Ketchup

Voor de wat minder serieuze onderwerpen
Post Reply
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Ketchup

Post by Laurindra »

Een volle tomatenketchup zoals die bedoeld is; lekker bij al je snacks, tussendoortjes en maaltijden. Wist je dat er in 100 gram Calvé Ketchup maar liefst 195 gram tomaten zit?
in 100 gram tomatenketchup 195 gram tomaten proppen plus nog de rest van de ingredienten?

Misschien is mijn natuurkundekennis teveel verwaterd, maar was het niet zo dat je de massa van een hoeveelheid stof niet zondermeer kunt veranderen?

Ow jah, het gaat hier om gewicht en niet om massa. (Gewicht is afhankelijk van de zwaartekracht en massa niet)
Misschien hebben ze de tomaten hier op aarde gewogen en de ketchup op de maan.

Wat voor theorie kun jij hier op verzinnen?
blimmel
Special MOD
Posts: 3049
Joined: 20 Jun 2003, 00:11
Location: Amersfoort

Post by blimmel »

Ik heb hier op een pakje Maggi Puree staan:
Voor elke kilogram aardappelpuree gebruikt MAGGI 6 kilogram verse kwaliteitsaardappelen
beat that! :)
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Ze gooien gewoon 5 kilo van de 6 weg :+
iisschots
TeamBVD MOD
Posts: 1451
Joined: 12 Nov 2003, 02:50
Contact:

Post by iisschots »

In tomaten en aardappelen zit heel veel vocht. Dat halen ze er dus uit om het klaar te maken daarvoor.
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

ketchup is vloeibaarder dan tomaat toch ???
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
Red Baron
Posts: 818
Joined: 15 Jun 2003, 10:55
Location: Groningen
Contact:

Post by Red Baron »

Ik denk dat die tubes van een soort zwarte gat materiaal gemaakt zijn die zo'n hoge dichtheid hebben dat ze gewoon erg veel ketchup absorberen.

Dus om te voorkomen dat bij aankoop je fles al leeg is stoppen ze er 95 gram extra in.
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

Wow, Artificial Quantum Singularity Driven ketchup?
Ik had nooit verwacht dat ketchup met zulke bleeding-edge technologie werd geproduceerd.
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ketchup is zeer zeker niet vloeibaarder dan een tomaat die door de blender is gehaald...

Bovendien komt er ook nog een hoop snijafval vrij bij het maken van bijv ketchup (denk bijv aan die pitjes en het slijm wat daan omheen zit, dat wordt niet gebruikt).

Bovendien is het zo dat er nog een hoop extra ingredienten aan worden toegevoegd. Deze hebben natuurlijk niet de smaak van tomaten. Dus om die smaak weer terug te krijgen moet je de tomaten in geconsentreerde vorm toevoegen. Dit wordt vaak gedaan door ze te pureren en vervolgens in te koken.
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

Ik vind de theorie van RedBaron leuker klinken.
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Dat van die ketchup zal hier wel iets mee te maken hebben.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Dit tomaten zullen een pittige ketchup opleveren ;)
I'm just impersonating me...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Red Baron wrote:Ik denk dat die tubes van een soort zwarte gat materiaal gemaakt zijn die zo'n hoge dichtheid hebben dat ze gewoon erg veel ketchup absorberen.

Dus om te voorkomen dat bij aankoop je fles al leeg is stoppen ze er 95 gram extra in.
LMAO. Als je de tubes in een ring legt, krijg je een Stargate. Dr. Jackson, dial the gate!
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Laurindra
Posts: 1983
Joined: 16 Jun 2003, 21:19
Location: Emst

Post by Laurindra »

Moet je wel een D.H.D. hebben (Dial Home Device). Anders wordt het handbediende tomatenketchup. 7x ringetje positioneren enzo. Beetje veel werk voor het doseren van een beetje ketchup. Plus dat het batterijen vreet zo'n mini-stargate.
Post Reply