DivX, XviD, SVCD, DVD-R Wat geniet jouw voorkeur ?

De Chatroom

Hoe zou je je films het liefst downloaden ?

DivX/Xvid (Max 2 uur film per 700 MB)
11
46%
SVCD NTSC of PAL (Max 50 min film per 700MB)
8
33%
VCD of CAM, als ze maar vroeg gereleased zijn
0
No votes
DVD-R of DVD-R (Hele film op 4700MB)
3
13%
Niet belangrijk, als ik het maar kan volgen
2
8%
 
Total votes: 24

Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

DivX, XviD, SVCD, DVD-R Wat geniet jouw voorkeur ?

Post by Hachy »

Mijn persoonlijke mening:

SVCD en DVD-R allebei ruimteverspilling. Gewoon een strakke XviD of DivX rip @ ~1000Kbit met AC3 is perfect, 700MB.

Ben benieuwd... graag ook motivatie waarom je iets gevote hebt :)
http://www.qsit.nl
HitmanWVU
Posts: 694
Joined: 15 Jun 2003, 02:12
Location: Wezep
Contact:

Post by HitmanWVU »

Ik ben ook helemaal voor XviD of DivX, want waarom zou je eerst weer een cd'tje/dvd'tje branden of een image mounten terwijl het makkelijker kan.

Verder ga ik ook met Hachy mee... Neem nou die versie van a man apart... Die is gewoon prima.
dwaas
Posts: 966
Joined: 15 Jun 2003, 07:40
Location: Amsterdam

Post by dwaas »

"niet bgelangrijk .. als ik het maar kan volgen"

als ik de film wil hebben download ik de versie die me het beste lijkt maar 80% van de films download ik , kijk ik en gooi ik weer weg of upload ik nog ff voor het deleten
[color=black]"Let the fires of battle temper my soul: I am a Lion!" - Ikoma Tsanuri[/color]
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ik wil alleen nog maar DVD-R.

De rest is bagger.

[Edit by Hachy:] *FLAMEBAIT* - Beargumenteren graag ! [/edit by Hachy]
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ahum :?

Had van iemand met jouw intelligentie toch wel die kennis verwacht:
- Voordeel van de beste kwaliteit
- Menu en scene selection
- Keuze uit alle verschillende varianten surround sound
- Afspeelbaar in alle standalone DVD-spelers voor gewoon op tv. (voor de mensen zonder pc in de woonkamer)

En ga zo maar door.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

DSmarty wrote:De rest is bagger.
Dat is er overdreven....

Wat mij betreft weegt de bijna 7x zo grote filesize niet op tegen de extra's die je noemt.
Overigens kun je met DivX/Xvid ook switchen tussen meerdere audiotracks en subtitles. Er zijn vaak meerdere surroundversies in omloop, die je toch niet allemaal nodig hebt, je pakt de versie die je wilt hebben.
De afspeelbaarheid in standalone spelers is niet vanzelfsprekend, afhankelijk van de DVD-+ versie die je brander gebruikt, maar het wordt wel beter.
SVCD's worden ook door de meeste spelers ondersteund.
Sceneselectie heb ik nog nooit gebruikt, imho een overbodige functie.

Ok je mist de multi-angle met pr0n :p
Last edited by blimmel on 03 Sep 2003, 14:36, edited 1 time in total.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Zeker overdreven :)

Maar de kwaliteit vind ik ook gewoon stukken beter, af en toe zie je wat aardige svcd/xvid's, maar het gros is van een belabberde kwaliteit.
Afgezien nog van het feit dat je op de meeste standalone dvdplayers geen divx5/xvid kan afspelen.

Filesize vind ik eigenlijk tegenwoordig geen issue meer, er zijn nog maar enkelen met trage verbindingen of extreem lage datalimieten.

Vind die sceneselectie best prettig moet ik zeggen :)
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

In mijn openingspost vroeg ik om argumentatie. Dan verwacht ik dat mensen zijn/haar post ook netjes beargumenteren ipv flamen.

