wederom slaat meneer seiko aka blue screen boy toe

Helpdesk & Vraag/Aanbod
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

wederom slaat meneer seiko aka blue screen boy toe

Post by seiko »

Ik begin nu toch echt te twijfelen..
Ik installeer net even norton 2002, omdat ik in me opstart lijst Rundll16.exe had staan wat wel eens heel vaak met een trojan word geassosieerd.
Dus ik installeer norton, installatie zo gedaan updates zo gedaan computer start opnieuw op, automatische begint ie met scannen, dus ik denk doe me beeldscherm uit en ga wat te eten maken, ik denk kom even kijken hoever hij al is, en denk hmmzzzz die fan draaid wel erg stil.
Dus ik doe me beeldscherm aan en jaaaaaaaa hoorrrrrrrrr daar is ie weer een mooi een scherp blauw schermmmm
Ligt dit nou aan dat stomme norton, of ligt het nou aan me hardware kreeg die 0x8c bsod
En voordat ik norton had draaien had ik nergens last van zeg maar :'(

/me trekt haren uit zijn kop

ik heb alles maar dan ook alles al uit me pc getrokken alleen nog 1 hdd 1 cdrw 1 videokaart onboard geluid ik heb me usb en me firewire er al uitgetrokken van me mobo en hij gaf dus geen probs meer, en nu ineens wel ik word er GEKKKKKKKK van :'(
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

probeer eens een andere virus scanner:

Sophos bijv, is ook erg goed..
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

ik heb alles maar dan ook alles al uit me pc getrokken alleen nog 1 hdd 1 cdrw 1 videokaart onboard geluid ik heb me usb en me firewire er al uitgetrokken van me mobo en hij gaf dus geen probs meer, en nu ineens wel ik word er GEKKKKKKKK van
Dus met alleen mobo geluid video hdd en cdrw doet hij nog steeds blauw zijn? Hoe krijg jij het telkens voor elkaar je windows zo te verneuken? 8P.. RAM al verwisseld? Mobo??

Ik doe vrij veel met mn PC, de lijst software is 3000 pixels hoog, maar ik zie eigenlijk nooit blue screens :O Behalve als je op een Dsmarty-LAN zit en de temperatuur niet compatible is met mn zalman waaier, grrrrrr... :+

Niet te vergeten de windows installatie
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

DKasemier wrote: Behalve als je op een Dsmarty-LAN zit en de temperatuur niet compatible is met mn zalman waaier, grrrrrr... :+
It's all in the name >:)
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

Heb je al eens geprobeerd om met norton 2k3 te booten en tijdens het opstarten te scannen? Of zoek TDS3 eens. Dat is een antitrojan scanner. En dan heb je veilige modus nog ;)
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

nou ik was niet de naarste en dacht ik geef Mr norton nog een kans, Norton pake deze kans met beide handen aan en verneuckte het al na 4000 bestanden grrrrrrrr
dus nu is meneer norton ervanaf
weer met die leuke driverirg not less or equal error ofzo :'( met de atapi.sys als grootste boosdoener
En zoveel zit er nou toch niet echt meer in dus nu moet het dus wel aan me video ram of me mobo liggen

Maar ik heb een keer een test van meer dan 10 uur gehad voor me ram en daar was niks mis mee :?
dus bij mij blijven de opties Mobo of video
En volgens mij is Atapi.sys iets met me video

Maar ik ga zo ff een andere scanner erop gooien en anders gooi ik me Pc naar die Pc boer en dan kom ik hem na me vakantie wel weer ophalen of me moeder of broer moet hem ophalen

k zal maar wel alvast me dure dingetjuhs merken enzo voordat ikineens allemaal oude sjit ervoor terug krijg :D
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

misschien heb je hier wat aan:

http://support.microsoft.com/support/kb ... 4/2/32.asp

btw atapi.sys is je cdrom...
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

madman wrote:misschien heb je hier wat aan:

http://support.microsoft.com/support/kb ... 4/2/32.asp

btw atapi.sys is je cdrom...
bedankt maar die link is voor win NT met sp2 ... en daar heb ik nie veel aan :)

maar hij heeft nooit probs gegeven met de cdrom en nu ineens wel :? maar ja ik heb hem net maar ff geupdate me cdrom met firmware ofzo van versie 1.03 naar 1.07 misschien heb ik er nu geen last meer van

ik ben nu aan het scannen met Sophos en nog geen vastloper :D
maar nu d8 ik ik ga zo ook me dvd weer aansluiten maar nu heb ik dus 3 bestandjuhs gekregen en in de read me staat
AOpen DVD1648 Firmware R17 upgrade procedure

"ALL PROCESS HAVE TO DO UNDER DOS MODE"

1. Turn ON the computer with the drive is connected to the host.
2. Re-boot into MS-DOS mode by selecting "End of Windows" on the "Start" manual when Windows9X is used.
3. Make sure there is no disc installed in the drive.
4. Decompress 16amhr17.exe
5. Type "F110f R17.bin" and then press "enter"
6. Reboot system

(Remarks)
Make sure the Power supply for the drive never be cut while the up-grade is in process, otherwise,
the up-grade fails and the drive never be back operative condition.
maar ik heb me Hdd op NTFS en kon dus niks met ms dos :?
wat moet ik doen ???

[update]
Sophos is klaar met 17000 bestanden en had maar 93 virusjuhs :D oepsss :D wat moet ik nu bij action doen rename/delete/shred/move of copy ????

