Page 1 of 2
Pcglobe zijn oplichters??
Posted: 15 Jan 2005, 00:29
by Darkangel_NL
Je kent het wel zo goed koop mogelijk toch een leuk pctje samen stellen aangezien het leven al duur genoeg is... dus ik naar tweakers.net -> pricewatch en de site
http://www.pcglobe.nl kwam als goedkoopste naar voren. de recensies gelezen van andere mensen die daar ooit iets hadden besteld en waren bijne allemaal positief (stuk of 40). volgens de site was alles op vooraad toen ik de bestelling door zond. ik heb gekozen voor een vooruit betaling per bank (want dat was goedkoper...)
op 16 december was het geld binnen (JEHH!!!) maar helaas het geheugen was niet op vooraad.... goed wachten....... tot afgelopen zondag 9 januari toen heb ik een pittig mailtje voor de zooveelste keer gestuurt waarom het zolang duurt en dat ze alles maar moeten versturen op het geheugen na en dat ze daar het geld voor terug storten. en de volgende dag had ik eindelijk een mailtje terug! prima 156 euro kreeg ik terug gestort en de bestelling zou maandag middag worden verzonden.
Dinsdag niks...........
Woensdag niks..........
hmm raar is bellen........TELEFOON VAN HUN AFGESLOTEN???? vaag....
Donderdag niks........ nog maar weer is mailen, krijg ik een mailtje:
Beste Maarten
De bestelling is nog niet verzonden. ik heb contact gehad met de administratie en je krijgt €156 euro terug gestort.
Groeten Bas
PC Globe
echt niet te geloven dus...... die lijers hebben €620 euro van mij en van nog velen anderen mensen (als je wat rond zoekt op internet) en ze reageren amper terug PAUPERZAAK!!!! het gekke is echter dat die problemen zijn ontstaan vanaf begin december...
Dus wees gewaarschuwt! bestel hier NOOIT iets!!
Zijn er mensen hier die in het verleden hier wel eens iets hebben besteld? en ging toen wel alles goed....?
in de tussen tijd wacht ik nog even af..... maar als ik vrijdag 21 Januari niet de spullen heb of me geld niet terug gestort heb dan ga ik er heen met een paar maten van me om het zelf te halen, en ik zeg je dat word geen leuk gesprek!!! want die €156 euro heb ik tot op heden ook nog niet terug.
Posted: 15 Jan 2005, 00:52
by charl
wat een flikkers !
Posted: 15 Jan 2005, 01:07
by basshead
wat een zakkenwassers zeg....
ik bestel altijd onder rembours, weet je zeker dat je het krijgt of geen geld kwijt bent....
Posted: 15 Jan 2005, 02:36
by [BVD]Webgnome
als je het onder rembours betaalt weet je NIET zeker dat je het krijgt immers als ze niks opsturen valt er ook niks te verzekeren. Als ze het al opsturen kunnen ze je nog naaien door een x aantal dozen te sturen met wat lood / oude meuk erin.
Posted: 15 Jan 2005, 02:48
by basshead
[BVD]Webgnome wrote:als je het onder rembours betaalt weet je NIET zeker dat je het krijgt immers als ze niks opsturen valt er ook niks te verzekeren. Als ze het al opsturen kunnen ze je nog naaien door een x aantal dozen te sturen met wat lood / oude meuk erin.
ach ja maar dan kun je iig via de ptt een claim leggen aangezien ze dus een ophaal-adres hebben + plus dat als ze niets sturen ben je gewoon geen cent kwijt...
Posted: 15 Jan 2005, 03:12
by venomous
[BVD]Webgnome wrote:als je het onder rembours betaalt weet je NIET zeker dat je het krijgt immers als ze niks opsturen valt er ook niks te verzekeren. Als ze het al opsturen kunnen ze je nog naaien door een x aantal dozen te sturen met wat lood / oude meuk erin.
Daarom moet je ook alless controlren voordat je tekend/betaald onder remboers doen de meeste mensen alleen niet.
Posted: 15 Jan 2005, 10:17
by mischabuys
Dit is gewoon een naaistreek !
Maar heb zelf hier nog nooit wat besteld iedergeval weet ik nu zeker dat ik niets daar ooit ga bestellen !

