Distributed.net statsserver down
Distributed.net statsserver down
Dit is hem:
Zie de DPC badge We moeten nu eig wel een nieuwe sturen voor de nieuwe box
Er wordt waarschijnlijk een Dual Opteron aangeschaft, met 8x 200Gb HDD
Zie de DPC badge We moeten nu eig wel een nieuwe sturen voor de nieuwe box
Er wordt waarschijnlijk een Dual Opteron aangeschaft, met 8x 200Gb HDD
-
- Posts: 1400
- Joined: 16 Jun 2003, 14:55
verloren is niks, deze box genereert alleen de stats zelf, en paast ze naar internet, anders niks...
Ik dacht ff dat er inderdaad geld verzameld moest worden, maar dat viel mee:
http://www.distributed.net/legal/ledger.php
we hebben om het maar op DC termen te houden nog 20K op voorraad
Ik dacht ff dat er inderdaad geld verzameld moest worden, maar dat viel mee:
http://www.distributed.net/legal/ledger.php
we hebben om het maar op DC termen te houden nog 20K op voorraad
-
- Posts: 37
- Joined: 04 Oct 2003, 16:03
- Location: M-tricht
- Contact:
Geef toe dat ze goed spul hebben.
Heb van hen een twee daagse training mogen ontvangen en was zeer onder indruk van 1 van hun ontwikkelaars die zo uit zijn hoofd allerlei moederborden zeer gedetailleerd op het bord kon tekenen.
Maar zodra er problemen zijn geven zij nogal snel niet thuis. Men begint met afschuiven en ontkennen dat het aan hen ligt. Maw, vond hun support erg tegen vallen.
Om een voorbeeld te noemen:
Ik zat paar jaar geleden bij ExxonMobil gedetacheerd en daar had men zeer grote problemen met dataservers. Men gebruikte daar Dell 6300's met daarop aangesloten 1 of 2 Raid 5 cabinetten (ook van dell). Die waren destijds het beste wat Dell kon bieden en daarvan hadden we er in de Benelux een stuk of 50 aangeschaft.
Probleem was dat die dingen op de vreemste momenten onverwacht crashten. Navraag binnen het bedrijf bij verschillende it-afdelingen in Europa leverde op dat meerdere landen dit probleem ondervonden met dit type.
Allereerst wees men met de vinger naar ons, dat onze gebruikte standaard installatie niet zou kloppen.
Het escaleerde lekker (voordeel van grootste afnemer zijn met destijds zo'n 20.000 servers en 120.000 desktops wereldwijd) en we zagen een heel bataljon aan technici op bezoek komen.
Het leidde er uiteindelijk toe dat een complete server van ons naar Dell ging voor onderzoek en dat hun het ook niet gevonden kregen. Dit process duurde maanden waarin het probleem dus niet opgelost werd.
Wij vonden het uiteindelijk zelf. Bleek dat de standaard bijgeleverde scsi-kabels voor de Raid 5 cabinetten de verkeerde waren. Dit leverde af en toe een timeout op op de scsi en liet de server vervolgens bevriezen.
Heb van hen een twee daagse training mogen ontvangen en was zeer onder indruk van 1 van hun ontwikkelaars die zo uit zijn hoofd allerlei moederborden zeer gedetailleerd op het bord kon tekenen.
Maar zodra er problemen zijn geven zij nogal snel niet thuis. Men begint met afschuiven en ontkennen dat het aan hen ligt. Maw, vond hun support erg tegen vallen.
Om een voorbeeld te noemen:
Ik zat paar jaar geleden bij ExxonMobil gedetacheerd en daar had men zeer grote problemen met dataservers. Men gebruikte daar Dell 6300's met daarop aangesloten 1 of 2 Raid 5 cabinetten (ook van dell). Die waren destijds het beste wat Dell kon bieden en daarvan hadden we er in de Benelux een stuk of 50 aangeschaft.
Probleem was dat die dingen op de vreemste momenten onverwacht crashten. Navraag binnen het bedrijf bij verschillende it-afdelingen in Europa leverde op dat meerdere landen dit probleem ondervonden met dit type.
Allereerst wees men met de vinger naar ons, dat onze gebruikte standaard installatie niet zou kloppen.
Het escaleerde lekker (voordeel van grootste afnemer zijn met destijds zo'n 20.000 servers en 120.000 desktops wereldwijd) en we zagen een heel bataljon aan technici op bezoek komen.
Het leidde er uiteindelijk toe dat een complete server van ons naar Dell ging voor onderzoek en dat hun het ook niet gevonden kregen. Dit process duurde maanden waarin het probleem dus niet opgelost werd.
Wij vonden het uiteindelijk zelf. Bleek dat de standaard bijgeleverde scsi-kabels voor de Raid 5 cabinetten de verkeerde waren. Dit leverde af en toe een timeout op op de scsi en liet de server vervolgens bevriezen.
Tilburgs Carnavals Motto 2012:
Ge wit ôot nôot nie
Ge wit ôot nôot nie
Kijk, maar ze doen dus wel hun best!
