Mijn nieuwe aanwinst :D

De Chatroom
Post Reply
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Mijn nieuwe aanwinst :D

Post by Brede P »

Iedereen die op de lanparty's is geweest, kent mijn systeem wel.
Gehuld in een loeizware Thermaltake Xaser 2, voorzien van een Dual AMD configuratie met 2 x 2400+, 2 x 512MB DDR ECC Reg. PC2100, 3 harddisks en 2 optical drives, en ik sjouw dus iedere keer met een systeemkast van een kilo of 20 rond...

NOT ANYMORE!!!
Werd het gesjouw een beetje zat...
Heb nu de DVD brander er uit gehaald, mijn Radeon 8500 er uitgevist, Plextor 24x brandertje er weer ingehangen, en een Radeon 7000 er in geprikt. Scheelt toch niets in gewicht zul je denken?!?
Klopt, maar die hardware die ik er uit heb gehaald, zit dus in een nieuwe configuratie, nl.:
Image
Een Shuttle XPC, in dit geval de SG45N.
Foto is clickable voor technische specs.
Kort samengevat, voorzien van een NForce2 Ultra400 Chipset, Dual Channel DDR, USB en Firewire onboard, onboard Soundstorm Chipset (southbridge is de MCP-T).
Het apparaat is dus voorzien van die DVD brander, een ND1100A, en mijn Radeon 8500. De processor is een AMD Athlon XP 2500+ (Barton-core @333MHz, 512KB cache), het bord ondersteunt Dual Channel DDR, dus is voorzien van 2 x 512MB Twinmos PC3200 DDR.
Nieuwe toevoeging is een Maxtor 120GB Liquid schijf, aangezien er max. 1 HDD gemount kan worden, op de plaats van de FDD komt een cardreader te zitten...
Koetje draait op bijna 6 MKeys (5,93 to be exact).
En het leukste is nog, hij weegt net een kilootje of 6, incl. de ingebouwde hardware.

Heb nog een ander leuk geintje in bestelling staan, nl.:
Image
Een stevige draagtas, ontworpen voor de XPC.

Er zijn nog veel meer spielerijtjes, maar die komen allemaal later wel.
Wil alleen die draagtas voor de LAN hebben, maar dat gaat zeker lukken.
Het enige dat nu nog veranderd moet worden is het scherm, dus ik ga maar eens sparen voor een 17" TFT.
Kan ik alles in 1 keer binnendragen bij de LAN... :D

Het systeempje bevalt mij erg goed, is door mijn vriendin ook al goedgekeurd (vooral die draagtas).
Ik zal dus nu iets vaker binnen komen wandelen op een LAN...
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Wauw... supercool hebbeding zeg :9~ :9~ :9~

Gaaf man, kom hem gauw eens checken :)
http://www.qsit.nl
SnippeS
Posts: 1658
Joined: 20 Sep 2003, 14:39
Location: Apeltown
Contact:

Post by SnippeS »

Hij is zeker vet man!! ^:^ ^:^ ik wil er ook zoeen om mijn divx pc'tje te vervangen (ziet er een stuk beter uit) cool ik kom op de volgende lan wel ff bij je kwijlen hoor! :+
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

tja als er een monitor bij zat dan had je een laptop :P
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Post by Brede P »

LOL...
Inderdaad Richard...
Heb lang zitten twijfelen of ik voor een Alpha 2785 zou gaan (Made by Jewel, AMD XP-Mobiel 2500+, 512 MB DDR, Ati M10 (Rad. 9600), 40GB HDD, DVD-burner) of voor een barebone.
Barebone is makkelijker uit te breiden en te upgraden, en kan thuis ook gewoon als workstation worden gebruikt. Met een notebook vind ik het allergrootste nadeel de batterij, die wordt bij veel thuisgebruik op het lichtnet nou eenmaal lui, ook de Li-Ion batterijen, zij het een stukkie langzamer. Nog een keertje een TFT aanschaffen, en ik heb een perfect lanbakkie...
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

true de batterij is niet geweldig, 2 uur en dan is ie echt leeg met gewoon internet gesurf, maar goed woensdag gaat mijnes ff een tijdje weg om weer gefix0red terug te krijgen als het goed is :D

kan ik ook BHD op de LAN :~
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Wow, relaxt dingetje...
Wat kost zoiets nou?
Gallier
Posts: 787
Joined: 16 Jun 2003, 09:38
Location: Epe\Den Haag
Contact:

Post by Gallier »

