit (en niet meer aan geweest) en de nieuwe zijn pas vanaf maandag bereikbaar. Ik ben dus bang dat je een vergissing hebt gemaakt. Zou je anders eens je ini en de laatste tekst uit je koetje willen posten?
heel vreemd.
ik heb wel 500 geflusht.

ini:

[parameters]
id=teambvd@teambvd.com

[buffers]
frequent-threshold-checks=4

[triggers]
restart-on-config-file-change=yes

[misc]
project-priority=RC5-72,OGR-NG

[display]
progress-indicator=auto-sense
detached=no

[rc5-72]
fetch-workunit-threshold=500
core=10

[networking]
nofallback=false
autofindkeyserver=no
keyserver=*:2303;goeroe.teambvd.com

[triggers]
pause-watch-plist=taskmgr

[logging]
log-file-limit=100
log-file=cow.log
log-file-type=fifo

[processor-usage]
max-threads=1
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:Zijn dat niet die blokjes die hier in de lijst staan, die zijn van vrijdag en zaterdag?

http://goeroe.teambvd.com/main.php?summ ... ame=Weppie

Het is niet mogelijk geweest dat je op zondag hebt geflushed: de oude proxies zijn sinds zaterdag uit (en niet meer aan geweest) en de nieuwe zijn pas vanaf maandag bereikbaar. Ik ben dus bang dat je een vergissing hebt gemaakt. Zou je anders eens je ini en de laatste tekst uit je koetje willen posten?
volgens mij flush ik naar een andere groep.
ik heb daarnet 405 geflushd en ik kan ze niet terug zien op de site..
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

weppie wrote:
madman wrote:Zijn dat niet die blokjes die hier in de lijst staan, die zijn van vrijdag en zaterdag?

http://goeroe.teambvd.com/main.php?summ ... ame=Weppie

Het is niet mogelijk geweest dat je op zondag hebt geflushed: de oude proxies zijn sinds zaterdag uit (en niet meer aan geweest) en de nieuwe zijn pas vanaf maandag bereikbaar. Ik ben dus bang dat je een vergissing hebt gemaakt. Zou je anders eens je ini en de laatste tekst uit je koetje willen posten?
volgens mij flush ik naar een andere groep.
ik heb daarnet 405 geflushd en ik kan ze niet terug zien op de site..
mn ip adres is 195.240.108.211
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

[networking]
nofallback=false
Die instelling zorg ervoor dat als de koe de proxy van Goeroe niet kan vinden hij gaat zoeken naar een andere proxy (een van dnet zelf). Deze instelling kun je dus beter op "true" hebben staan!
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:
[networking]
nofallback=false
Die instelling zorg ervoor dat als de koe de proxy van Goeroe niet kan vinden hij gaat zoeken naar een andere proxy (een van dnet zelf). Deze instelling kun je dus beter op "true" hebben staan!
hmm..werkt nu..vreemd..dus ben al mijn flushes van afgelopen dagen kwijt.
pffff..
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Je blokjes zijn niet verloren gegaan, ze zijn alleen rechtstreeks naar Dnet gegaan ipv via de proxy van goeroe. Daar is helaas niets meer aan te doen...
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

madman wrote:Je blokjes zijn niet verloren gegaan, ze zijn alleen rechtstreeks naar Dnet gegaan ipv via de proxy van goeroe. Daar is helaas niets meer aan te doen...
iig thanks voor jouw help.
nog iets anders, draaide vroeger de 32 bit koetje. toen draaide mijn cpu iets van 32 mkeys. nu gebruik ik de 64 bit koetje. draai nu 36 mkeys..o ja, gebruik hier Q6600.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

weppie wrote:iig thanks voor jouw help.
nog iets anders, draaide vroeger de 32 bit koetje. toen draaide mijn cpu iets van 32 mkeys. nu gebruik ik de 64 bit koetje. draai nu 36 mkeys..o ja, gebruik hier Q6600.
Je kunt hem misschien underclocken zodat je weer op je vertrouwde 32 mkeys uitkomt?
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Kan aan mij liggen, maar ik mis hier het probleem :? Het doet nu toch gewoon meer blokjes? Das alleen maar goed!
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Ik was mijn smilie vergeten: ;)
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

en het madman je humor :+
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Oh gelukkig, ik dacht al even dat het aan mij lag :P
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

32mkeys is toch eigenlijk veels te veel voor zo'n kleine computer :+

Windows 64bit
2 [amd64/Zipped] v2.9107.516 2010-03-22 http | ftp
2. Requires 64-bit version of Windows. Only recommended for OGR, 32-bit version is faster for RC5.

of heb jij dan één of andere beta :?
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

Majapro wrote:32mkeys is toch eigenlijk veels te veel voor zo'n kleine computer :+

Windows 64bit
2 [amd64/Zipped] v2.9107.516 2010-03-22 http | ftp
2. Requires 64-bit version of Windows. Only recommended for OGR, 32-bit version is faster for RC5.

of heb jij dan één of andere beta :?
ik kan de zipbestanden naar je opsturen meneer met een nieuwe fiets.
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Vandaag is Goeroe op de 3e plek van de ath terechtgekomen :)
Nu op Mojito Custom :)
weppie
Posts: 57
Joined: 21 Jan 2007, 18:50

Post by weppie »

fanaat wrote:Vandaag is Goeroe op de 3e plek van de ath terechtgekomen :)
volgens de proxie van goeroe is de proxy leeg. dus ik kan geen 'werk' ophalen. iemand bekend dit fenomeen?
Post Reply