FAQ

BVDServer II
Locked
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Apart topic is gemaakt :P
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Is het mogelijk om secure ftp te gebruiken voor het uploaden van content voor hosting? (niet VSys)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Je kan eventueel, maar dan moet ik het per account aanzetten, via scp (over ssh), maar sftp is niet mogelijk.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Hier staat nog iets over het aanzetten van sftp zonder dat iedereen shell access krijgt: http://www.theoneandtheonly.com/2005/05/03/plesk-sftp/
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik wil als het even kan geen aanpassingen doen aan Plesk, zodat ik bij migraties / updates niet weer met allerlei problemen kom te zitten.
Er is een manier voor secure-transfer, dat is SCP. Ik zie geen reden waarom er SFTP zou moeten komen terwijl de functie al aanwezig is :)

(Daarnaast is compilen ook een issue, om security redenen staat er geen C compiler op die doos)
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

@ DS...bang dat niemand je aanbieding zou zien?? :P
Namasté
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Squizle wrote:@ DS...bang dat niemand je aanbieding zou zien?? :P
Veel mensen hebben het niet gezien en/of dachten ze dat het alleen voor TeamBVD leden is.

Vandaar dat ik het even in Forum Algemeen, Chatroom & Helpdesk als announcement heb geplaatst.
De server heeft nog een flink aantal Hosting-users nodig om in 2 jaar tijd break-even te kunnen draaien.
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Even een dikke edit :)

Ik heb het domein gallery.hierbenikthuis.nl aangemaakt en daarin gallery geinstalleerd. Maar nu kan ik die gallery alleen via gallery.hierbenikthuis.nl/gallery benaderen. Is het ook mogelijk om die instelling zo te zetten dat het adres gallery.hierbenikthuis.nl wordt??? Want ik zie het 1-2-3 even niet. (4-5-6 ook niet ...)

Iemand?
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
fanaat
General MOD
Posts: 1744
Joined: 14 Jun 2003, 23:23
Location: Brummen
Contact:

Post by fanaat »

Al je bestanden moeten in de map httpdocs staan dus ook je index.htm
Nu op Mojito Custom :)
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

DSmarty wrote:
Squizle wrote:@ DS...bang dat niemand je aanbieding zou zien?? :P
Veel mensen hebben het niet gezien en/of dachten ze dat het alleen voor TeamBVD leden is.

Vandaar dat ik het even in Forum Algemeen, Chatroom & Helpdesk als announcement heb geplaatst.
De server heeft nog een flink aantal Hosting-users nodig om in 2 jaar tijd break-even te kunnen draaien.
heb het ook op mijn forumpje gepost, misschien een idee om dat ook even op webhostingtalk.nl te doen, of fok ofzo?
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Thanks :)
(maar ga aub niet spammen om niet-eigen forums zoals fok/tweakers etc, dat is ook weer niet de bedoeling)
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Xaverius wrote:Even een dikke edit :)

Ik heb het domein gallery.hierbenikthuis.nl aangemaakt en daarin gallery geinstalleerd. Maar nu kan ik die gallery alleen via gallery.hierbenikthuis.nl/gallery benaderen. Is het ook mogelijk om die instelling zo te zetten dat het adres gallery.hierbenikthuis.nl wordt??? Want ik zie het 1-2-3 even niet. (4-5-6 ook niet ...)

Iemand?
In de index.php aangeven dat je direct doorgaat naar /gallery.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Nog makkelijker is: Installeer de gallery en geef daarbij aan dat hij in de root geinstalleerd moet worden ipv /gallery.

(ja dat is een optie :) )
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:Nog makkelijker is: Installeer de gallery en geef daarbij aan dat hij in de root geinstalleerd moet worden ipv /gallery.

(ja dat is een optie :) )
:)

Als ik weer aan het kl0ten ga dan zal ik dat even doen. Er wordt toch voor gewaarschuwd dat je dat beter niet kan doen dacht ik...
EDIT
Oke, maar ik heb de index.php geopend. Het gaat zeker om dit gedeelte

Code: Select all

/*
 * This script will just redirect to main.php. But the Location header requires
 * an absolute url to conform with HTTP/1.1
 * (Include bootstrap.inc in case config.php overrides GALLERY_MAIN_PHP)
 */
require(dirname(__FILE__) . '/bootstrap.inc');
require(dirname(__FILE__) . '/modules/core/classes/GalleryUrlGenerator.class');

/* The REQUEST_URI can either be /path/index.php or just /path/. Get rid of index.php.* */
$path = preg_replace('|^(/(?:[^?#/]+/)*).*|', '$1', GalleryUrlGenerator::getCurrentRequestUri());

header('Location: ' . GalleryUrlGenerator::makeUrl($path) . GALLERY_MAIN_PHP);
?>
Maar hoe moet die verwijzing dan er ingezet worden???
Last edited by Xaverius on 07 Nov 2005, 19:24, edited 1 time in total.
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Denk dat je wat dingen door elkaar haalt :P

(je hebt een rootdir (/), je hebt een root webdir (/httpdocs) en je hebt een root user... ik heb het over de middelste :)
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Alles loopt zover nu goed :)
Overigens heb ik een vraagje over de volgende mededeling in de sticky
Kan ik Shell toegang krijgen?

