DPC oprichting stichting

TeamBVD Kroeg
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

DPC oprichting stichting

Post by Floppus »

Jawel, na het discussietopic is er nu een stemming over of er een stichting moet komen.

Om de dingen die er voor DPC zijn en komen veilig te stellen voor de toekomst, roep ik iedereen op VOOR! te stemmen :)
Mensen die meer info willen over het hoe of wat en de discussie, moeten even het draadje op GoT doorlezen.

Hier kan je stemmen: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 5#20872095
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik heb VOOR gestemd.

Bij deze ook van mijn kant een oproep aub even te stemmen in dit topic!
Het is echt een belangrijk iets dat dit wel gebeurd.
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

Ook <b>VOOR</b> gestemd.
Er stemmen toch mensen tegen.
Waarom zou je tegen stemmen :?
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Dat zijn mensen die of per definitie dwarsliggen, of werkelijk geen flauw benul hebben waar het uberhaupt over gaat.
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

Eigenlijk zou men moeten vertellen waarom men tegen stemt... Misschien stemmen mensen tegen omdat ze er geen donder vanaf weten. :/
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

DSmarty wrote:Dat zijn mensen die of per definitie dwarsliggen, of werkelijk geen flauw benul hebben waar het uberhaupt over gaat.
of zo hun redenen hebben om er tegen te zijn.. :?
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

Heb voor gestemt
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

[BVD]Webgnome wrote:
DSmarty wrote:Dat zijn mensen die of per definitie dwarsliggen, of werkelijk geen flauw benul hebben waar het uberhaupt over gaat.
of zo hun redenen hebben om er tegen te zijn.. :?
neu... :P

Er is namelijk helemaal geen reden om tegen te zijn :)
Er zijn wel mensen die vinden dat er redenen zijn, maar concreet komt dat erop neer dat:

- het teveel werk en gedoe is: daar hebben zij geen last van
- het teveel geld kost: het kost hen niets, het levert DPC uiteindelijk juist geld op waarmee b.v. inkoopacties kunnen worden gefinancierd, servers en hosting worden betaald etc... Als stichting is sponsoring mogelijk, anders niet.
- Het ten koste van de vrijheid van de DPCers gaat: klopt niks van, de stichting beheert puur de eigendommen zodat ze beschermd zijn voor de toekomst van DPC. Het is totale onzin dat een stichting mensen kan gaan vertellen wat ze wel en niet mogen doen. Dat de stichting aansprakelijk zou zijn voor acties uitgevoerd door een willekeurige DPC-er is nog grotere onzin.
- het allemaal niet nodig is: als je er zo licht over denkt, heb je er ook geen last van als het er wel komt. Zelfs al zou het voordeel zijn dat je bij wijze van spreken 0,1% meer output haalt als DPC, dan is het al winst.
- de crew zo graag een beheersende positie wil: grappig genoeg wordt dit het hardst geroepen door de mensen die aan de kant zijn geschoven omdat ze hun afspraken binnen de crew niet nakwamen. Hun redenen om tegen te zijn lijken mij dan ook wel duidelijk. Zoals al eerder genoemd: de stichting is er voor het goed onderbrengen van eigendommen en de mogelijkheid tot sponsoring van bandbreedte en hosting. Wat de DPC-er doet, dat staat los van de stichting.
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

als je dit post @ /5 dan zullen er een aantal mensen zijn die toch ja stemmen denk ik. :!
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Dat je niet echt tegen kan zijn ben ik met Floppus eens, maar voor velen gaat het meer om het idee dat het eens zo gezellige DPC clubje iets "te" professioneel gaat worden en daarmee de gezelligheid weggaat.

Daarnaast vind ik de aangedragen argumenten om een rechtspersoon op te willen richten nou niet heel erg sterk. Tuurlijk is het misschien handiger (en leuker) om een stichting op te richten, maar zeker niet noodzakelijk voor het voortbestaan van DPC.

Maar om dit alles toch een kans te geven, dus voor gestemd :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Dat je niet echt tegen kan zijn ben ik met Floppus eens, maar voor velen gaat het meer om het idee dat het eens zo gezellige DPC clubje iets "te" professioneel gaat worden en daarmee de gezelligheid weggaat.
dat is ook een beetje 'mijn' probleem. Ik vind het opzich geen probleem dat er een stichting komt maar het is allemaal lekker zo als het nu gaat en als er een stichting komt dan wordt het e.e.a. ineens zo superofficieel. Dat merk ik nu ook @bvdsouth. er zijn dingen die we nu regelen waar ik 100% achter sta maar soms denk ik wel eens van jongens we moeten wel zien dat we goed met elkaar kunnen opschieten en niet teveel verplichtingen ons elkaar opleggen..

maar ja ik stem wel voor.. als flop zich daar goed bij voelt :P
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Ook VOOR gestemd :)
Injectie
Posts: 914
Joined: 13 Mar 2004, 17:22
Location: Vaassen
Contact:

Post by Injectie »

Het maakt mij niks uit. Dus voor de goede orde ook Voor gestemd.
Floppus
Global MOD
Posts: 1304
Joined: 15 Jun 2003, 09:44
Location: Epe
Contact:

Post by Floppus »

aha :) Ik begrijp de angst van het "te officieel" worden, het is iets wat bij meer mensen leeft.

DPC zelf, zoals die nu is, zal ook gewoon zo blijven: mensen doen zelf of met een team mee aan een project wat ze leuk vinden. Er verandert daar helemaal *niets*.

