Page 1 of 3

Net werk kabel niet aangesloten?

Posted: 03 Mar 2006, 17:15
by Libido78
Ok het volgende probleem

Ik heb een Linksys WRT54G broadband Router (wireless)

Deze is niet te bereiken via een netwerk kabel. Ik krijg de melding dat netwerkkabel niet is aangesloten...

Andere kabel, zelfde probleem.
Andere pc, zelfde probleem.

Ik heb al een andere router opgehaald bij BredeP
(zelfde type, alleen nieuw dus)

en idd zelfde probleem



Als ik internet direct op de pc aan sluit dan werkt het (hoe kom ik anders hier)

Het draadloze gebeuren werkt dus niet en dus heb ik zelf geen internet (dit is de pc van me pa die niet draadloos is uitgedost)

op de router zie je de lampjes branden van internet en van de plek waar de kabel in zit

HELP!

Posted: 03 Mar 2006, 17:29
by DSmarty
Draait er wel DHCP op die Linksys, of moet je handmatig wat configureren ?

Posted: 03 Mar 2006, 17:41
by itons
uhh je krijgt dus geen NETWERKverbinding als ik het goed begrijp? (met draad?)

kan je wel zelf een ip instellen in de range van je router? (192.168.1.1 bv zou moeten werken met die linksys en dan de router aanspreken ia 192.168.1.100 geen user pass=admin)

anders is toch nog wat kapot? :S

Posted: 03 Mar 2006, 17:41
by Libido78
nou aangezein ik niet in die router kom kan ik nogal weinig bereiken :)
kheb dat ding ook al een tijdje en zo ineens vanacht of vanochtend deed niet het meer...

met google vind ik veel dezelfde probleempjes maar nog geen oplossing

Posted: 03 Mar 2006, 17:57
by DSmarty
Nou, als je die bovenstaande settings instelt op je PC kan je er misschien wel bij.

Heb je wel "fysiek" een verbinding ? (zie je lampjes branden op de linksys of de netwerkkaart)

Posted: 03 Mar 2006, 19:51
by Libido78
via draadloos kom ik wel in de router (192.168.1.1)



de IP range staat daar vana 100 idd

Posted: 03 Mar 2006, 19:56
by DSmarty
Stel dan even 192.168.1.2 in op je netwerkkaart (netmask 255.255.255.0) en ga dan naar 192.168.1.1
Werkt dat ? (en nogmaals, zie je de lampjes ergens branden ? )

Posted: 03 Mar 2006, 20:07
by Libido78
:> zo kom ik er wel bij idd en kan ik de setup af maken

op me pa's pc doet ie het nu ff kijken of draadloos ook werkt :)

edit: dat werkt ook

hmmz echt vaag probleempje weer zeg :o

Posted: 03 Mar 2006, 20:18
by DSmarty
DHCP staat blijkbaar niet aan op de bedrade verbinding, instelling lijkt me :)

Posted: 03 Mar 2006, 20:21
by Libido78
het probleem zat um denk ik het IPadress dat op 0.0.0.0 stond

Posted: 04 Mar 2006, 11:20
by JJapie
Laatste versie van de WRT54G (v5) is echt brak, niet meer kopen dus :P

Posted: 10 Mar 2006, 15:05
by Libido78
Goh weer hetzelfde probleem...

eens kijken of ik het weer kan oplossen :(

Posted: 10 Mar 2006, 15:32
by Libido78
waarom lukt dit nu niet :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(


edit: ik zie dat het lampje van de kabel brand maar dat ie ook ff uit gaat als er verbindingsbreuk is

Posted: 10 Mar 2006, 15:34
by JJapie
Heb je niet een andere kabel liggen dan, dan kan je dat uitsluiten..

Posted: 10 Mar 2006, 15:41
by Libido78
zie first post :)

Posted: 10 Mar 2006, 16:50
by Libido78
iemand al een idee of iets?

ik snap niet dat het eerst wel werkte, maar nu kom ik er met geen mogelijkheid bij (de router)

edit: leven zonder internet is best klote :(
jammer dat we het zo nodig hebben, want ik krijg echt de neiging om te stoppen met alles wat pc is
tering wat een KUT-hobby is het :(:(:(:(:(:(:(

Posted: 10 Mar 2006, 18:32
by JJapie
Libido78 wrote:zie first post :)
Ok, je bedoelt dus te zeggen dat het lijkt alsof er soms wel een verbinding is.. Ik begreep je opmerking over de kabelbreuk namelijk niet helemaal.

Met een andere router heb je hetzelfde probleem zeg je. Zitten er nog meer pc's op de linksys aangesloten, en hebben die hetzelfde probleem?

Je bent niet helemaal consistent. Je zegt dat de router niet via kabel te bereiken is, maar toch heb je internet op de pc van je vader die via een kabel op de router is aangesloten? Voor de duidelijkheid: zit het probleem alleen in jouw pc? Zo ja, is dat zowel met wireless als met een gewone draadverbinding?

