AMD processoren ???

Helpdesk & Vraag/Aanbod
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

remsie heb jij wel eens gelet op het stroom verbruik van de pc;tjes die jij bouwt? Ik bedoelde met 'stroomconsumptieprobs'; niet zo zeer dat het systeem instabiel wordt door het stroomverbruik maar wel dat intel processoren steeds meer stroom gaan vreten. Ze zitten nu al aan de 100watt en dat is alleen al voor de cpu! De snelste amd heeft geloof ik iets van 78 @ full load.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

[BVD]Webgnome wrote:remsie heb jij wel eens gelet op het stroom verbruik van de pc;tjes die jij bouwt? Ik bedoelde met 'stroomconsumptieprobs'; niet zo zeer dat het systeem instabiel wordt door het stroomverbruik maar wel dat intel processoren steeds meer stroom gaan vreten. Ze zitten nu al aan de 100watt en dat is alleen al voor de cpu! De snelste amd heeft geloof ik iets van 78 @ full load.
Daar heb je gelijk in, maar het boeit toch niet, er gaan tegenwoordig 350watt voedingen standaard in en die trekken dat makkelijk, en ja, ze trekken veel stroom, zolang het geen problemen opleverd maakt dat natuurlijk niks uit.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

bij de volgende LAN komt er een verbod op cpu's >100W
omdat anders de stoppen het niet trekken :)
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

ReMSie wrote:
[BVD]Webgnome wrote:remsie heb jij wel eens gelet op het stroom verbruik van de pc;tjes die jij bouwt? Ik bedoelde met 'stroomconsumptieprobs'; niet zo zeer dat het systeem instabiel wordt door het stroomverbruik maar wel dat intel processoren steeds meer stroom gaan vreten. Ze zitten nu al aan de 100watt en dat is alleen al voor de cpu! De snelste amd heeft geloof ik iets van 78 @ full load.
Daar heb je gelijk in, maar het boeit toch niet, er gaan tegenwoordig 350watt voedingen standaard in en die trekken dat makkelijk, en ja, ze trekken veel stroom, zolang het geen problemen opleverd maakt dat natuurlijk niks uit.
voor jou maakt dat niks uit omdat er een 350 in zit dus als ik er een 400 inzit dan heb ik een energiezuinig systeem? NEe dus waar het mij om gaat is dat het gewoon belachelijk is dat je voor de zelfde performance bijna de helft meer aan watt nodig hebt. lDat dat niet uitmaakt is voor mij gewoon onzin het is gewoon een van de kosten die je bij een pc moet meerekenen al vergetn veel mensen dat. helaas
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Ff vraagje kan je ook op een Appel Windows draaien ??
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

seiko wrote:Ff vraagje kan je ook op een Appel Windows draaien ??
Nope, totaal andere architectuur.
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Volgens mij moet dat wel kunnen althans ik had dat ergens gelezen maar dna moet je met emulators aan de slag en dat is ontzettend lagnzaam..

linux kan zowiezo wel
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ja dan krijg je een beetje het vware/wine idee..
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

Voorheen werd NT4 wel met PPC ondersteuning geleverd, maar die ondersteunt vast niet de huidige architectuur :+
Post Reply