Nieuw spul --> prob's

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Nieuw spul --> prob's

Post by Z-Rex »

Na aanschaf en montage van een nieuw Mobo + cpu heb ik toch enige problemen ondervonden... :(

De aangeschafte Athlon 2400+ (budget upgrade) moet via een verhoogde FSB snelheid (van 100 naar 133 Mhz) op de beoogde 2400 gaan draaien, echter dit doet hij niet. Alleen op 100 Mhz en daarmee 1800+ doet de pc het fatsoenlijk. Daarboven slechts vastlopers en spontaan rebooten...

Wie heeft goede suggesties ?
To boldly eat what no-one has eaten before...
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

er schijnen nep amd's in omloop te zijn, maar als jij er daar eentje van hebt wauw! kicken!!! :9

sorry is niet echt een goede suggestie......

op de mobo site staat niet bij cpu support de fsb en ratio instellingen vermeld?
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Bios upgraden misc ander geheugen.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Stomme vraag hoor, maar heb je wel gewoon het goeie mobo gekocht. *HINT* *HINT*
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

Ga ik wel vanuit ja, ik heb het in de winkel nog gevraagd of het allemaal bij elkaar paste. (hierbij ga ik er dan dus ook vanuit dat ze het daar wel weten...)

Zaterdag breng ik 'em maar ff terug en mogen ze er zelf ff mee spelen.
To boldly eat what no-one has eaten before...
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

mijn 2500+ draait niet stabiel op zn beoogde 166mhz FSB.. geen idee hoe dat komt, ik draai hem op 160Mhz en met de verhoogde multiplier draait hij nu toch als 2800+
It rocks... It's a rock...
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

Inmiddels is dit probleem opgelost. Ik had de cooler verkeerd geplaatst, oeps....en daarom wou ie dus niet sneller.
NU gaat alles al weer een paar dagen goed op 2400+, jippie en applaus voor de vriendelijke meneer van de technische dienst van NoRRoD.
To boldly eat what no-one has eaten before...
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Z-Rex wrote:Inmiddels is dit probleem opgelost. Ik had de cooler verkeerd geplaatst, oeps....en daarom wou ie dus niet sneller.
NU gaat alles al weer een paar dagen goed op 2400+, jippie en applaus voor de vriendelijke meneer van de technische dienst van NoRRoD.

??? dit is dus een compleet broodje aap he. hij wou niet sneller omdat de koeler verkeerd zat das onzin.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Het kan wel degelijk waar zijn, als de lucht afvoer van de processor niet goed functioneert dan is dat wel degelijk mogelijk. Jammer dat je er geen foto van hebt gemaakt :).
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

venomous wrote:
Z-Rex wrote:Inmiddels is dit probleem opgelost. Ik had de cooler verkeerd geplaatst, oeps....en daarom wou ie dus niet sneller.
NU gaat alles al weer een paar dagen goed op 2400+, jippie en applaus voor de vriendelijke meneer van de technische dienst van NoRRoD.

??? dit is dus een compleet broodje aap he. hij wou niet sneller omdat de koeler verkeerd zat das onzin.
Waarom zou het broodje aap zijn? Ik heb het met eigen ogen aanschouwd, waarbij er trouwens niks spectaculairs te zien was hoor...
PC kapte er gewoon mee als ie te warm werd (cpu) uit veiligheid lijkt me, niks vreemds aan toch?
To boldly eat what no-one has eaten before...
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Ja hehe moet je wel het hele verhaal zeggen, alleen verkeerd om wilt nog niet perse zeggen dat ie te warm wordt en dan kon uit je stukje niet opmaken
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Z-Rex wrote:
venomous wrote:
Z-Rex wrote:Inmiddels is dit probleem opgelost. Ik had de cooler verkeerd geplaatst, oeps....en daarom wou ie dus niet sneller.
NU gaat alles al weer een paar dagen goed op 2400+, jippie en applaus voor de vriendelijke meneer van de technische dienst van NoRRoD.

??? dit is dus een compleet broodje aap he. hij wou niet sneller omdat de koeler verkeerd zat das onzin.
Waarom zou het broodje aap zijn? Ik heb het met eigen ogen aanschouwd, waarbij er trouwens niks spectaculairs te zien was hoor...
PC kapte er gewoon mee als ie te warm werd (cpu) uit veiligheid lijkt me, niks vreemds aan toch?
AMD procs hebben toch geen thermische beveiliging erop zitten? Dacht dat alleen intels uitomatisch het systeem afsluiten. AMD procs branden toch gewoon door?
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Marshal wrote:
Z-Rex wrote:
venomous wrote:
??? dit is dus een compleet broodje aap he. hij wou niet sneller omdat de koeler verkeerd zat das onzin.
Waarom zou het broodje aap zijn? Ik heb het met eigen ogen aanschouwd, waarbij er trouwens niks spectaculairs te zien was hoor...
PC kapte er gewoon mee als ie te warm werd (cpu) uit veiligheid lijkt me, niks vreemds aan toch?
AMD procs hebben toch geen thermische beveiliging erop zitten? Dacht dat alleen intels uitomatisch het systeem afsluiten. AMD procs branden toch gewoon door?
Precies dacht ik ook meteen, een amd fikt gewoon heerlijk door, werkt niet zo slim als een P4, maar ik denk dat ie dan toch, ondanks dat ie er verkeerd opzat, redelijk contact met de koeler heeft gemaakt, en dan kan het idd, dat ie niet boot op 133fsb maar wel op 100fsb. Heb het hier ook wel eens meegemaakt met een dropl*l die z'n koeler verkeerd erop had gezet. Dan heeft ie dus net genoeg contact met de koeler om net niet te verfikken. ( zonder koeler heeft ie maar een paar seconden nodig :) )

Overigens, als het niet de koeler is , is het 9 van de 10 de voeding, of de spanningsregelaars/condensators op het moederbord die ervoor zorgen dat ie niet op de juiste fsb kan booten. Althans das mijn ervaring dan ;) :)
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Heb een keer testje gezien, intel proc kon gewoon lekker quake draaien en opstarten liep wel vast na halve minuut quaken maarja die amd die brandne al gelijk door met 150 bij het opstarten.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

kan je hem in de bios nie gewoon op 133 gooien :?
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

marchal, geloof me een intel brand eerder door dan een amd. Ik heb het namelijk uitgetest }) .
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

EMS2CREW wrote:marchal, geloof me een intel brand eerder door dan een amd. Ik heb het namelijk uitgetest }) .
Volgens Tom is het toch echt de AMD :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

Nou ja, ik zag wel dat ie wel een klein beetje contact had gemaakt met de koeler, maar niet netjes in het midden.
Gelukkig maar dat ik hem nog niet zo hel veel aan had staan.
:)
To boldly eat what no-one has eaten before...
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Marshal wrote:
EMS2CREW wrote:marchal, geloof me een intel brand eerder door dan een amd. Ik heb het namelijk uitgetest }) .
Volgens Tom is het toch echt de AMD :)
als je die ikwordtewarmdusikgamaaruit beveilging op hjet mobo uitschakeld dan is een amd sneller het haasje idd
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

Wellicht heeft mijn Mobo me gered :*)

Check:
http://www.asus.com/products/mb/socketa ... erview.htm#

--> C.O.P. !!
To boldly eat what no-one has eaten before...
Post Reply