Libido78 wrote:true de batterij is niet geweldig, 2 uur en dan is ie echt leeg met gewoon internet gesurf, maar goed woensdag gaat mijnes ff een tijdje weg om weer gefix0red terug te krijgen als het goed is :D

kan ik ook BHD op de LAN :~
wij hebben echt super laptops rich de mijna gaf er gisteravond ook de brui aan.
ach we bellen wel weer. heb laatst lopen denken aan een koffermod met ingebouwd tft beeldscherm. soort ver dikkere en betere laptop.
Vertrouwen is goed, Controle is zoveel beter
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

dat het allemaal past :+

Gratz met je aanwinst Paul ;)
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Re: Mijn nieuwe aanwinst :D

Post by Majapro »

Brede P wrote:Kan ik alles in 1 keer binnendragen bij de LAN... :D
[kwijl]ook handig voor mensen zonder auto die met de trein/bus naar LAN's toe moeten[/kwijl]
HitmanWVU
Posts: 694
Joined: 15 Jun 2003, 02:12
Location: Wezep
Contact:

Post by HitmanWVU »

Dat soort beessies heb ik wel eens moeten assembleren. Alleen destijds bestonden ze nog niet met nforce2 bordjes :)

Lekker hoor !!


Hoeveel kost zo'n beessie ongeveer???

ps. Grote probleem is dat grote videokaarten niet gaan passen!
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

nette bak
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Post by Brede P »

Normale verkoopprijs bij Computerland is € 319 voor de barebone zelf, € 109 voor de proc, €99 per geheugenmodule, en € 109 voor de HDD. De rest had ik zelf.
Dus iedereen die wilde weten wat het kost, totaal wat mijn aanschaf betreft, was € 735 normale verkoopprijs. Daar zit ik dus wel ruim onder... :D

Hitman, wat die videokaart betreft, zowel mijn Radeon 8500, alsmede een Radeon 9800SE op de zaak, pasten zonder problemen.
Dus tja, wat dat aangaat boeit het me niet zo heel veel...
Enige nadelen mijns inziens zijn het feit dat er maar 1 PCI poort inzit, "slechts" 2 geheugenbanken, en het passen van hooguit 2 harddisks en 1 optical drive...

Maar goed, ik heb mijn Dual AMD ook nog, dus...
Last edited by Brede P on 19 Oct 2003, 13:56, edited 1 time in total.
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
HitmanWVU
Posts: 694
Joined: 15 Jun 2003, 02:12
Location: Wezep
Contact:

Post by HitmanWVU »

Brede P wrote:Normale verkoopprijs bij Computerland is € 319 voor de barebone zelf, € 109 voor de proc, €99 per geheugenmodule, en € 109 voor de HDD. De rest had ik zelf.
Dus iedereen die wilde weten wat het kost, totaal wat mijn aanschaf betreft, was € 735 normale verkoopprijs. Daar zit ik dus wel ruim onder... :D

Hitman, wat die videokaart betreft, zowel mijn Radeon 8500, alsmede een Radeon 9800SE op de zaak, pasten zonder problemen.
Dus tja, wat dat aangaat boeit het me niet zo heel veel...
Enige nadelen mijns inziens zijn het feit dat er maar 1 PCI poort inzit, "slechts" 2 geheugenbanken, en het passen van hooguit 2 videokaarten en 1 optical drive...

Maar goed, ik heb mijn Dual AMD ook nog, dus...
Volgens mij is een radeon 8500 toch niet zo lang als een asus ti4400? Althans de build by ati kaart was niet zo lang
Skullbv
Posts: 1395
Joined: 18 Jun 2003, 14:50
Location: Epe

Post by Skullbv »

He paul dat is echt gaaf!!!
[img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/2/skullbv.png[/img]
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

Stageloper bij ons op 't werk heeft ook gelijksoortig bareboontje gekocht. Kheb 'm van binnen gezien. Vernuftig hoe alles daar nog inpast. :D
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

HABABABABABABABABBABABAAAAAAAAAA GEIL GEIL GEIL GEIL GEIL GEIL GEIL daar zit ik dan met mijn 2,6ghz aldi laptop en draadloos inet, ruilen?
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Ja die barebones van tegenwoordig zijn sweet maarja klein is niet altijd fijn.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

zo dat vind ik wel iets heel moois om voor te gaan sparen...
nee, niet zozeer mooi, gewoon handig.. kan ik tenminste per OV naar lans.. monitors kunnen meestal sowieso met anderen geregeld worden :)
It rocks... It's a rock...
Post Reply