Posted: 15 Jan 2005, 11:19
by JJapie
venomous wrote:[BVD]Webgnome wrote:als je het onder rembours betaalt weet je NIET zeker dat je het krijgt immers als ze niks opsturen valt er ook niks te verzekeren. Als ze het al opsturen kunnen ze je nog naaien door een x aantal dozen te sturen met wat lood / oude meuk erin.
Daarom moet je ook alless controlren voordat je tekend/betaald onder remboers doen de meeste mensen alleen niet.
Dat willen de meeste postbodes ook niet...
Iig is dit een naaistreek inderdaad, het lijkt daar wel net zo'n puinhoop te zijn als bij digiworld (die trouwens al een hele tijd failliet zijn).
Dit soort grote bedragen betaal ik nooit vooruit.. Ik betaal liever een paar euro's meer zodat de spullen onder rembours kunnen worden verzonden. Mocht de winkel dan tussentijds failliet gaan, dan heb ik mijn geld nog iig

Posted: 15 Jan 2005, 12:21
by madman
Heb je al een recentie op Tnet geplaatst??
Posted: 15 Jan 2005, 12:52
by seiko
Dat is een rede waarom ik ben overgestapt op winkels die in de buurt zitten. zelf halen zelf betalen geen gezeik en gezeur
Posted: 15 Jan 2005, 15:50
by Floppus
kijk, en daarom bestel ik vaak bij
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp
http://www.azerty.nl/default.jsp
En dan altijd met afhalen. Je betaald dan bij ophalen, waarbij je direct de bestelling kan controleren. (winkels zitten één straat uit elkaar)
Het is een uurtje rijden (Raalte heen-en-terug), maar daar maak je op Zaterdag gewoon een leuk tochtje van.
Bovendien doen ze het goed volgens de shop-survey:
Salland:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370
Prijsindex 97,2 (2,8% onder gemiddeld)
Azerty:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6703
Prijsindex 96,7 (3,3% onder gemiddeld)
Azerty heeft bovendien een belachelijke reviewscore:
aantal-onderdeel-Gemiddelde
28 Algemene indruk 8,6
11 Service 9,0
5 Technische kennis 9,2
15 Afhandeling bestellingen 8,9
Posted: 15 Jan 2005, 16:56
by mischabuys
Ik bestel zelf ook altijd bij salland auotmatisering !
En idd wat floppus verder zegt maar die andere kende ik nog niet thinks floppus !

Posted: 16 Jan 2005, 16:35
by Darkangel_NL
Dank jullie wel voor al jullie reacties. van je fouten moet je leren en ik weet wel dat ik NOOIT meer iets met vooruitbetaling bestel via het internet. ik hou jullie op de hoogte of er nog iets gebeurt ja of de nee...
Groeten Maarten
Posted: 16 Jan 2005, 16:38
by Darkangel_NL
ik heb tot op heden nog niks van ze gehoort maar ik hou jullie op de hoogte.
Posted: 16 Jan 2005, 17:01
by blimmel
Ik heb zoiets een paar jaar geleden met Klein gehad.
Na het gerucht dat ze failliet waren werd je aan het lijntje gehouden dat ze een doorstart zouden maken en dat ze overgenomen waren (door dezelfde eigenaar of zijn moeder

