waarschijnlijk waren ze zo'n zeikbrief aan het beantwoorden
Zorg nou eerst even dat je jezelf voorziet van goede informatie voordat je gaat lopen blaten. De administratieve afhandeling van een bekeuring wordt volledig gedaan door het CJIB, dus die agenten die geen tijd hebben voor inbraken zijn hier zeker niet mee bezig. Het gaat in dit geval trouwens om onterechte bekeuringen, dus hier is niks zeikerigs aan. Er zijn veel dingen waartegen je in Nederland protest aan kunt tekenen, denk aan diverse belastingen, verzoek tot kwijtschelding van opgelegde heffingen e.d. en zo ook verkeersboetes, dit is gewoon binnen de Nederlandse wet geregeld. Als jij dit zeikerig vindt, probeer dan de wet te veranderen, maar ga niet blaffen tegen mensen die gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die deze wet hen biedt.
kom op man wat is dit nou voor'n schijtargument.. van mij mogen ze elke sukkel die te hard rijd beboeten...
En iedereen die op de stoep spuugt een boete en iedereen die een keer in het bos tegen een boom plast een bon en iedereen die in de winter zijn stoep niet sneeuwvrij maakt (ook verplicht volgens de wet) een bekeuring tuurlijk hoor we geven alle rechercheurs ook gewoon een bonnenboekje mee om zich lekker 3 slagen in de rondte te kunnen schrijven. Uiteraard heb je hier gelijk in, maar wil je echt bij alle kleine misstappen die mensen maar kunnen begaan zo'n hoge prioriteit leggen en dan vervolgens inbrekers, verkrachters, moordenaars, overvallers, kidnappers en noem maar op vrij rond blijven lopen omdat daar geen personeel meer voor is? Ik hoop het toch niet he...
overigens wat verwacht je als er wordt ingebroken dat ze binnnen 1 minuut op je stoep staan met een squadron van agenten???
Mag 10 minuten zijn, want op die loopafstand woon ik van het politieburo. Ik betaal me scheel aan belasting, dus heb ik ook recht op bescherming indien ik daar om vraag. Daarnaast vind ik dat iemand gewoon met zijn poten van een andermans spullen af moet blijven en wie dat niet doet moet hard worden aangepakt, maar hoe kun je nu in Gods naam iemand oppakken als je niet eens meer de moeite neemt om vingerafdrukken te nemen?
een inbraak kun je hooguit voorkomen..
En als er dan helaas toch bij je wordt ingebroken dan is dat gewoon jouw probleem en moet je dat maar accepteren zeker? Dat nooit!!!
Als we naar zo'n samenleving toegaan, dan werk je het spelen van eigen rechter in de hand. Net als die juwelier die een overvaller doodschoot omdat hij voor de 5e keer werd beroofd en de politie ook geen tijd voor hem had.
"Ach meneer... u bent toch verzekerd"
ziek!
[edit]Nee ik val niet de agent in uniform persoonlijk hier op aan, deze kan inderdaad niet veel meer doen dan wat hem opgedragen wordt. Het wordt wel weer de hoogste tijd dat de politiek nu eens in gaat zien wat de werkelijke ziektekiemen binnen onze samenleving zijn en IMHO valt Dwaas daar met zijn paar kilometer te hard niet onder, maar die inbreker wel[/edit]