Webcam op afstand bekijken.

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Webcam op afstand bekijken.

Post by seiko »

Ik heb een vraag.
Is het mogelijk om via een pc op een andere locatie/woning een webcam te kunnen zien die ergens anders draaid?
via een programma dus als er een melding binnen komt dat iemand via zijn computer van overal in nederland kan inloggen op die webcam en zo kan kijken wat er aan de hand is?
Welke programma's heb je daarvoor nodig en hoe stel je zoiets in?

ALvast bedankt

Op google vond ik niet echt veel maar ja ook niet echt tijd op me werk
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

je hebt "securitywebcams". Die hebben en simpel programmaatje die (evt in een bepaald gebied) beweging registreert. Dan kun je een melding krijgen (vaak email)

De beelden die hij genereert kunnen automatisch om de zoveel seconden naar een ftp-gedeelte gestuurd (overschreven) worden.

Das allemaal het meest gangbare geloof ik. Streaming is altijd duur volgens mij.
charl
Posts: 2070
Joined: 18 Jan 2004, 15:20
Location: Huissen
Contact:

Post by charl »

er is een progamma genaamd ''webcam.exe'' die heeft webjojo wel.. daarmee kan je dat doen dat je de ''viewer'' op een site laat draaien. moet je maar ff contact met jojo opnemen :)
[url=http://profile.xfire.com/kneckebroot][img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kneckebroot.png[/img][/url]
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

JayBro wrote:je hebt "securitywebcams". Die hebben en simpel programmaatje die (evt in een bepaald gebied) beweging registreert. Dan kun je een melding krijgen (vaak email)

De beelden die hij genereert kunnen automatisch om de zoveel seconden naar een ftp-gedeelte gestuurd (overschreven) worden.

Das allemaal het meest gangbare geloof ik. Streaming is altijd duur volgens mij.
Ja maar fot's wilt hij niet zeg maar hij wilt gewoon hup inloggen en met de webcam mee kunnen kijken. Dus niet foto's bekijken maar gewoon meteen mee kijken wat er op dat moment daar aan de hand is.

Kingnoob wrote:er is een progamma genaamd ''webcam.exe'' die heeft webjojo wel.. daarmee kan je dat doen dat je de ''viewer'' op een site laat draaien. moet je maar ff contact met jojo opnemen :)
Ja maar hij wilt het nie top een site hebben staan, gewoon soort van inloggen op de computer of contact maken met de computer en de webcam zien.


IK dacht misschien dat dat ook wel mogelijk was om via VPN ofzo zoiets te doen of remote control programma ofzo
Post Reply