Het is juist de bedoeling hier een gezonde discussie op gang te brengen, niet om mensen af te zeiken over zijn/haar kennis :>

Weer ontopic:

Wat is er zo belangrijk aan "scene selection" :?
Is er iets beters qua geluid dan AC3/DTS ?
Is afspelen in stand-alone DVD players je het volgend waard:

- 4GB extra downloaden per film
- De tijd en kosten voor het fikken van een dvd-r
- die ook weer in een doosje/mapje whatever moet
- en zorgt voor een complete stapel films die je nooit meer kijkt ?
http://www.qsit.nl
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

DSmarty wrote:Maar de kwaliteit vind ik ook gewoon stukken beter, af en toe zie je wat aardige svcd/xvid's, maar het gros is van een belabberde kwaliteit.
Zolang je het bij DVDRIPs houdt zal het bij een beetje goeie ripper nooit belabberd worden en anders pak je de 2CD versie, scheelt nog steeds 3Gig.
DSmarty wrote:Filesize vind ik eigenlijk tegenwoordig geen issue meer, er zijn nog maar enkelen met trage verbindingen of extreem lage datalimieten.
Als je maar een paar films per maand binnenhaalt dan klopt dat wel.
Maar 20 x 4,7 (94MB) of 20 x 0,7 (14MB) scheelt nogal.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ehmz, DivX levert eenzelfde stapel cd's op als DVD-R een stapel DVD's oplevert, beetje vreemd argument.

De tijd is ook geen factor voor fikken, de kosten zijn marginaal hoger, maar dat vind ik het wel waard ja.

4GB extra downloaden interesseert me helemaal niets, heb het er graag voor over!!! (en 94GB ook Blimmel)

Maarja, meningen verschillen ofc :)

Sceneselection vind ik zelf erg handig aangezien ik door tijdgebrek films meestal gefragmenteerd kijk.
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

aangezien ik geen DVD brander heb, ben ik CD, vanwege het af te kunnen spelen, beneden met de normale DVD speler op de gewone tv in de huiskamer.
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

DSmarty wrote:Ehmz, DivX levert eenzelfde stapel cd's op als DVD-R een stapel DVD's oplevert, beetje vreemd argument.
Nee tuurlijk niet; als je je DivX gekeken hebt gooi je hem weer weg. Als jij je DVD-R wilt kijken op je tv zul je die dus _moeten_ branden.

Voor de rest wel goeie argumenten, hoewel het verschil in mening grotendeels te wijten is aan het bezit van een DVD Recorder imho.

Kijk ook naar de reactie van Blimmel en Libido. Ikzelf heb ook geen dvd-recorder en al zou ik er eentje bezitten dan vraag ik me nog af of ik dan 4700MB daarvoor zou downloaden....
http://www.qsit.nl
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Zonder DVD-brander is dat inderdaad tamelijk zinloos.
Echter verwacht ik wel dat in de nabije toekomst de marktpenetratie hiervan exponentieel toe gaat nemen.

Overigens: een DVD-R hoef je niet te branden hoor, maar is wel zo praktisch :P

Ik verzamel mijn films, ik gooi ze nooit weg.
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

DSmarty wrote:Ik verzamel mijn films, ik gooi ze nooit weg.
same here.... en dat levert dus stapels mappen met cd's op

Voor mij zou het daarom ideaal zijn om DivX/XviD op een data DVDR te branden en die op een standalone speler met DivX/XviD ondersteuning af te spelen.

Die Kiss spelers worden met DivX 3.11 ondersteuning en bij de 500 ook netwerk support steeds interessanter
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Ja inderdaad ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Maar ik bewaar lang niet al mijn films; alleen collectors zoals Disney etc en verder alleen de films die ik persoonlijk _echt_ goed vindt.

Films als Shawshank Redemption, Green Mile, 6th Sense, etc. Maar ook oldies zoals Flodder, Back To The Future, Mad Max en Never Ending Story.

