Oppassen Dsmarty!

Voor de wat minder serieuze onderwerpen
User avatar
Prezzz
-= Piste Bully =-
Posts: 1736
Joined: 13 Jul 2003, 20:51
Contact:

Oppassen Dsmarty!

Post by Prezzz »

DEN HAAG - Asociale weggebruikers krijgen het een stuk moeilijker om weg te komen met ongewenste gedragingen. Het Openbaar Ministerie wil nog dit jaar een landelijk meldpunt instellen, waar slachtoffers hun beklag kunnen doen over wegpiraterij.

Dat heeft een woordvoerder van het bureau verkeershandhaving van het OM woensdag gezegd.

In Limburg en Friesland hebben politie en justitie de afgelopen jaren al successen geboekt met regionale meldpunten. Daar kunnen gedupeerde weggebruikers hun verhaal kwijt en informatie over de dader geven. Het gaat onder meer om diens kenteken.

Bij herhaaldelijke klachten volgt een surveillance-actie en eventueel boetes, inbeslagname van rijbewijzen en strafrechtelijke vervolging.

Meldpunt

Het meldpunt in Limburg krijgt jaarlijks ongeveer duizend meldingen binnen. Er werden ruim tweehonderd hoge boetes opgelegd en 59 bestuurders moesten hun rijbewijs inleveren. Diverse wegpiraten moesten opnieuw rijexamen doen.

Verkeersofficier Koos Spee heeft het plan nog niet helemaal uitgewerkt. De financiering is nog niet rond en er bestaat nog geen duidelijkheid over de rolverdeling tussen de politie en het Openbaar Ministerie. "Maar het landelijke meldpunt moet er wel nog dit jaar gaan komen", aldus de zegsman van Spee.

Anoniem klagen wordt waarschijnlijk geen optie bij het meldpunt wegpiraterij. Het OM wil daarmee voorkomen dat kwaadwillenden misbruik maken van de meldlijn. Daarnaast kan nadere informatie worden ingewonnen bij de klager.

****

Ik zeg 2 weken, staat die bovenaan in de lijst :Y
[url=http://www.lonijnenopaardgas.nl][img:499:50]http://www.prezzz.com/plaatjes/signature.jpg[/img][/url]
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

Dat lijkt me een cookie voor hem ja ;)
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Gaat niet de goed kant op, met dit soort lijnen.

Iets soortgelijks is er al dat KLPD'ers ook in hun vrije tijd verkeersovertredingen kunnen melden. Heb zelf op die manier ook een boete gehad. Je hebt als autombilist echter geen poot om op te staan.
Hetgeen wat de KLPD'er beweert wordt voor waar aangezien, Het is aan de automiblist om aan te tonen dat je onschuldig bent.

Heb het zelf nog laten voorkomen bij de rechtbank maar wat je ook betoogd het blijft jouw woord tegenover dat van de poltie. En blijkbaar is mijn woord minder waard dan dat van een KLPD'er.

Eikels :(
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

Owja, jij bent ook zo'n brokkenpiloot hè :P
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Slechte ontwikkeling hoor. De grens tussen de officiële handhavers en gewone burgers wordt nu wel heel vaag. Ik weet al wie gaan bellen: mensen die vroeger zijn gepest, NSBers, mensen met minderwaardigheidscomplexen, Groen Linksers, SPers, Leny 't Hart... Linkse hippies die altijd met hun linkse vinger wijzen hoe de ander de wet overtreedt.

Laat de officiële handhavers van de wet hun werk gewoon doen en kom niet aan met dit soort kliklijnen. We hebben toch al Blik op de weg en Wegmisbruikers?
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

Ja, begint een beetje op oost-duitse praktijken te lijken...

Voor misdrijven vind ik een initiatief als Meld Misdaad Annoniem wel goed, maar op dat ook te gaan toepassen op overtredingen... Wat is het volgende? Als je fietst zonder licht dat mensen ook al de klik-lijn gaan bellen?
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Bel nu 0800-LICHTAAN of

0800-VERKEERDGEPARKEERD
0800-ZWARTWERKEN
0800-UITKERINGSFRAUDE (hmm, die is niet eens zo slecht)
0800-ROKENINOPENBARERUIMTE
0800-STERRENDANSENOPHETIJS
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Doet mij ook enigszins aan NSB praktijken denken dit.
Het aanmoedigen van burgers om andere burgers aan te geven, niet voor levensdelicten maar voor kleine verkeersovertredingen in een land waar teveel regeltjes zijn.

