is dit lief?

De Chatroom
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

is dit lief?

Post by dwaas »

een bekeuring omdat je 87 rijdt waar je 80 mag?

(28 euro)

:(
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Je weet dat je 80 mag en als je dan 85 gaat rijden (neem die 2 km als afwijking) dan weet je dat je fout zit en dus dat je een boete kan krijgen, dus helaas voor jou maar boete is dus terecht.

Je kan wel zeggen die 7 Km te hard maakt niets uit, maar stel als er opeens ergens iets oversteekt en jij rijdt 87 dan is zeer goed mogelijk dat je niet tot stilstand kan komen en dat dat met 80 km wel was gelukt.

Zelfde geld voor stel dat er opeens een auto voor je een noodstop maakt, en jij remt ook, en je zit met beide snelheden erop, maar als je 80 rijd is de klap velen minder hard dan dat je met 87 rijd. Eens gezien op TV, verschil tussen de klap van 50 en 60 km, bij 50km was de klap nog te overleven bij 60 was die kans opeens een stuk minder.
Oban
Posts: 119
Joined: 01 Jul 2003, 10:40
Location: Gouda

Post by Oban »

Waarschijnlijk reed je zelfs harder... Ze zijn namelijk zo slim om de gemeten snelheid al vooraf te corrigeren met zg. snelheidsmeter correcties. Dan kun je je zelf daarop niet beroepen...
I put my faith in god and my trust in you
Now there's nothing more fucked up I could do
User avatar
Prezzz
-= Piste Bully =-
Posts: 1736
Joined: 13 Jul 2003, 20:51
Contact:

Post by Prezzz »

lief? NEE
Teraecht! Jah

ben zelf ook al 2x geflits 1x binnen de bebouwde kom met 59 en een keer op de snelweg met 134 km/uur zonde van t geld, maar je rijdt gewoon te hard en dat mag nou eenmaal niet!
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

een bekeuring omdat je 87 rijdt waar je 80 mag?
Even een bezoek je brengen aan De Tuftufclub

Daar kun je standaard brieven vinden om protest aan te tekenen tegen die graaiers.

- Het kost je niks extra's (behalve 1 postzegeltje)

- Je krijgt gratis een mooie foto van je auto opgestuurd

- Er is een kans dat je vanwege administratieve drukte niet hoeft te betalen

- Als je uiteindelijk die 28 euro toch moet betalen, dan kun je dit bijna een jaar rekken met deze brieven en hebben de graaiers voor ongeveer 28 euro aan administratiekosten moeten maken 8)
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Tigertjuh
Posts: 252
Joined: 15 Jun 2003, 17:59
Location: New-Zealand
Contact:

Post by Tigertjuh »

lief, dwaaschie dan he ;)
User avatar
Prezzz
-= Piste Bully =-
Posts: 1736
Joined: 13 Jul 2003, 20:51
Contact:

Post by Prezzz »

Erik de Noorman wrote:
een bekeuring omdat je 87 rijdt waar je 80 mag?
Even een bezoek je brengen aan De Tuftufclub

Daar kun je standaard brieven vinden om protest aan te tekenen tegen die graaiers.

- Het kost je niks extra's (behalve 1 postzegeltje)

- Je krijgt gratis een mooie foto van je auto opgestuurd

- Er is een kans dat je vanwege administratieve drukte niet hoeft te betalen

- Als je uiteindelijk die 28 euro toch moet betalen, dan kun je dit bijna een jaar rekken met deze brieven en hebben de graaiers voor ongeveer 28 euro aan administratiekosten moeten maken 8)
Sorry, maar ik vindt toch best wel sneu gedrag!!!
Als je geflitst word omdat je te hard reed dan is dat toch terecht!??
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Prezzz wrote:
Erik de Noorman wrote:
een bekeuring omdat je 87 rijdt waar je 80 mag?
Even een bezoek je brengen aan De Tuftufclub

Daar kun je standaard brieven vinden om protest aan te tekenen tegen die graaiers.

- Het kost je niks extra's (behalve 1 postzegeltje)

- Je krijgt gratis een mooie foto van je auto opgestuurd

- Er is een kans dat je vanwege administratieve drukte niet hoeft te betalen

- Als je uiteindelijk die 28 euro toch moet betalen, dan kun je dit bijna een jaar rekken met deze brieven en hebben de graaiers voor ongeveer 28 euro aan administratiekosten moeten maken 8)
Sorry, maar ik vindt toch best wel sneu gedrag!!!
Als je geflitst word omdat je te hard reed dan is dat toch terecht!??
Idd, ze moeten gewoon die brieven die van TufTuf club komen gewoon negeren en als ze ze wel behandelen gewoon de kosten door de overtreder laten betalen, als hij (waarschijnlijk 95%) terecht is beboet.
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Albinoraptor wrote:Idd, ze moeten gewoon die brieven die van TufTuf club komen gewoon negeren en als ze ze wel behandelen gewoon de kosten door de overtreder laten betalen
Die brieven die schrijf je zelf. Op die site staan alleen wat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien, een heel goede service omdat veel mensen niet eens weten dat ze überhaubt kunnen protesteren.

