Page 2 of 3

Posted: 14 Jul 2007, 10:38
by Kleine Wolf
Prezzz wrote:
Zondag ga ik kijken bij een sloop 9000. Optisch mooi, maar de motor is defect. Hierin wordt dan mijn krachtcentrale getransplanteerd. en dan kan ik weer rijden.
;)
Kon toch zijn dat hij van gedachten was veranderd ofzo? :P
Dat heet interesse tonen ;)

Posted: 19 Jul 2007, 21:44
by Prezzz
vanmiddag "live" gezien, ziet er echt nasty uit....

Posted: 22 Jul 2007, 21:59
by Injectie
Nog even wat fotootjes die Zaterdag zijn genomen. Terwijl Dennis en ik de boel aan het demonteren waren.

De 'Meester' aan het werk:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0001.jpg[/img]

De motor er nog in:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0002.jpg[/img]

Tafel er onder om de motor op te zetten, én nog bij de laatste boutjes van het subframe te kunnen komen:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0003.jpg[/img]

Brug stukje voor stukje omhoog, motor blijft staan:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0004.jpg[/img]

Motor er uit:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0005.jpg[/img]

Tot slot nog een paar detail foto's van de aangerichte schade, veelal in eerste instantie geheel niet zichtbaar, zie onderandere een compleet afgescheurd stuurhuis:
[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0006.jpg[/img]

[img:600:800]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0007.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0008.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0009.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0010.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0011.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0012.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0013.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0014.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0015.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0016.jpg[/img]

[img:800:600]http://www.saabforum.nl/albums/album579/Cnv0017.jpg[/img]

De draagarmen bleken geheel krom, subframe is aardig ontzet. In de koffer is alles krom. Toch een paar opvallende zaken:

- Systeem van de airconditioning was nog geheel lekvrij
- Op een lekke koelslang na leek op het oog het koelwatersysteem ook nog vrij van lekken, evenals de intercooler.
-Grille was nog geheel intact

Posted: 22 Jul 2007, 22:45
by Marshal
Injectie wrote:-Grille was nog geheel intact
Blijkt maar weer dat Saab's vrijwel overwoestbaar zijn :o

Posted: 23 Jul 2007, 09:42
by JJapie
Als ik de foto's bekijk kom ik toch tot een andere conclusie :P

Posted: 23 Jul 2007, 10:18
by mischabuys
Hij is echt een stuk slechter er aan toe dan op de eerste foto's erg veel spul is krom ...

Maar wat is nu het plan die andere ophalen en daar al het goede spul onder gooien?

Posted: 23 Jul 2007, 18:12
by Injectie
juist mischa das exact het plan.

Posted: 27 Jul 2007, 07:08
by Injectie
Zaterdag ga ik de nieuwe auto ophalen en dan kan het overbouwne beginnen...

Posted: 27 Aug 2007, 22:41
by Injectie
Hier is het stil. Maarja ik ben aan het bouwen en niet de diverse fora aan het updaten over hoe ik vorder...... Dus daarom hier de link waar ik bijna dagelijks een update neerpen.

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=27457

Posted: 11 Sep 2007, 07:14
by Injectie
het duurt niet lang meer. Vermoedelijk woensdagavond de proefrit. En dan donderdag APK erop en rijden......

Posted: 11 Sep 2007, 08:36
by madman
Al met al wel redelijk vlot gegaan geloof ik!

Posted: 11 Sep 2007, 19:41
by HobbeS
Ah dat ziet er weer goed uit!!

Heel goed bezig geweest man!!

Posted: 11 Sep 2007, 20:57
by Injectie
En vanavond was daar eindelijk het grote moment.

HIJ DOET HET!!!!!!!!!!

Morgen even de beplating monteren en proefrijden. en dan donderdag APK erop en rijden.

Posted: 11 Sep 2007, 21:56
by HobbeS
Gefeliciteerd!

Posted: 11 Sep 2007, 22:20
by Prezzz
Goed bezig Dude!

Posted: 12 Sep 2007, 11:11
by DSmarty
Pics, specs :)

Posted: 12 Sep 2007, 19:06
by HitmanWVU
Toch verrekte handig dat je het allemaal zelf kan.

Dit zo lezende vroeg ik mij af: Mag je als "APK-monteur" zijnde je eigen auto APK-keuren?

Posted: 13 Sep 2007, 07:12
by Injectie
Gisteren zag het er veelbelovend uit. Nadat de motor Dinsdag al even stationair had staan pruttelen. Ben ik gisteren gaan proefrijden. Na ca 4 km ging het mis. De motor begon ineens over te slaan... Bij terugkomst op mijn werk rammelde de hele motor.......

Na demontage van het kleppendeksel bleek dat de motor gewoon op tijd stond en alles vast zat op de voorgeschreven momenten. Motor draaide nog wel rond. Althans 300 graden kan ik draaien van de 360 graden die een omwenteling normaal is.
Nadere inspectie van de bougies leerde mij dat cil 2 de hele bougie kapot heeft. incl contactschade met de top. Alsof er iets door het inlaat traject is heengekomen. en door die cilinder heen heeft lopen stuiteren. Zometeen komt er iemand met een speciaal sukje gereddschap waardoor we in de cilinder kunnen kijken zonder de kop te kunnen demonteren. Maar vermoedelijk komt er nog even een koprevisie bij nu...

Posted: 13 Sep 2007, 10:01
by madman
Oei, een paar moertjes verloren?

Posted: 13 Sep 2007, 11:53
by DSmarty
Dit houdt je duidelijk van de straat...

Posted: 13 Sep 2007, 17:31
by blimmel
madman wrote:Oei, een paar moertjes verloren?
Valt wel mee hoor ;)

[img:640:480]http://www.saabforum.nl/albums/album579 ... .sized.jpg[/img]

Posted: 13 Sep 2007, 22:53
by Injectie
Vandaag even met een endoscoop naar binnen gekeken. Goede nieuws.. Zuiger alsmede de zuigerwand, en de kleppen zijn nog intact. Slechte nieuws. De kop moet er toch af. Er ligt een ringetje M8 op de zuiger. Los weliswaar want ik kan hem met een magneetje optillen. Maar deze is groter als het Bougiegat. En kan ik er dus niet uithalen zonder de kop te demonteren.......

Posted: 14 Sep 2007, 17:20
by HobbeS
HAHAHA! Lullig foutje!

Gelukkig valt het mee :)

Posted: 14 Sep 2007, 20:17
by Injectie
De kop kan blijven zitten. Beetje vernuftig denken. heeft de volgende resultaten geboekt.
Via het inlaatspruitstuk demonteren en een collega die de stoter zo ver mogelijk naar beneden duwde heb ik het ringetje eruit weten te halen. En om 18.00 Uur Startte de motor weer.
Dus morgen afbouwen. en maandag APK erop en rijden...

Posted: 15 Sep 2007, 21:13
by Injectie
Vandaag lekker 35 kilometer gereden. Ow wat stuurt dat weer fijn. Ik kan niet wachten tot ik er een geldige APK op heb zitten.