Ik heb een stevige aversie tegen dat soort verklik-lijnen, maar als ze er zijn, doe het dan voor georganiseerde criminaliteit of zwaar bijstands-frauderende buren. Niet voor dit soort maatschappelijk onschadelijk geneuzel.
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

DSmarty forum leden unite! Laten we dit niet accepteren en wij nemen de macht! Op naar Den Haag en het voordeel is als wij de macht hebben: kabinetsformatie is niet meer nodig. 1 partij: DSmarty Forum. Klinkt wel democratisch :-)

Wij zijn DF, resistence is futile...

(ik stop nu, anders word 0800-GEEFDIEGENEAANDIETEGENDEMOCRATIEIS gebeld)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

je moet gewoon niet zo hard rijden, en je aan de regels houden, zoals iedereen dat zou moeten doen ;)
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

@Libido: natuurlijk, dan zou er ook niks aan de hand zijn. Maar dat is hetzelfde over privacy op internet en IRL met camera's: Als je niks verkeerd doet, heb je ook niks te vrezen. Het gaat wel om het principe, want zodra je meer kliklijnen hebt, dan is het hek van de dam... En daarnaast wil ik niet in een klikmaatschappij leven. Want iedereen wijst altijd naar de ander. Regels zijn immers voor iemand anders en zelf eraan houden is altijd lastiger. Ipv kliklijnen die op een ander zijn gericht, laat iedereen eens naar zichzelf kijken. De maatschappij zou een stuk beter zijn als veel mensen hun *eigen* verantwoordelijkheid op zich neemt en daar naar handelt. En dan komen we inderdaad op wat Libido zegt!
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
Libido78
Global MOD
Posts: 5546
Joined: 14 Jun 2003, 22:16
Location: Epe
Contact:

Post by Libido78 »

Maar zoals Prezz al meldde, áls het zo ver komt dán is DS snel de lul
die gast rijdt gewoon lomp :+
[url=http://www.smokingbarrels.nl]de Smoking Barrels[/url]
[img:350:50]http://libido78.bvdserver.com/lucky2.jpg[/img]
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Even weer on topic inderdaad, hehe. Goh, is dat zo? ;)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Het probleem ligt daar (bij kliklijnen en camera's) niet maar bij onszelf en onze medemens ... Als jij geen camera's en kliklijnen wil, dan zou ik maar eens goed naar jezelf kijken en naar je medemens of er wellicht toch reden voor is voor het bestaan van die zaken ...

---

De je's en jou's in de onderstaande tekst hebben niet met specifieke personen te maken, maar zijn een algemene aanduiding ...

Het moment dat je te hard rijdt, denk je alleen maar aan jezelf en ga je er vanuit dat jij dusdanig anders c.q. "beter" bent dan de rest, dat jij dat wel "aan kan" en dus ook wel mag ... Erg onontwikkeld (naar mijn mening) aangezien je niet de enige op de weg bent en dus mede verantwoordelijk bent voor de veiligheid voor je mede weggebruikers ... Personen die denken dat ze niks meer te leren hebben of denken dat ze alles wel aan kunnen of in de hand kunnen houden, zijn in vrijwel alle gevallen "way off" en zijn dusdanig slecht "ontwikkeld" dat ze hun eigen gebreken niet eens zien of accepteren willen ...

---

Nu zou ik zelf een kliklijn niet bellen als jij te hard rijdt of zo ... maar ik ga je ook niet helpen als je je auto tegen een boom heb geparkeerd ... Als jij rotzooi maakt, ruim je het zelf ook maar op.

Overigens, zelfs als jij alleen jezelf in de prak rijdt en in een rolstoel terecht komt, betalen de mede burgers via belastingen en verzekeringspremie's mee aan jou onbenulligheid ... Je eigen onbenulligheden hebben hoe dan ook een effect op de samenleving ...