Waarom zouden ze die brieven moeten negeren trouwens? Je hebt het recht om beroep aan te tekenen, dit is volgende de Nederlandse wet geregeld. Ik kan wel een bekeuring krijgen, zonder dat ik op dat moment daar gereden heb. Volgens schattingen rijden er in Nederland 1500 auto's rond met vervalste kentekenplaten, leuk hoor.. als jouw kenteken er toevallig bij zit en je brief wordt zo maar even verscheurd. |:(

Als je even de moeite neemt om die site te bekijken, dan kun je lezen dat volgens een recent onderzoek van de ADAC, de apparatuur in veel gevallen ook niet zo naukeurig is als men wil doen geloven. Je hebt dus zowiezo het recht om het ijkrapport op te vragen van de apparatuur waarmee je geflitst bent. In veel gvallen zullen ze dit echter niet kunnen tonen omdat dit er gewoonwg niet is, terwijl dit volgens de Europese wetgeving wel verplicht is.

Je zult zien dat het allemaal iets ingewikkelder in elkaar steekt dan "Hou nu maar gewoon je bek en betaal maar", want daar kwam jouw opmerking ongeveer op neer. Helaas wordt op deze manier jaarlijks bij heel veel mensen geld uit de zak geklopt.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Erik de Noorman wrote:
Albinoraptor wrote:Idd, ze moeten gewoon die brieven die van TufTuf club komen gewoon negeren en als ze ze wel behandelen gewoon de kosten door de overtreder laten betalen
Die brieven die schrijf je zelf. Op die site staan alleen wat voorbeelden van hoe zo'n brief eruit kan zien, een heel goede service omdat veel mensen niet eens weten dat ze überhaubt kunnen protesteren.

Waarom zouden ze die brieven moeten negeren trouwens? Je hebt het recht om beroep aan te tekenen, dit is volgende de Nederlandse wet geregeld. Ik kan wel een bekeuring krijgen, zonder dat ik op dat moment daar gereden heb. Volgens schattingen rijden er in Nederland 1500 auto's rond met vervalste kentekenplaten, leuk hoor.. als jouw kenteken er toevallig bij zit en je brief wordt zo maar even verscheurd. |:(

Als je even de moeite neemt om die site te bekijken, dan kun je lezen dat volgens een recent onderzoek van de ADAC, de apparatuur in veel gevallen ook niet zo naukeurig is als men wil doen geloven. Je hebt dus zowiezo het recht om het ijkrapport op te vragen van de apparatuur waarmee je geflitst bent. In veel gvallen zullen ze dit echter niet kunnen tonen omdat dit er gewoonwg niet is, terwijl dit volgens de Europese wetgeving wel verplicht is.

Je zult zien dat het allemaal iets ingewikkelder in elkaar steekt dan "Hou nu maar gewoon je bek en betaal maar", want daar kwam jouw opmerking ongeveer op neer. Helaas wordt op deze manier jaarlijks bij heel veel mensen geld uit de zak geklopt.
maak je niet druk om die kortzichtigheid ;)

bedankt.. ik ga zeer zeker een briefjes sturen :)
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Laat die jutten nou: die willen ook vakantie geld :P
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

madman wrote:Laat die jutten nou: die willen ook vakantie geld :P
Ik gun iedereen zijn vakantiegeld hoor, maar het robleem is dat de heren iets te vaak met vakantie zijn op momenten dat het hun uitkomt.

Lekker onderuit gezakt in hun auto zitten om foto's van voorbij rijdende auto's te maken, daar is blijkbaar altijd tijd voor. Maar waar waren de heren toen er bij mijn ouders was ingebroken??

2 uur zitten wachten omdat er iemand zou komen, uiteraard nergens met de handjes aangezeten om geen sporen uit te wissen, toen nog maar eens gebeld. Bleek dat we op het buro langs mochten komen om een formulier in te vullen. Dus ik zeg nog voor de grap "zal ik dan alvast zelf maar even vingerafdrukken gaan zoeken, dat scheelt jullie weer een wat werk". Krijg ik te horen dat we alles maar gewoon op moeten ruimen en alleen even moeten noteren wat er gestolen is, omdat ze voor vingerafdrukken toch geen tijd hadden. :(

Nee uiteraard hadden ze daar geen tijd voor... ze hadden het veel te druk met het op de bon slingeren van echt criminelen zoals Dwaas. |:(
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Erik de Noorman wrote:
Albinoraptor wrote:Idd, ze moeten gewoon die brieven die van TufTuf club komen gewoon negeren en als ze ze wel behandelen gewoon de kosten door de overtreder laten betalen
Heel verhaal
Tja die site heb ik idd niet gelezen, heb wel effe gekeken, maar had het snel gezien, wat een zielig gedoe. Heel stoer die fotoreportages :/

En over de brieven had ik dan ongelijk maar als je effe zelf kijkt wat je schreef lijkt het er nogal op dat je gewoon effe brief van site copy/pasted en je naam erbij zet en klaar is kees.