Het *enige* wat veranderd is dat de eigendommen die gedoneerd zijn aan DPC, die in beheer zijn van de crew, ondergebracht worden "op een veilige plek". De DPC-er krijgt geen verplichtingen, legt geen verantwoording af aan de stichting: kortom, die doet wat die altijd al deed, lekker bezig zijn met z'n hobby.
Het 2e voordeel is dat je als stichting de mogelijkheid hebt giften of sponsoring te ontvangen en te besteden aan het in de statuten vastgelegde (statuten worden in een van de volgende stemrondes (indien er nu ja gestemd wordt) nog volledig aan DPC voorgelegd.
Het doel (statuten worden nog voorgelegd + stemming) komt in de richting van het leveren van support / ondersteuning aan DPC.

Sponsoring kan zijn in de vorm van een banner in ruil voor hosting / dataverkeer. Kan zijn in de vorm van gelden.
Met die gelden kunnen b.v. inkoopacties worden gefinancieerd (er zijn bijvoorbeeld mensen aan het kijken of er een PCI kaartje in elkaar te solderen is die 500Mkeys/s haalt), T-shirt acties, case badges. Het zou bij voorbeeld een mogelijkheid zijn (als het errug goed gaat) een behoorlijke server neer te zetten met downloads voor allerlei projecten.

In alles wat hier genoemd staat, ligt er geen verantwoordelijkheid bij de DPC-er. Die loopt geen risico, en hoeft geen rekening te houden met extra regels en dergelijke. Het is *puur* om de mensen die nu al vrijwillig een hoop ondersteuning leveren in staat te stellen dat uit te breiden en te verbeteren. De stichting stelt veilig dat er mensen bij onenigheid niet vandoor gaan met spullen die hen in bruikleen zijn gegeven, of die bij hen zijn ondergebracht (die server staat nu ook bij iemand thuis)
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Fanaat is voor
Nu op Mojito Custom :)
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Floppus wrote: Het *enige* wat veranderd is dat de eigendommen die gedoneerd zijn aan DPC, die in beheer zijn van de crew, ondergebracht worden "op een veilige plek".
De eigendommen omvatten toch niet meer dan een server en een domeinnaam?

Hoewel ik niet tegen een stichting ben, vraag ik me toch sterk of het oprichten van een stichting niet een beetje overdreven is voor hetgeen de crew wil bereiken.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Injectie wrote:Het maakt mij niks uit. Dus voor de goede orde ook Voor gestemd.
Ik ook, als DS zegt dat het goed is, dan is het goed. :P

(een koe is tenslotte een kuddedier.)
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

ik heb tegen gestemt, ik stem ZEKER niet voor omdat iemand me dat vraagt, dat is het laagste wat er is.. toch wel grappig dat sommige mensen het dan toch doen... kuddedieren..

maar ik had het al eerder gevolgt en in de eerste draad hierover gezegd op GoT wat ik ervan denk :)
It rocks... It's a rock...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Waarom stem je tegen ?

Het zijn juist de nee-stemmers die kuddedieren zijn, zie van een aantal subteams iedereen tegen stemmen terwijl sommigen nog geen een post op GoT hadden en pas 2 minuten geregged (te kort om alles te kunnen lezen)f
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

DSmarty wrote:Waarom stem je tegen ?

Het zijn juist de nee-stemmers die kuddedieren zijn, zie van een aantal subteams iedereen tegen stemmen terwijl sommigen nog geen een post op GoT hadden en pas 2 minuten geregged (te kort om alles te kunnen lezen)f
Je kan ook eerst een post/thread lezen je dan dan registeren en een antwoord plaatsen.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Marshal wrote:
DSmarty wrote:Waarom stem je tegen ?

Het zijn juist de nee-stemmers die kuddedieren zijn, zie van een aantal subteams iedereen tegen stemmen terwijl sommigen nog geen een post op GoT hadden en pas 2 minuten geregged (te kort om alles te kunnen lezen)f
Je kan ook eerst een post/thread lezen je dan dan registeren en een antwoord plaatsen.
Ik kan sessies zien van een IP, ook zonder dat men ingelogged is of geregd...
/bigbrother :)
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

DKasemier wrote:ik heb tegen gestemt, ik stem ZEKER niet voor omdat iemand me dat vraagt, dat is het laagste wat er is.. toch wel grappig dat sommige mensen het dan toch doen... kuddedieren..

maar ik had het al eerder gevolgt en in de eerste draad hierover gezegd op GoT wat ik ervan denk :)
Ben idd benieuwd wat jou reden is om tegen te stemmen? Of heb je tegen gestemd omdat Floppus zei dat je voor moest stemmen??

Denk dat dit juist goed is voor DPC. Het is tijd om een aantal zaken op een wat professionelere mannier te gaan regele!
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

ik stem niet :P

Ik kan wel ja stemmen.. maar ben ik te lui voor en nee stemmen doek niet :P
BlackTux
Posts: 762
Joined: 13 Sep 2003, 01:14
Location: Zeeuws-Vlaanderen - Belg
Contact:

Post by BlackTux »

Tsss....
cn=Blacktux,dc=EMS2CREW,dc=NL

** This File Should Not Be World Readable **

The open cow project pwd = "admin"

[url]HTTP://WWW.EMS2CREW.TK[/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

BlackTux wrote:Tsss....
:? :?
Graag ff wat meer zinnige inhoud!
Locked