---

Overigens - maar wellicht zie ik dat verkeerd - zijn het wel altijd die genen die het hardst brullen over kliklijnen en camera's zelf die genen die met enige regelmaat de regels overtreden en dus zelf verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van maatregelen die dat tegen moeten gaan ... Wellicht zou je eens moeten stoppen met brullen en je aan de regels gaan houden, dan zijn kliklijnen en camera's ook niet meer nodig ...

---

Maargoed ... mij interreseren kliklijnen en camera's geen hol ... ik voel me daar niet ongemakkelijk of "bespiekt" door ... ik heb niks te verbergen ...
I'm just impersonating me...
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Dafdu,

Een paar feiten dan maar:
- De Nederlandse weggebruiker betaalt het meest aan autorijden van alle EU inwoners aan wegenbelasting.
- De Nederlandse benzineprijs staat in de top3 van de EU.
- Wat betreft files zijn we koploper in de EU.
- We betalen als enigen BPM (45% extra belasting) op een auto.
- We staan in de top3 van meest verkeersveilige landen.
- We als enige land ter wereld meer bekeuringen uitschrijven per jaar dan dat er auto's zijn. (De gemiddelde Nederlander krijgt meer dan 1 bekeuring per jaar, het is dus niet dat een paar mensen de regels overtreden, maar meer dan 70%, misschien ligt er dus wel wat aan de regels....)

Acht jij het dan nodig om een kliklijn te openen om alle mensen aan te geven die een regeltje overtreden ? Omdat iemand je met 140 inhaalt 's nachts op een verlaten snelweg, of omdat iemand op een 80km weg een 40km auto inhaalt en daarbij een klein stukje over de doorgetrokken streep komt ?

Kom nou zeg...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

DaFDu wrote: Overigens - maar wellicht zie ik dat verkeerd - zijn het wel altijd die genen die het hardst brullen over kliklijnen en camera's zelf die genen die met enige regelmaat de regels overtreden en dus zelf verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van maatregelen die dat tegen moeten gaan ... Wellicht zou je eens moeten stoppen met brullen en je aan de regels gaan houden, dan zijn kliklijnen en camera's ook niet meer nodig ...
In mijn geval zie je dat verkeerd. Mij gaat het puur om het principe, want waar eindigt het? Nu is het een kliklijn voor weggedrag. Straks een kliklijn voor het voordringen in de rij bij de kassa van de AH. Klinkt misschien stom, maar dit soort ontwikkelingen kun je gewoon extrapoleren. Net als jaren geleden dat het ondenkbaar was om rechtzaken aan te spannen in Nederland tegen bedrijven omdat de koffie bij de McDonalds te heet was. Wij veramerikaniseren en ook de kliklijn zie ik als een slechte ontwikkeling. En okay, je hebt niks te verbergen, maar stel dat jij altijd je aan de regels houdt en één keer wel die gehandicaptenmobiel inhaalt met doorgetrokken streep en iemand geeft jou aan. Dan denk je er toch anders over.

En ik wil niet weten met hoeveel fte's het ambtelijke apparaat moet worden uitgebreid om al die gevallen te controleren en na te trekken... En DSmarty, je hebt gelijk. We proberen een mug dood te schieten met een schot hagel.
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
madman
2nd Admin
Posts: 4958
Joined: 14 Jun 2003, 21:41
Location: Arnhem
Contact:

Post by madman »

@Dafdu: ik denk dat het hier niet gaat om het geen waarop je wordt gecontroleerd, maar meer wie dat doet. In mijn ogen horen regels te worden gecontroleerd door bevoegde instanties, die ook weer worden gecontroleerd. Als je dat door burgers gaat laten doen, is het hek van de dam.
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

DSmarty wrote:Acht jij het dan nodig om een kliklijn te openen om alle mensen aan te geven die een regeltje overtreden ? Omdat iemand je met 140 inhaalt 's nachts op een verlaten snelweg, of omdat iemand op een 80km weg een 40km auto inhaalt en daarbij een klein stukje over de doorgetrokken streep komt ?

Kom nou zeg...
Je hebt mij niet goed begrepen ...