)
Gelukkig had ik een éénmalige machtiging via hun site gedaan. Ze hadden daardoor geen handtekening wat de machtiging ongeldig maakte en kreeg ik mijn geld na 5 maanden nog terug.
Posted: 17 Jan 2005, 11:28
by iWaB
Misschien heb je hier wat aan ,, er staat een mobiel nummer en adres (van het hoofdkantoor) bij
Code: Select all
Domeinnaam pcglobe.nl (eerste domein)
Status actief
Registrant PC Globe
De Tongelreep 59
5684 PZ BEST
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact N.K.M. van Hout
+31 (0)653631667
postmaster@pcglobe.nl
Registrar InterConnect Services BV
De Waterman 7
5215 MX 'S-HERTOGENBOSCH
Netherlands
Technisch contact . InterConnect Services B.V.
+31 (0)738800000
hostmaster@interconnect.nl
Nameserver ns.interconnect.nl 212.83.192.5
Nameserver ns2.interconnect.nl 212.83.192.6
Datum registratie 06-10-2003
Record laatst gewijzigd 07-11-2003
Record onderhouden door NL Domain Registry
Dit is ook het Adres waarmee PC globe geregistreerd staat bij de KVK.
Handelsnaam: PC Globe
Adres: De Tongelreep 59, 5684PZ Best
Vestiging: Hoofdvestiging
KvK-inschrijfnummer: 171590180000
Posted: 17 Jan 2005, 13:15
by HobbeS
Floppus wrote:kijk, en daarom bestel ik vaak bij
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp
http://www.azerty.nl/default.jsp
En dan altijd met afhalen. Je betaald dan bij ophalen, waarbij je direct de bestelling kan controleren. (winkels zitten één straat uit elkaar)
Het is een uurtje rijden (Raalte heen-en-terug), maar daar maak je op Zaterdag gewoon een leuk tochtje van.
Bovendien doen ze het goed volgens de shop-survey:
Salland:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370
Prijsindex 97,2 (2,8% onder gemiddeld)
Azerty:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6703
Prijsindex 96,7 (3,3% onder gemiddeld)
Azerty heeft bovendien een belachelijke reviewscore:
aantal-onderdeel-Gemiddelde
28 Algemene indruk 8,6
11 Service 9,0
5 Technische kennis 9,2
15 Afhandeling bestellingen 8,9
LOL! Ik woon hier vlak bij en kende Azerty niet eens
Salland Automatisering ben ik ook zeer tevreden over..!
venomous wrote:Daarom moet je ook alless controlren voordat je tekend/betaald onder remboers doen de meeste mensen alleen niet.
Dit mag officieel niet..
Maar in iedergeval, succes Darkangel!
Posted: 17 Jan 2005, 16:14
by Laurindra
Sallandautomatisering. Tjah, 't zijn de buren bij me op het werk, dus afhalen is voor mij geen enkel probleem. Retour sturen ook niet in geval van DOA/RMA.

Posted: 24 Jan 2005, 13:56
by charl
mare hoe is t afgelopen??
Posted: 24 Jan 2005, 20:10
by iWaB
heb je ze opgezocht ..

Posted: 24 Jan 2005, 20:11
by Z-Rex
Ik betaal wel eens vooraf als ik bestel bij Norrod. Vind ik een bonafide zaak en is al eens goed gegaan.
Sterkte met je zaak Darkangel!
Posted: 24 Jan 2005, 20:17
by racoon
Z-Rex wrote:Ik betaal wel eens vooraf als ik bestel bij Norrod. Vind ik een bonafide zaak en is al eens goed gegaan.
Sterkte met je zaak Darkangel!
als ik iets van norrod nodig heb ga ik wel ff naar zwolle
Posted: 24 Jan 2005, 20:56
by blimmel
racoon wrote:als ik iets van norrod nodig heb ga ik wel ff naar zwolle
niet echt een relevante opmerking.....
(de mijne trouwens ook niet)
Posted: 31 Jan 2005, 19:01
by Darkangel_NL
DE ONDERDELEN ZIJN BINNEN!!!!!
ik heb eindelijk me spullen gekregen maar moest er wel heeeeel veeeel moeite voor doen. ik heb via de kamer van koophandel de gegevens van pcglobe opgevraagt. aan de hand van de adres gegevens heb ik via de telefoongids.nl een telefoon nummer weten te achterhalen. toen ik daar heen belde kreeg ik een hele verbaasde vrouw aan de telefoon hoe ik aan dit nummer wad gekomen, dat heeft ze wel 4 keer gevraagt. na een pittig telefoon gesprek en een belofte dat ik zo spoedig mogelijk terug gebelt zou worden heb ik opgehangen. 4 uur later nog steeds niks gehoort (het is ondertussen kwart voor 4) nog 1 keer bellen. maar nu is de maat vol!! ik heb tegen die "hoer" gezegt dat als ik voor half 5 niet terug word gebelt ik aangivte ga doen bij de politie van oplichting. nog geen 10 minuten later word ik door de directeur terug gebelt en alles zou geregeld worden. en de volgende dag toen ik thuis kwam.... TADAA! het was er!
eind goed al goed maar ik bestel nooit meer iets met vooruitbetaaling!
Posted: 31 Jan 2005, 19:24
by Outlaw
ha ha, gelukkig maar
Zoe zie je maar weer dat schelden af en toe wel helpt