Maar blijf erbij, je krijgt een boete voor 7 km te hard rijden, is er waarschijnlijk al correcite vanaf gehaald dus reed dwaas ongeveer 90 km. Heel onterech zo'n bekeuring dan. :|

Regels zijn er niet voor niets, je weet dat ze er zijn, als je dan bewust je niet aan de regels houd moet je dus niet gaan zeuren dat je een boete krijg, heb deze discussie al zo vaak gehouden, ook met mijn broertje, die vind ook elke boete die hij krijg dom/lullig, maar ondertussen wil hij wel een zero-tolerance beleid.

We zullen het toch wel nooit eens worden. :)

Oh ja nu krijgen we dat weer.
Burgertje pesten kunnen ze wel maar echt werken doen ze niet :|
Zucht :/
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Albinoraptor wrote:Regels zijn er niet voor niets, je weet dat ze er zijn, als je dan bewust je niet aan de regels houd moet je dus niet gaan zeuren dat je een boete krijg, heb deze discussie al zo vaak gehouden, ook met mijn broertje, die vind ook elke boete die hij krijg dom/lullig, maar ondertussen wil hij wel een zero-tolerance beleid.
Je leest weer niet goed.... jij gaat er vanuit wanneer iemand een acceptgiro in zijn bus krijgt, dit ook altijd terecht is.

In de praktijk blijkt dit echter niet zo te zijn, dus het is een goede zaak als je als burger de mogelijk hebt dit recht te zetten.
Oh ja nu krijgen we dat weer.
Burgertje pesten kunnen ze wel maar echt werken doen ze niet
Zucht
Ik heb het vermoeden dat er bij jou nog nooit is ingebroken. Je moest eens weten wat dit voor geestelijke schade dit bij mensen kan aanrichten. De eerste dagen konden mijn ouders niet eens meer normaal slapen. Het idee dat iemand anders in jouw huis is geweest en aan jouw spulletjes heeft gezeten. Als dan de mensen waarin je vertrouwen zou moeten hebben het ook nog eens af laten weten, dan is dit extra zuur.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Erik de Noorman wrote:
Albinoraptor wrote:Regels zijn er niet voor niets, je weet dat ze er zijn, als je dan bewust je niet aan de regels houd moet je dus niet gaan zeuren dat je een boete krijg, heb deze discussie al zo vaak gehouden, ook met mijn broertje, die vind ook elke boete die hij krijg dom/lullig, maar ondertussen wil hij wel een zero-tolerance beleid.
Je leest weer niet goed.... jij gaat er vanuit wanneer iemand een acceptgiro in zijn bus krijgt, dit ook altijd terecht is.

In de praktijk blijkt dit echter niet zo te zijn, dus het is een goede zaak als je als burger de mogelijk hebt dit recht te zetten.
Oh ja nu krijgen we dat weer.
Burgertje pesten kunnen ze wel maar echt werken doen ze niet
Zucht
Ik heb het vermoeden dat er bij jou nog nooit is ingebroken. Je moest eens weten wat dit voor geestelijke schade dit bij mensen kan aanrichten. De eerste dagen konden mijn ouders niet eens meer normaal slapen. Het idee dat iemand anders in jouw huis is geweest en aan jouw spulletjes heeft gezeten. Als dan de mensen waarin je vertrouwen zou moeten hebben het ook nog eens af laten weten, dan is dit extra zuur.
Nee ik ga ervan uit dat 95% van de mensen weet wanneer ze te hard hebben gereden, dus als dwaas zelf weet of hij idd te hard heeft gereden, dan vind ik het dus idd gezeik om te gaan zeuren en te gaan protesteren, en ik geloof niet dat als je auto rijdt je niet in de gaten hebt als je 10km te hard rijd, ja apparatuur is niet nauwkeurig maar zo onnauwkeurig geloof ik ook niet, en nee er is idd nooit bij ons ingebroken, wel bij een vriend van mijn broertje daar kwam de politie idd niet, maar toen bij mijn oom en tante was in gebroken kwamen ze wel degelijk.

Dus kan ik ook niet zeggen dat ze nooit komen, omdat ze liever aan 'burgertje pesten' doen.