Ik acht een kliklijn niet noodzakelijk, zoals ik zelf al schreef, zou ik daar ook geen gebruik van maken ...
DaFDu wrote:Nu zou ik zelf een kliklijn niet bellen als jij te hard rijdt of zo ...
Ik zeg allen dat dat een "logisch" gevolg is wanneer er mensen zijn die - met wat voor "excuus" dan ook - de regels blijven overtreden ... Er zullen dan altijd mensen zijn die daar schoon genoeg van hebben, en elk middel dat wellicht iets zou opleveren aangrijpen zullen ... dus ook een kliklijn ...

---

Dat iemand anders overtredingen maakt ... of zoals jij aangeeft 40km op een 80km weg rijdt, geeft dat jou nogsteeds NIET het recht om dan zelf ook maar foutief gedrag te vertonen door over een doorgetrokken streep in te halen ... Je praat eigen fouten goed, door naar een ander te wijzen ...

Sorry, hoor, maar als jij niet over die doorgetrokken streep had gerenden, had men ook geen reden gehad de kliklijn te gebruiken. Dan had je maar meer gedult moeten hebben tot je een stukje later geen doorgetrokken streep meer had ... je ongedult en irritatie (terrecht of niet gaat het niet om) heeft je de fout (hoe klein dan ook) in doen gaan en een ander de gelegenheid gegeven de kliklijn "nut" te geven ...

---

Je kan dus best de kliklijn of diegenen die 'm gebruiken de schuld geven, eerlijker en ook een stuk volwassener zou zijn als je je eigen ongeduldigheid zou erkennen er daar in het vervolg beter mee om zou gaan ...
I'm just impersonating me...
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

alexcid wrote:In mijn geval zie je dat verkeerd. Mij gaat het puur om het principe, want waar eindigt het? Nu is het een kliklijn voor weggedrag. Straks een kliklijn voor het voordringen in de rij bij de kassa van de AH. Klinkt misschien stom, ...
<knip>
Nee, dat klinkt niet stom en ik kan je ook best wel volgen ...

Mijn stelling is slechts dat als iedereen nou eens wat geduldiger zou zijn, niet naar anderen zou wijzen, zelf z'n zaakjes netjes afhandeld, is een kliklijn dus ook niet nodig ... Maar we willen niet wachten, geduldig zijn etc. ... "fuck it, ik heb haast" ... Nuja, dan vraag je erom, sorry hoor!

Het zou zondermeer geen goed idee zijn dat er voor alles allerlei kliklijnen komen, je hebt gelijk dat daar zondermeer meer romslomp etc. gecreerd wordt en veel geld extra zal kosten ...

--

Je moet - zo zie ik dat - die kliklijnen meer als een "wake-up call" zien ... Men is het in het algemeen gewoon zat betreffende de manier waarop men in de samenleving met elkaar omgaat ... Men is blijkbaar ook niet overtuigt dat de politie en officiele instanties een oplossing bieden kunnen, en dat er blijkbaar teveel mensen het blijkbaar in orde achte zelf een overtreding te begaan als een ander daar de aanleiding voor geeft, of in iedergeval niet aan de officiele normen houden wil ...

Dat men daarbij dan doorslaat is ook niet geheel vreemd ... Dat gebeurd altijd! Zeg nou zelf, slechts zelden wordt een maatregel om iets te veranderen in de samenleving op de juiste manier geintroduceerd en of uitgevoerd ... Meestal is het overhaast ingevoerd, overdreven aangezet etc...

Maar dus nogmaals ... er is dus blijkbaar "behoefte" aan ... aan kliklijnen ... dan zouden we ons toch maar eens achter onze (EIGEN) oren moeten krabben en eens in de spiegel moeten kijken denk ik zo ...
Last edited by DaFDu on 13 Jan 2007, 20:41, edited 4 times in total.
I'm just impersonating me...
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

madman wrote:@Dafdu: ik denk dat het hier niet gaat om het geen waarop je wordt gecontroleerd, maar meer wie dat doet. In mijn ogen horen regels te worden gecontroleerd door bevoegde instanties, die ook weer worden gecontroleerd. Als je dat door burgers gaat laten doen, is het hek van de dam.
Ik ben het zondermeer met je eens dat het beter en logisch is dat bevoegde instanties het werk (beter?) zouden moeten doen ... Het geeft echter wel te denken dat men een kliklijn meer vertrouwd dan de politie nietwaar? Dat op zich is al een teken ...