Image
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

wat jij witl :D weet niet precies wat shred doet...

wat dat msdos betreft: bootflop? of misschien ff een ander hdd..
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

is het niet mogelijk om in veilige modus de antivirus te installeren en te runnen?
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

ik delete ze wel gewoon en welk proggie dan niet meer werkt dat installeer ik dan wel opnieuw :D

maar is er nog een soort van norton achtige virus scanner dus die zelf bepaald wat ie ermee kan en gaat doen ??? en eventueel in quarantine zet ????

en ik zal een keertjuh kijken of ik norton kan draaien in veilige modus :D
venomous
Posts: 1152
Joined: 15 Jun 2003, 16:01
Location: Voorburg
Contact:

Post by venomous »

Stond tijdje geleden een test in de ff kieken pcm / of pc actief. van virus scanners daarin scoorde norton en mcafee gemiddel en sophos als beste geloof ik.
"The past will often attack the present with the pain of your memories"
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

seiko wrote:ik delete ze wel gewoon en welk proggie dan niet meer werkt dat installeer ik dan wel opnieuw :D

maar is er nog een soort van norton achtige virus scanner dus die zelf bepaald wat ie ermee kan en gaat doen ??? en eventueel in quarantine zet ????

en ik zal een keertjuh kijken of ik norton kan draaien in veilige modus :D
Ik gebruik norton 2k3 en die kan dingen in quarantaine zetten.
Ik ben heel tevreden hiermee maar op een geinfecteerd systeem een virusscanner installeren wil wel eens problemen geven.
vooral als de .exe niet uitgevoerd kan worden.
iig worth a shot ;)
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

ik heb nu 5 keer gescanned met Sophos en ik heb nu geen infecties meer en geen enkel BLAUW SCHERM :D

dus da zit wel snor nu :D

owja misschien 1 klaein vraagjuh op GOT staat zo een BSOD lijst toch ??

Maar ik kan nergens
0x C2 vinden ???
BAD_POOL_CALLER

maar ja. die kreeg ik gisteren ook had ik opgeschreven maar op MS site staat dit
Stop 0xC2 or BAD_POOL_CALLER
The Stop 0xC2 message indicates that a kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform memory operations in the following ways:

By allocating a memory pool size of zero bytes.
By allocating a memory pool that does not exist.
By attempting to free a memory pool that is already free.
By allocating or freeing a memory pool at an IRQL that was too high.
This Stop message is typically due to a faulty driver or software.
dus ik denk / hoop dat het die driver voor me cdrom was zodat hij nu weer goed doet na die firmware update :)
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

madman wrote:
wat dat msdos betreft: bootflop? of misschien ff een ander hdd..
hoe maak ik die gewoon die 2 files op een floppy zetten ???
en dan me systeem rebooten en dan hoppa boot hij van het floppy ???
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

een "bad pool caller" is een badmeester die onterecht mensen uit het zwembad zet :Y)

Maar duid op een softwarematig foutieve aanroep op een geheugenadres; iets waar virussen idd wel goed in kunnen zijn :)
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

grumbel ik ga dus echt me pc weggooien :P

maar ja voordat ik hem naar de winkel breng ff me pron enzo overzetten op een andere HDD :P

en dan will rock erop zetten en dan kijken of ze me pc weer goed krijgen
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

seiko wrote:grumbel ik ga dus echt me pc weggooien :P

maar ja voordat ik hem naar de winkel breng ff me pron enzo overzetten op een andere HDD :P

en dan will rock erop zetten en dan kijken of ze me pc weer goed krijgen
Gooi hem maar bij mij in de kofferbak dan. Ruim ik hem wel op voor je :+
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

kan het ook zo zijn dat me Proc gewoon te warm word ??? of een andere chip ??

dat ie daarom errors geeft??
want het meeste errors heeft toch wel met beeld te maken, Veel met N4_displ enzo, kan het zijn dat me Gpu te war word ???
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Hoe warm wordt je video kaart dan? En wat voor een is het dan?
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

ik weet niet hoe warm me videokaart word.. kan hem niet aflezen met MBM en met speedfan weet ik niet of hij nou de Northbridge afleest of me Video

ik heb een Gf4 Ti4200 128 Mb

want als speedline wel de Video kaart weergeeft is dat dus altijd boven de 60 :s :?
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Lachen dat mensen norton av de schuld geven, aangezien we het hier op praktisch iedere pc die hier weggaat voorinstalleren en NOOIT problemen ermee hebben, ik zou idd zoals iemand al eerder zei, eens kijken naar je systeem zelf, want volgens mij zit er gewoon iets mis in je videokaart/mobo cq chipset/geheugen oid
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

ReMSie wrote:Lachen dat mensen norton av de schuld geven, aangezien we het hier op praktisch iedere pc die hier weggaat voorinstalleren en NOOIT problemen ermee hebben, ik zou idd zoals iemand al eerder zei, eens kijken naar je systeem zelf, want volgens mij zit er gewoon iets mis in je videokaart/mobo cq chipset/geheugen oid
daarom gaat ie ook naar de pc winkel en gaan zij hem testen :D
Maar als het zo verholpen kon worden is voor mij goedkoper he :)
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Hmmmzzz ik ben net lekker koetjuh aan het draaien grazen kreng zij ik dus dat deed zij ook

maar nu opende ik een gedeelte van me HDD waar voor plus minus 2Gig aan plaatjuh fotows en nog meer Gif Jpg BMP PSP troep staat

en ik wil alle plaatjuh weer geven als miniatuur en ineens poefff spontanne reboot

waar kan dit aan liggen me geheugen??
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Geheugen, processor, disk, temp, kan van alles zijn. Iig iets hardwarematigs lijkt me. Je hebt toch ook van die tools zoals je vroeger "checkit" had ?

Heb je daar al eens wat mee geprutst ?
http://www.qsit.nl
Post Reply