Dit kan alleen op verzoek via mij.
Ik wil echter wel een goede reden hebben om mensen shell-toegang te geven.
Het installeren van applicaties is niet toegestaan!
Slaat dat op het installeren van applicaties via de shell???
Kan ik bijvoorbeeld ook Joomla installeren, die staat niet in de application vault.
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik weet niet wat joomla is... Maar als het gewoon een perl/php script is met een db erachter, dan is het geen probleem.
Maar als het echt een "binary" applicatie is, dan wel.
Als het geen dependencies heeft wil ik er in uitzonderingsgevallen over nadenken :)
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:Ik weet niet wat joomla is... Maar als het gewoon een perl/php script is met een db erachter, dan is het geen probleem.
Maar als het echt een "binary" applicatie is, dan wel.
Als het geen dependencies heeft wil ik er in uitzonderingsgevallen over nadenken :)
Joomla is een spinoff van Mambo. Dus als ik het goed begrijp is de html/php/mysql-combinatie op een site geen probleem.
Ik wil gewoon een website hebben rond mijn nieuwbouwhuissie. En misschien wat vakantiemeuk erbij op. Dus kan ik wel rond gaan kloten :)
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Om websites te plaatsen is geen shell-toegang nodig: dit kan via FTP . Gewoon de pagina's thuis klaarzetten en dan uploaden naar de server. Ook eventuele aanpassingen in de sourcode kunnen op die mannier: eerst lokaal aanpassen, en daarna de aangepaste file uploaden naar de server.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Is het gelukt inmiddels ?
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:Is het gelukt inmiddels ?
Zekers.
Wel vond ik vreemd dat ik eerst op foto.hierbenikthuis.nl een pleskpagina te zien kreeg en dat hij daarna wel de gallery liet zien. (als ik me het goed herinner)
Inmiddels heb ik gallery en phpBB draaiend, in testfase want dit is nog allemaal nieuw voor mij (als admin dan ;) )

Ik zit alleen te denken om een lokale install van Joomla te maken en die dan ftp'en. Maar hoe zit het dan met mySQL-databases, want die zouden dan ook bij mij lokaal aangemaakt worden. Anders wordt het gewoon Mambo, ik weet toch niet wat de verschillen zijn :) Maar mijn vriendin werkt met Joomla dus dat is wel makkelijk
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

Het is Mambo gebleven, vooral omdat er nog weinig tot geen verschil is tussen Joomla en Mambo. En dan kom ik meteen op een vraag die misschier beantwoord kan worden.

Ik heb een gallery-module toegevoegd waarmee je de gallery als mambopagina kan laten zien. Nu is het alleen dat je "Full server path" moet opgeven waar gallery staat.

Ik heb gallery als subdomein aangemaakt en dat is dus foto.hierbenikthuis.nl Maar dat pikt hij niet. Dus ik heb bij Global Confuguration gekeken en zag de volgende structuur voor mambo "/var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/httpdocs/."
Dus voor gallery heb ik voor het pad "/var/www/vhosts/hierbenikthuis.nl/subdomains/foto/httpdocs/" maar dan krijg ik nog steeds de melding "Path must be a full server path to your galllery"

Heeft iemand een idee wat er mis gaat. Ik heb overigens deze vraag ook op mambers.com geplaatst maar aangezien DSmarty het beheer over de server heeft weet die misschien een goed pad :)
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Zal er morgen ff naar kijken.
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

DSmarty wrote:Zal er morgen ff naar kijken.
Het is al niet meer nodig, ik heb wat lopen rotzooien om phpBB in Mambo te krijgen en heb mijn accounts daarmee verneukt. phphadmin begreep ik niet dus ik dacht. Ik gooi Mambo er opnieuw op en doe het dan meteen goed.

Dus ik zie nu weer naar zo'n default-plesk page aan te kijken. Blijkbaar duurt het een minuut of 5 voordat je de nieuwe install kan zien... :O
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Xaverius
Posts: 190
Joined: 28 Jul 2005, 21:11
Location: Arnhem
Contact:

Post by Xaverius »

madman wrote:Om websites te plaatsen is geen shell-toegang nodig: dit kan via FTP . Gewoon de pagina's thuis klaarzetten en dan uploaden naar de server. Ook eventuele aanpassingen in de sourcode kunnen op die mannier: eerst lokaal aanpassen, en daarna de aangepaste file uploaden naar de server.
Maar is het niet handiger om gewoon de install op de server te doen. Dan heb je meteen de juiste mysql-naamgeving ed. te pakken aangezien ik niet echt veel knowhow heb met daar soort zaken...
Lid van LOS ALCOHOLICOS
*hiks*
Gezellig hier hoor!
Locked