Maargoed, dan zullen de belastingen omhoog moeten, om meer politie op straat te krijgen ... en daar lijkt ook niemand voor te zijn ...

Als klikken (dat voor veel mensen van nature tegen de borst stuit) het "enige middel" geworden schijnt te zijn om je verontwaardiging over het overtreden van regels door je medemens, dan denk ik dat we (als samenleving) toch blijkbaar te weinig interresse en begrip hebben gehad voor onze medemens en hun frustraties en irritatiesniet serieus hebben genomen ... Actie door frustratie/irritatie = Over-reactie!

Maargoed ... whateffa ...

---

Wees blij dat je niet in Bulgarije woont ...

Daar kom je elke dag meerdere dingen tegen waardoor je gefrustreerd zou kunnen worden ... De meesten van jullie zouden de samenleving hier waarschijnlijk ook niet echt "trekken" ... Als ik geen dochtertje had gehad, was ik waarschijnlijk ook naar NL terruggegaan ...

Nederlanders zijn verwende krengen die alles maar op snel en sprong moeten hebben ... Iemand rijdt te langzaam, dan maar over de doorgetrokken streep of vluchtstrook ...
Een trein 5 minuten te laat? Er stijgt dan alweer een algeheel jammergeklaag op vanaf het peron ...
In Oost Europese landen (maar nog erger, Afrikaanse of Aziatische landen) mag je uberhaupt blij zijn als de trein vertrekt en zonder problemen aankomt ... En kom niet aan dat daar treinkaartjes goedkoper zijn, ja, voor Westerse salarissen wel, maar voor locale salarrissen meestal zelfs duurder ...

---

Maargoed ...
I'm just impersonating me...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

@Dafdu: NLers zijn meesterklagers. Van het weer tot politiek en daar doe ik lekker aan mee ;) Maar ik ben met je eens dat het gros niet weet hoe goed we het hier wel niet hebben. Dat is weer een andere discussie, haha! Maar ondanks dat we nu lekker discussiëren, we zitten wel op 1 lijn. Ik heb vertrouwen in de DF partij als we als forum aan de macht komen. Hmm, ga ik weer...
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
JJapie
General MOD
Posts: 4756
Joined: 14 Jun 2003, 23:02
Location: Huissen/Zeist
Contact:

Post by JJapie »

Ik krabbel Balkie wel even, wie weet kunnen we nog bij hem aan tafel schuiven ;)
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Het zou wel wat wezen ... de DF party hehehe ... wellicht kan ik dan in Bulgarije het departement voor oost europese zaken beheren ;)

Maargoed, politiek (macht over het algemeen) corrupeerd ... dus een paar jaar later zijn we geen haar beter als het huidige zooitje ;) Hehehe

Ohw en even krabbelen aan Balkie? ... Ik meen toch te weten dat Ezels koppig kunnen zijn, ik denk dat je lang krabbelen kan ;) ... Ik zou dat op zich wel willen zien ... maak er foto's van als je zover bent, dan kan ik vanuit Bulgarije mee genieten ;) hehehe
I'm just impersonating me...
alexcid
Posts: 331
Joined: 09 Dec 2005, 17:03
Location: Haren
Contact:

Post by alexcid »

Bulgarije is van jou. En over corruptie maak ik me geen zorgen. Nemen we (nou ja, lees: ik) het Cubaanse Model wel over. Gaat jaaaaaaren goed! ;)
<i>"Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something. What makes you think I'm not."</I>
DaFDu
Posts: 1139
Joined: 22 Aug 2003, 13:24
Location: Varna, Bulgaria
Contact:

Post by DaFDu »

Dat zou wat worden, en import verbod in de VS aangaande Nederlandse kaas en tulpen ;) hehehe

Op zich zou het - met het oog op te toekomst -> China over 20 jaar als sterkste economische macht in de wereld <- niet eens zo gek zijn alvast een systeem te introduceren dat naar communisme en dictatuur riekt ;)
I'm just impersonating me...
Post Reply