Posted: 10 Mar 2006, 19:42
by Libido78
het probleem zit 'm in die Linksys wireless router

ik heb nu internet om de pc van me pa omdat daar nu gewoon de kabel vanaf de kabel modem in geprikt is :)
ik kan de router niet configgen omdat ik er geen verbinding mee kan maken ( de verbinding valt om de 2sec weg

Posted: 10 Mar 2006, 22:55
by JJapie
Ok, maar wat verklaart dan het feit dat de router die je van BredeP had ook niet werkt?

Verder mag ik aannemen dat je de router al een harde reset gegeven hebt?
Heb je al een online chat gehad met de support van linksys? Mogelijk dat daar wat uitkomt..

Posted: 11 Mar 2006, 07:42
by Libido78
ja harder reset gedaan

online chat? Hoe bedoel je dat?

Posted: 11 Mar 2006, 11:14
by JJapie
Ik heb wel eens begrepen dat je via een online chat support kan krijgen van linksys.. Kan het alleen zo 1-2-3 niet vinden.

.edit: hier dus: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/lin ... equest.php

Posted: 11 Mar 2006, 15:04
by Libido78
oe i'll try

kzit nu in een chat, ben benieuwd

Posted: 11 Mar 2006, 15:21
by Libido78
Mark B(11116): Hi, my name is Mark B(11116). How may I help you?
Richard: Hello! I have a problem with the wireless router
Richard: The problem is that i get a notices that a network cable is not connected
Mark B(11116): Can you please confirm the model number of your Linksys product?
Richard: it is c0onnected but every 3 sec it' unconnected
Richard: WRT54Gv5
Mark B(11116): And how many wired computers do you have?
Richard: just 1
Richard: if i try it on an other pc i get the same problem
Mark B(11116): And have you tried using different ports and cable?
Richard: yes of course :)
Mark B(11116): And did you reset the router?
Richard: yes i did, i even tried a new router, same problem
Richard: i cant get in the setup witin 3 seconds, even when i manually change the ip in f.i. 192.168.1.2
Mark B(11116): You tried another router and you got the same error on the computer?
Richard: yes sir
Mark B(11116): When you connect the computer to your modem direct, do you have the same problem?
Richard: no, that' why i'm on the internet...that works fine
Mark B(11116): What type of ethernet card is installed on your computer?
Richard: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernetcard
Richard: but if i try on the wireless pc with a cable i get the same problem...
Mark B(11116): And what is the ethernet card on the wireless pc?
Richard: Linksys Wireless-G network adapter
Richard: the IP adress i get when connected 2 the router is 0.0.0.0 i think that is where the problem should be
Mark B(11116): Okay, let me explain it to you.
Mark B(11116): Linksys Wireless-G network adapter, is a wireless card,
Mark B(11116): and when a computer is wired in, it will use a wired ethernet card.
Mark B(11116): So when you say that you used another computer wired to the computer, and had the same problem, the Linksys Wireless-G network adapter is not the adapter used at that moment.
Richard: ok maybe it' another Ethernetcard there... but i don' think that' the cause of the problem
Mark B(11116): And the wireless router's LAN ports can only go to 100Mbps connection,
Mark B(11116): your ethernet card is a Gigabit card, which means its faster.
Richard: if i manage 2 get into the setup i think i can get the new firmware
Mark B(11116): If you manage to be connected to the router if your ethernet card works at 100Mbps and not 1000Mbps connection.
Mark B(11116): Then you can manage the router.
Richard: ok so i have the downgrade my system to be able 2 use a linksys product?
Mark B(11116): Set your Gigabit card to function or to run the speed of 100Mbps, then you can set up the router.
Richard: weird because used this product for 2 or 3 months now and most of the time it wasn't a problem
Richard: ok i'l try
Mark B(11116): Do you have other Linksys device that I can help you with, or would that be it for now?

Richard: no other product are working just fune tnx
Mark B(11116): Be sure to visit our Knowledge Base located at http://www.linksys.com/kb. The site contains troubleshooting tips, how-to instructions, as well as solutions to common issues relating to all Linksys products.
Richard: ok tnx
Mark B(11116): Thank you for giving us an opportunity to serve you through Live Chat Support. For your records, a transcript of this chat session will be e-mailed to you. Feel free to contact us if you require further assistance. Thank you for choosing Linksys and have a great day!
Mark B(11116): This is Mark Balla, badge # 11116, have a nice one.

Mark B(11116): Have a productive day ahead, bye.

Richard: I hope i can solve the problem now :)
Richard: bye
beetje ongeloofwaardig eigenlijk maar we proberen wel wat :S

Posted: 11 Mar 2006, 15:25
by Libido78
uhm hoe stel je een andere snelheid in???????

Posted: 11 Mar 2006, 17:50
by JJapie
Dat vind je bij de eigenschappen van je netwerkkaart in apparaatbeheer, onder het tabblad geavanceerd kan kan je de verbindingssnelheid instellen (100Mbps / full duplex). Die instelling zal standaard wel op auto-detect staan, en normaal werkt dat ook prima..