Heb jij ook AAADD?

Voor de wat minder serieuze onderwerpen
Post Reply
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Heb jij ook AAADD?

Post by Erik de Noorman »

Eindelijk heeft de wetenschap een naam gevonden voor de ziekte die ik heb, ze noemen het A.A.A.D.D, ofwel Age Activated Attention Deficit Disorder.

Ze hebben eindelijk een diagnose gevonden voor mijn probleem. Hoera!

Dit zijn de symptomen : Ik beslis om de auto te wassen en vertrek richting garage onderweg zie ik de post liggen op tafel. OK, ik ga de auto wassen, maar eerst toch even de post doorbladeren. Ik leg mijn autosleutels op mijn bureau, filter de reclamefoldertjes uit de hoop post en zie dat de vuilbak vol zit, dus ik leg de rest van de post, waaronder enkele rekeningen op mijn bureau en besluit eerst de vuilbak buiten te zetten, of nee, toch maar eerst nog vlug wat rekeningen betalen, daar ben ik altijd te laat mee. Waar liggen die overschrijvingsformulieren alweer? Oeps, ik heb er maar 1 meer...Ik heb er gelukkig nog reserve in de kast boven. Aha, daar staat mijn cola. Ik ga zo die extra overschrijvingsformuliertjes zoeken, maar eerst die cola wat verder van de computer zetten anders sla ik hem nog omver en dan mors ik op mijn toetsenbord. Weet je wat, ik zet hem gewoon in de koelkast, dan blijft ie fris. Ik ga naar de keuken en bemerk dat mijn plantjes er nogal droog bij staan: die hebben dringend water nodig! Ik zet de cola op het aanrecht en hola: daar ligt mijn zonnebril! Ik zocht hem al de hele morgen, die leg ik best even weg voor ik het vergeet. Ik pak mijn half gevulde gietertje met water en wil vertrekken richting de bloempotten. Aaaargh! Iemand heeft de afstandsbediening van de TV in de keuken laten liggen! Als we vanavond TV willen kijken, zullen we er nooit aan denken om in de keuken te kijken, dus ik leg die afstandsbediening beter direct in de woonkamer. Ik giet wat water in de bloempotten en mors op de vloer, gooi de afstandsbediening op een kussen in de zetel en ga terug naar de keuken. Waar was ik ook al weer mee bezig??

Op het eind van de dag is de auto niet gewassen, zijn de rekeningen niet betaald, staat de cola nog steeds op het aanrecht, kregen de bloemen te weinig water, heb ik nog steeds 1 overschrijvingsformulier, vind ik mijn autosleutels niet meer en ben ik weer mijn zonnebril kwijt... Ik probeer te ontdekken hoe het komt dat er helemaal niets is gebeurd. Ik begrijp er echt niets van. Ik heb dringend professionele hulp nodig.

Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga vanavond, want het was een erg drukke dag vandaag. Oja.. eerst nog even mijn e-mail checken... Als ik daarmee klaar ben, kijk ik op de klok. Verrek!! half 2 alweer!?

De volgende morgen om 7.00 uur gaat de wekker.......
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Oban
Posts: 119
Joined: 01 Jul 2003, 10:40
Location: Gouda

Post by Oban »

Het was vannacht 2:15. Wat heb ik daarvoor ook weer gedaan? })
I put my faith in god and my trust in you
Now there's nothing more fucked up I could do
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

dat noemen ze ook al een aandoening? :P

bij mij heet zoiets gewoon chaotisch leven.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Tering, dat je nog tijd hebt om hier te posten :D
Brede P
Posts: 488
Joined: 17 Jun 2003, 18:01
Location: Vaassen
Contact:

Post by Brede P »

Dat het dit verhaal uberhaupt nog fatsoenlijk kan neer tikken, zonder al 100 keer afgeleid te zijn door wat anders...
Brede W and Brede P wonen samen... :D:D
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

Ik zie het verschil tussen dit en ADD (Attention Deficit Disorder), of ADHD (+ hyperactivity). Ik heb daar een beetje last van en ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Als kind hebben ze bij mij ADHD geconstateerd, maar de H is niet meer echt aanwezig (drummen op de tafel, knikken met je knieen, de kleine neuroses gaan nooit meer weg ;)).. helaas is de aandachtsstoornis er niet minder op geworden... Mensen met ADD hebben niet voor niets erg veel moeite met het volgen van een opleiding :(

