[Filetype] .tga als unknown filetype?!

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

[Filetype] .tga als unknown filetype?!

Post by Squizle »

Ik probeer via Sony Vegas 5.0 .tga files te openen. Nu geeft het programma aan dat het een unknown filetype is.

In het verleden heb ik met hetzelfde programma wel .tga bestanden kunnen openen. Nu heb ik vegas 6.0 ook geinstalleerd en ik krijg dezelfde melding.

Kan dit een extentie fout zijn in windows ofzo? Of moet het toch liggen aan het programma zelf. Wat ik vreemd zou vinden aangezien het eerder wel gewerkt heeft.

Mijn pc heeft tussentijds wel een format c: gehad. Dus de programma's en windows staan er nieuw op.

Zelfde windows, zelfde versie van programma's.

Wie weet hier een mogelijke oorzaak van?
Namasté
charl
Posts: 2070
Joined: 18 Jan 2004, 15:20
Location: Huissen
Contact:

Post by charl »

Ik weet geen oorzaak, maar ik geloof dat tga bestanden afbeeldingen zijn, ik weet niet precies wat je der mee wil doen, maar als t een frag movie is, moet er ook een functie zijn om via PS naar SV te sturen, weet zo 123 niet meer hoe.
[url=http://profile.xfire.com/kneckebroot][img:450:34]http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kneckebroot.png[/img][/url]
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

wil idd een still image sequence maken...dus meerdere .tga bestanden achter elkaar...
Namasté
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

niemand met een idee waar de oorzaak hiervan te zoeken is??

of het aan windows ligt of aan het programma zelf??

hoef geen oplossing...maar een hint waar ik ongeveer moet zoeken zou fijn zijn...
Namasté
JayBro
Posts: 482
Joined: 18 Apr 2005, 16:49
Location: Behind you
Contact:

Post by JayBro »

Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

bijna...is het niet dat ik tga bestanden wel kan zien...maar nu alleen niet via het programma...

programma fout dus op 1 of andere manier..zal eens kijken of ik daar nog wat kan vinden bij de settings...

iig bedankt..weet nu dat het dus niet aan windows zelf ligt...
Namasté
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

weet niet waarom je perse tga bestanden wil gebruiken.... pak gewoon irfanview of een andere batch converter en knal die tga's naar bmp ben je ook klaar .
- itons
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

met tga kan je een still image secuence importeren...dat wil zeggen dat je bij het importeren de bestanden tot 1 filmpje maakt...

dacht niet dat dat mogelijk was met bmp...plus dat ik dan meer dan 1000 bestanden mag gaan aanpassen naar .bmp...
Namasté
itons
Posts: 182
Joined: 13 Jan 2005, 15:28
Location: 127.0.0.1

Post by itons »

toevallig ben ik bekend met vegas :+

dat kan met alle ondersteunde bestandsformaten, en zoals je kon lezen hierboven noemde ik een handig programma'tje voor batch conversie zodat je met een paar klikken klaar bent :)
- itons
Squizle
Posts: 769
Joined: 21 Nov 2004, 23:54
Location: Lelystad
Contact:

Post by Squizle »

oke...zal eens kijken...hoop dat het goed werkt


//edit//


w00t...mijn held :P

heel erg bedankt...het werkt idd..
Namasté
Post Reply