Ik vind het te makkelijk om op de politie te 'kotsen' zij doen gewoon wat hun wordt opgedragen en dat wordt door de politieke partijen bepaald, die wij gekozen hebben.
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

Albinoraptor wrote: Maar blijf erbij, je krijgt een boete voor 7 km te hard rijden, is er waarschijnlijk al correcite vanaf gehaald dus reed dwaas ongeveer 90 km. Heel onterech zo'n bekeuring dan. :|
waarschijnlijk?

neej hoor.. snelheid minus correctie is 84 km/h staat er op.. ergens onderaan heel klein zonder correctie 87 .. dat staat er wel duidelijk op

hiephiep..
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

kijkt u maar

Image

tijdstip: 07:47 op zondagochtend.. geen hond op de weg! ik kwam terug uit belgie.. was doodmoe.. ging nog langs delft om een paar uurtjes bij mn vriendin te slapen.. na die uurtjes slaap verder naar amsterdam gegaan
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Albinoraptor wrote: Ik vind het te makkelijk om op de politie te 'kotsen' zij doen gewoon wat hun wordt opgedragen en dat wordt door de politieke partijen bepaald, die wij gekozen hebben.
Wij???? Gekozen????

Toen er eindelijk iemand opstond waar men echt op zat te wachten, namelijk het aanpakken van de echte criminaliteit ipv het plukken van hardwerkende mensen die een keertje 4 of 5 kilometer te hard rijden, toen werd de democaratie met een aantal kogels om zeep geholpen en viel er niks meer te kiezen.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

dwaas ik zei waarschijnlijk omdat meeste gasten die boete hebben gekregen voor te hard rijden meestal met correctie geven om het zo te laten lijken of het minder is ( dus meeste zullen dus gewoon zeggen dat ze geflitst zijn met 84 km, want heb vaak genoeg zo'n discussie gehad :)), en tja 4km te hard dat is idd lullig, maar waar trek je de grens he :)

En tja Pim dat is een heel ander verhaal :)
En ja, wij hebben gekozen, LPF heeft toch nog altijd dezelfde ideeen als voorheen neem ik aan, dus als zoveel mensen het met die ideeen eens zouden zijn geweest zouden ze nu weer zo'n grote partij moeten zijn.
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Albinoraptor wrote:En ja, wij hebben gekozen, LPF heeft toch nog altijd dezelfde ideeen als voorheen neem ik aan, dus als zoveel mensen het met die ideeen eens zouden zijn geweest zouden ze nu weer zo'n grote partij moeten zijn.
Als jij Pim echt vergelijkt met de LPF dan heb je echt al bijna twee jaar zitten slapen. Pim zou zich waarschijnlijk al 20 keer omgedraaid hebben in zijn graf als hij kon zien wat er allemaal in zijn naam gebeurd.

Ik berijp echt niet hoe je nu nog kan denken dat de LPF de ideeën van Pim nastreeft. Het zijn slechts een stelletje bij elkaar geraapte egoïsten.

Pim:
Zei wat ie dacht en deed wat ie zei.

LPF:
Zegt veel, maar denkt niet en doet nog minder.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Ik houd me idd niet zo bezig met de LPF (staat ook neem ik aan he ;)), maar dan zijn het wel een stelletje kloothommels, en zouden ze ook snel de partij naam moeten veranderen, want als ik het zo lees teren ze dus gewoon op zijn naam.

En het klopt dat ik veel slaap :P
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Ik heb een boete van 92 euro van vorig jaar augustus een jaar gerekt met 3 bezwaarschriften (template van flitsservice zelf behoorlijk aangepast en ook zelf nog een paar brieven geschreven)

Ben uiteindelijk voorgekomen bij het kantongerecht maar ik ben er net niet onderuit gekomen. De Rechter twijfelde even maar vondt mijn bezwaren niet gegrond genoeg, terwijl ik wel degelijk een paar sterke punten had waarvan de OVJ ook niet duidelijk het tegendeel kon bewijzen.

Anyway toch een leuke foto aan overgehouden en de boel een jaar gerekt.... :7
http://www.qsit.nl
Albinoraptor
Posts: 417
Joined: 15 Jun 2003, 03:58

Post by Albinoraptor »

Of te wel uitstel van executie 8)7 :P
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

oftewel ... tijd zat om iedere maand een klein bedrag weg te leggen ;) zodat juh niet in een keer een flinke geld smak hoeft te betalen :P
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

seiko wrote:oftewel ... tijd zat om iedere maand een klein bedrag weg te leggen ;) zodat juh niet in een keer een flinke geld smak hoeft te betalen :P
ik gebruik gewoon dat geld dat ik voor mn 3 jaar gratis chello opzij had gelegd :P
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
Locked