Maar goed, waarom al die moeilijke afkortingen..? de symptomen zijn toch duidelijk.. Waarom zeggen ze niet gewoon: Hij heeft een aandachtsstoornis... Dat woord is al heel lang bekend ;)
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Maar goed, waarom al die moeilijke afkortingen..? de symptomen zijn toch duidelijk.. Waarom zeggen ze niet gewoon: Hij heeft een aandachtsstoornis... Dat woord is al heel lang bekend
Omdat in werkelijkheid de ziekte A.A.A.D.D. niet bestaat. Let op.. ik heb het niet vor niks in [onzin] geplaatst. Je moet mijn verhaal dus in eerste instantie met een behoorlijke korrel zout nemen.

Toch blijkt dat de door mij beschreven symptomen, voor veel mensen erg herkenbaar zijn. Ze nemen zich 100 dingen voor, voeren deze dingen echter niet of nauwelijks uit en zijn aan het einde van de dag doodop, zonder dat er in werkelijkheid iets gedaan is.

Ik denk niet dat dit met gebrek aan aandacht te maken heeft, maar eerder met het feit dat mensen teveel dingen tegelijk willen doen zonder daar tijd voor te hebben. Druk druk druk.... een overvolle agenda, maar nooit genoeg tijd gereserveerd om rustig iets af te maken.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

als dit een grap is en ik neem hem serieus dan klopt dat omdat ik het niet grappig vind. En verder, hoe vol je agenda ook is, normale mensen zorgen er voor dat ze niet alles door elkaar gaan doen en uiteindelijk toch niks doen. Terwijl mensen met ADD jou probleem al kennen bij een agenda met 3 kleine dingen omdat ze zich niet op 1 ding kunnen focussen maar alles door elkaar willen doen zonder enig resultaat..
en dat ik die afkorting serieus nam lijkt me ook vrij logisch omdat "ze" tegenwoordig 100.000en achterlijke afkortingen en aandoeningen weten te bedenken voor psychologische problemen om maar zoveel mogelijk wazigheid te creeren ofzow...
It rocks... It's a rock...
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Mocht iemand zich gekwetst voelen dan spijt me dit zeer, maar dit is zeker nooit mijn bedoeling geweest.

Dat deze post in een onzin-forum staat lijkt me echter reden genoeg voor een ieder om aan te nemen dat de berichten hier ook doorgaans onzin zijn.

Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

ik vergeet weleens in welk forum ik zit ;)
It rocks... It's a rock...
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

DKasemier wrote:ik vergeet weleens in welk forum ik zit ;)
Ik ook, maar ik heb mezelf ingedekt d.m.v. mijn tagline :7 :*)
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ik heb het gewoon op mijn agenda gezet })
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

madman wrote:Ik heb het gewoon op mijn agenda gezet })
Goed idee, dat ga ik ook meteen maar even doen, als ik tenminste mijn agenda kan vinden. Dat ding moest hier ergens...... oh wacht even, de voerbak van de kat is leeg, eerst maar even te eten geven.

Hmm.. als ik toch richting keuken ga, dan kan ik gelijk eerst nog even................... sh*t, daar gaan we weer :'(
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

LOL: heb digitale agenda: Nokia 7650, en die zit gewoon in mijn broekzak :7
Oban
Posts: 119
Joined: 01 Jul 2003, 10:40
Location: Gouda

Post by Oban »

Alleen in welke broek en dan nog welke broekzak????
I put my faith in god and my trust in you
Now there's nothing more fucked up I could do
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Oban wrote:Alleen in welke broek en dan nog welke broekzak????
En dan maar hopen dat ie zijn pincode nog weet. :Y)
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Oban
Posts: 119
Joined: 01 Jul 2003, 10:40
Location: Gouda

Post by Oban »

En dan nog eens herinneren wat zijn PIN-vinger was, om vervolgens tot de grote vraag te komen waarvoor wil ik mijn PIN-vinger gebruiken?
I put my faith in god and my trust in you
Now there's nothing more fucked up I could do
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

euh, ja...

Waar ging dit topic ook al weer over :?:P
Post Reply