Ik heb een Inspiron 8100 laptop van Dell en had daar pobs mee met de HDD (maakte tikkend geluid ). Bellen, en binnen 2 weken had ik gelijk een compleet nieuwe laptop! Mocht zelfs de oude nog 2 weken houden voor het overzetten van de data! Kijk en dat noem ik nu service!
Ik heb een Inspiron 8100 laptop van Dell en had daar pobs mee met de HDD (maakte tikkend geluid ). Bellen, en binnen 2 weken had ik gelijk een compleet nieuwe laptop! Mocht zelfs de oude nog 2 weken houden voor het overzetten van de data! Kijk en dat noem ik nu service!
Tja als je dreigt op ander merk over te stappen uiteindelijk wel.madman wrote:Kijk, maar ze doen dus wel hun best!
Lees anders maar eens het forum bij Tros Radar over de klachten van meer recentelijke aard.
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=12250
Tilburgs Carnavals Motto 2012:
Ge wit ôot nôot nie
Ge wit ôot nôot nie
Mischien oud nieuws maar toch het vermelden waard
:: 19-Mar-2004 18:51 CST (Friday) ::
Blower suffered a drive failure today. The bad news is that it's refusing to
rebuild the raid array. The worse news is that a non-critical table in the
database has been corrupted.
We're in the process of ordering a replacement for blower. We don't have an ETA
for it yet.
For right now, I have web access turned off completely. If possible I'll be
turning web access back on, but disabling updates to data (ie: changing teams,
etc), because there's no way to know when that data might go poof.
Hopefully we'll be able to get replacement hardware soon. On the bright side,
we're looking at a dual Opteron machine with RAID10 for the database and RAID1
for the database logs, so the new box should really scream.
Meneer Minne, dat u een geboren en getogen limburger bent c.q. reserve Belg, bewijst u maar weer..
Wij (lees: TeamBVD) beschikken al enige tijd over statspagina's. Deze pagina's geven aan hoeveel blokjes er door de verschillende members zijn geflushed. Ook is hier de stand van onze proxy te vinden, en wel onder het kopje 'ProxyPer Summary'. Tevens kan men op de DagFlush-proxy zien dat er slechts 10K/dag wordt geflushed. Aangezien de members dagelijks meer flushen dan 10K wil dit zeggen dat we (een deel) sparen.
Wij (lees: TeamBVD) beschikken al enige tijd over statspagina's. Deze pagina's geven aan hoeveel blokjes er door de verschillende members zijn geflushed. Ook is hier de stand van onze proxy te vinden, en wel onder het kopje 'ProxyPer Summary'. Tevens kan men op de DagFlush-proxy zien dat er slechts 10K/dag wordt geflushed. Aangezien de members dagelijks meer flushen dan 10K wil dit zeggen dat we (een deel) sparen.
-
- Posts: 1400
- Joined: 16 Jun 2003, 14:55
Geachte heer madman,
Dat u een geboren en getogen niet zuideling bent bewijst u maar weer door aan te nemen dat een lid van het team alle pagina's die van belang zijn voor de informatie verstrekking binnen ons team, niet grondig heeftdoorgelezen.
U zou toch op zijn minst moeten weten dat mensen niet altijd en overal weet van hebben en niet altijd zin hebben om iets 100% uit te gaan zoeken. Dat u dan meteen weer deze onnalatendheid van de heer minne associeert met de afkomst van de besproken persoon is totaal ongehoord en wij zien dan ook graag dat u uw antwoorden de volgende keer zo min mogelijk voorziet van stigmatiserende opmerkingen jegens de heer minne of elk ander persoon waar u uw antwoord aan richt.
Dat u het soms beu bent dat mensen die moeite niet nemen om de nodige informatie te verzamelen alvorens een vraagstuk op te leggen aan de andere leden van deze community mag geen reden zijn, en zal ook geen reden zijn, om sigmatiserende uitspraken te doen jegens deze persoon.
met vriendelijke groet,
Dat u een geboren en getogen niet zuideling bent bewijst u maar weer door aan te nemen dat een lid van het team alle pagina's die van belang zijn voor de informatie verstrekking binnen ons team, niet grondig heeftdoorgelezen.
U zou toch op zijn minst moeten weten dat mensen niet altijd en overal weet van hebben en niet altijd zin hebben om iets 100% uit te gaan zoeken. Dat u dan meteen weer deze onnalatendheid van de heer minne associeert met de afkomst van de besproken persoon is totaal ongehoord en wij zien dan ook graag dat u uw antwoorden de volgende keer zo min mogelijk voorziet van stigmatiserende opmerkingen jegens de heer minne of elk ander persoon waar u uw antwoord aan richt.
Dat u het soms beu bent dat mensen die moeite niet nemen om de nodige informatie te verzamelen alvorens een vraagstuk op te leggen aan de andere leden van deze community mag geen reden zijn, en zal ook geen reden zijn, om sigmatiserende uitspraken te doen jegens deze persoon.
met vriendelijke groet,
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]