De rest gooi ik echt weg, zonde van m'n cd's en van de mappen.

Ben benieuwd wanneer er een Kiss speler uitkomt met DivX 5.05, Xvid, SVCD, en AC3 codecs. Zodra die er is koop ik ook zo'n ding + een dvd-brander :)

Ben trouwens aan het sparen voor een beamer; voor 1170 euro heb je een hele aardige bij de Mycom (IIyama). Ik heb een paar keer zo'n ding geleend van een collega en dat is echt awesome !!
http://www.qsit.nl
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Hachy wrote:Ben benieuwd wanneer er een Kiss speler uitkomt met DivX 5.05, Xvid, SVCD, en AC3 codecs. Zodra die er is koop ik ook zo'n ding + een dvd-brander :)
die is er dus al, bijv de Kiss 500
Het enige probleem dat er met DivX 5.x is, is dat Quarter Pexel nog niet wordt ondersteund. Dus het kan zijn dat je sommige films 'even' door VirtualDub moet halen omdat eruit te halen.
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Hmm, nice !
http://www.qsit.nl
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Heb geen zin om dit allemaal door te lezen maar ik stem voof divx, xvid. Ten eerste is dat omdat ik het niet nodig vind iets van 4,3 gig te downloaden waar dan features inzitten die ik toch niet gebruik. ik heb nog geen dolby 5.1 dus wat moet ik daar dan mee? al zitten die ook in divx/xvid rips..

Wat hier dan gezegd wordt dat de kwaliteit bagger is.. is gewoon onzin als je wat goed zoekt dan vind je gewoon xvids van 2 cds waar geen verschil tussen dvd-r en xvid te zien is op de tv.. op de monitor wel maar ja das ook een heel ander soort scherm (beetje euhm.. preciezer )

Maar ja anyway ik hou he dus bij xvid etc is gewoon goed genoeg voor mij :)
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

SVCD... Anders eet de DVd speler ze niet ;)
Misschien mot ik maar eens een DivX speler bouwen :)

Wat is beetje minimumvereiste daarvoor?
It rocks... It's a rock...
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Ben voor Divx / Xvid. De enige reden is gewoon het aantal MB's dat een film in beslag neemt.

Ik bewaar zelf alle films die ik download, en als dat op 1 CD past in plaats van 3 (of soms zelfs 4 CD's) dan kies ik voor 1 CD.

Je hoeft dan ook meteen minder te downloaden, want zover ik weet is er geen enkele provider die onbeperkt dataverkeer aanbied. Zelfs xs4all niet ;)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

DivX/Xvid. Meeste films sla ik op op harde schijf. Alleen de echt goeie films brand ik op CD.
DivX/Xvid scheelt enorm in ruimte op mijn servertje. 450GB is echt beperkt hoor.

En daarbij. Ik vind de kwali van een DivX/Xvid goed genoeg. Ik hoef geen dolby digital, omdat ik 'slechts' een stereo geluidsinstallatie heb.

SVCD hoeft voor mij niet. Eerst mounten om 'm te kunnen kijken. Omslachtig. Liever click-and-play.

En wat betreft de scene-selectie: Je hebt toch zo een 'schuifje' waarmee je door de film kunt 'zappen'? Primitief maar functioneel genoeg.
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ehmz, jij hebt alleen ISDN, dat scheelt nogal :D
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

metisdn films downloaden is ziek mr dsmarty... hebik ook tijden gedaan :P
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

450GB is echt beperkt hoor.. tsss ik moet het met 200 doen verdeeld over 2 servers, 2 desktops en een laptop :'(
http://www.qsit.nl
Skullbv
Posts: 1395
Joined: 18 Jun 2003, 14:50
Location: Epe

Post by Skullbv »

Ik heb liever zelf svcd die kan ik tenminste in mijn dvd speler afspelen.
[img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/2/skullbv.png[/img]
Post Reply