domeinen ...

BVDServer II
Locked
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

domeinen ...

Post by DaFDu »

Op dit moment kan je per gebruiker 4 domeinen krijgen ... Is dit gebazeerd op een maximum totaal wat "verdeeld" is over het aantal gebruikers, waardoor 4 de max. per gebruiker is?

Of is het mogelijk meer dan 4 domeinen te gebruiken voor je account?

Zo ja, kost een extra domein extra cash (net zoals je voor extra traffic of storage extra betaald) ...

Als het aantal van 4 domeinen gebazeerd is op een totaal verdeeld over de gebruikers, is het mogelijk dat indien andere gebruikers minder dan 4 domeinen gebruiken de niet gebruikte domein "ruimte" over te nemen ... Zo ja, brengt dit ook kosten met zich mee?
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Het aantal domeinen is gebaseerd op de licentiekosten die ik betaal.
Kortom: licentie kost x euro, ik heb y gebruikers nodig die bedrag z betalen om de licentiekosten te dekken.
Vandaar het aantal van 4.

Ik heb het even uitgerekend:
Extra domeinen kosten 2,50 euro per jaar.

Kortom: Wil je zes domeinen, dan kost dat 5 euro meer per jaar dan 4 domeinen.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Super! ...

Ik heb momenteel dus 4 domeinen en op dit moment is dat wel prima zo ... maar het is mooi te weten dat indien ik een xtra domeintje heb, dat dus mogelijk is ...

Die 2,50 per domein per jaar is verder geen probleem wat mij betreft :) ... das bijna niks, net als overigens de kosten voor extra traffic en storage...

Wat dat betreft kan je het niet beter treffen met het BVDserver gebeuren ... super!
I'm just impersonating me...
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Mag ik daar enigzins nog offtopic over mee jubelen dat de bvdserver toch wel een super oplossing is. Nogmaals hulde!
Voor mij persoonlijks kan ik niets beters bedenken, ik geniet met volle teugen van al mijn domeintjes onder 1 plesk, en alles lekker stabiel en snel... heerlijk

dussem, uh, tenks :D
Z-Rex
Posts: 949
Joined: 19 Jun 2003, 13:25
Location: Epe
Contact:

Post by Z-Rex »

Kan mijn z-rex.bvdserver.com naar mijn nieuwe plek op de nieuwe server gewijzigd worden? Doe ik dit zelf? Of moet iemand dit voor me doen? En ik vind Hosting (Domain has physical hosting on IP 192.168.252.32) verdacht (qua ip dan), of zit ik er dan naast?

Sorry als dit enigszins vaag is, ik weet het nog niet precies (eerste keer ging wel goed allemaal, maar nu lukt het nog niet lijkt het)
To boldly eat what no-one has eaten before...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ja, ik zal dat domein direct overzetten!

Die physical hosting is prima in orde, 192.168.252.32 is het interne IP van de BVDServer II.

Dat komt omdat ervoor nog een paar andere machines zitten, zoals de Firewall, Intrusion Detection en dat soort zaken.
(je zit zeg maar in een intranet aan het internet)
Majapro
Posts: 2190
Joined: 25 Jul 2003, 15:34
Location: Deventer
Contact:

Post by Majapro »

lieve lieve DS...of kan madman t ook?...zou je mijn accountje op domein nieuwstraat.bvdserver.com willen zetten.

http://www.majapro.nl heb ik weer laten verwijzen naar m'n eigen IP, vanwege de € teken :'(
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Majapro wrote:lieve lieve DS...of kan madman t ook?...zou je mijn accountje op domein nieuwstraat.bvdserver.com willen zetten.

http://www.majapro.nl heb ik weer laten verwijzen naar m'n eigen IP, vanwege de € teken :'(
offtopic:
ik geloof dat je ook "& euro;" kan gebruiken, net als "& copy;"
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

DSmarty ... Ik heb een 5de domein geregistreerd en over een paar weken komt er een 6de bij ... Ik zit echter al op de standaard max. van 4 per gebruiker ...

I.v.m. je lecentie zal (zoals je vermelde) daar voor mij dus wat extra kosten aan verbonden zijn, zou je mij de kosten daarvoor kunnen vertellen (en op welke rekening, t.a.v. etc. vermelden), dan stort ik dat op je rekening en hoop ik op korte termijn die domeinen draaiende te hebben :)

Alvast bedankt :)
I'm just impersonating me...
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

Het aantal domeinen is gebaseerd op de licentiekosten die ik betaal.
Kortom: licentie kost x euro, ik heb y gebruikers nodig die bedrag z betalen om de licentiekosten te dekken.
Vandaar het aantal van 4.

Ik heb het even uitgerekend:
Extra domeinen kosten 2,50 euro per jaar.

Kortom: Wil je zes domeinen, dan kost dat 5 euro meer per jaar dan 4 domeinen.
En ik neem aan gewoon naar het adress waar je ook je hosting hebt betaald, en dan een vermelding van 2 extra domeinen dafdu ofzo
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Nee, Peter moet een uitbreiding op z'n lecentie aanvragen ... dat heb ik tenminste van hem begrepen ... die uitbreiding koste volgens hem eerder 2,50 euri p/st. (maar ik weet niet of de prijs inmiddels omhoog is gegaan, vandaar mijn vraag) ...

De domeinen zelf registreer ik bij trans-IP, waar ik de rest ook geregt heb staan ...
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

De kosten zijn idd 2,50 per jaar per domein.
Licentie kan ik direct upgrade, geen probleem.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Super, zou je mij kunnen PMen met het rekening nummer etc. waar de cash heen moet? Dan zorg ik ervoor dat die 5 euri overgemaakt worden :)
I'm just impersonating me...
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

maak er eigenlijk maar 3 van :) ... dit omdat over een 1 a 1,5 maand er nog 1 bijkomt :) ...

7,50 euri's komen je kant op :)
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Done that :)
Locked