Domein forwarden<Wat zijn de juiste instellingen>

Helpdesk & Vraag/Aanbod
Post Reply
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Domein forwarden<Wat zijn de juiste instellingen>

Post by BigJim »

Ik weet het even niet meer.
Bij TransIP heb ik 2 domeinen [www.abc.nl] en [www.abc.]eu.
[www.abc.nl] staat bij TransIP door verwezen naar 81.xxx.xxx.xx ,het adres van de BVDserver. [www.abc.nl] is toegevoegd in Plesk en draait goed. Ook [www.abc.eu] staat door verwezen naar dit IP adres.

Nu wil ik dat wanneer je [www.abc.eu] in typt je dan bij [www.abc.nl] uit komt..
Hoe (of beter gezegd waar)moet ik dat juist instellen? Bij TransIP of moet ik het binnen Plesk af laten handelen?
Het domein [www.abc.eu] is nu nog niet toegevoegd aan Plesk.

Ik dacht dat door de CNAME record 'www' van [www.abc.eu] door te laten verwijzen naar [www.abc.nl] wel zou gaan werken..

Het zal wel reuze simpel zijn maar ik kom er even niet meer uit.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Als jij beiden naar het zelfde IP hem laten doorverwijzen, dan kun je het instellen in Apache dat ze naar de zelfde website moeten. Maar ik zou zo 123 niet weten hoe je dat in Plesk kan instellen.

Anders kan je altijd nog in de webroot van een van de twee domeinen een index.php aanmaken met de volgende code:

Code: Select all

< ? p h p
header('location: www.abc.nl');
?
(ff de spaties uit de eerste regel halen en nog een groter-dan-teken achter het laatste ? plaatsen)
BigJim
Posts: 1858
Joined: 16 Jun 2003, 11:37
Location: IJmuiden
Contact:

Post by BigJim »

Ik zat net in Plesk te loeren en heb daar onder het domein [www.abc.nl] een domein alias aangemaakt als [www.abc.eu] en het werkt.
Het was dus reuze simpel..Domain alias service werkt....

Voor die index.php moeten dus wel beide domeinen in Plesk staan?
Zoals het nu is staat alleen de .nl domein er in.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ja, want je dan eigenlijk doet, is de gebruiker gelijk doorsturen naar je .nl domein als ze naar het .eu domein gaan...

Mooi dat het is opgelost!
Post Reply