Nieuw bedrijfspand: nieuwe infrastructuur netwerk / electra
Nieuw bedrijfspand: nieuwe infrastructuur netwerk / electra
Wij gaan in het nieuwe pand dus een nieuwe infrastructuur aanleggen; een patchkast en panels zijn al geregeld, maar nu blijkt dat het vinden van kabelgoten met bijpassende inbouw walloutlets RJ45 en electra toch wat lastig is.
Alles lijkt wel gewoon verkrijgbaar, maar op de één of andere manier niet bij één leverancier, en dat is met zoiets toch wel graag wat je wilt.
Iemand een idee waar we dit soort dingen goedkoop kunnen inkopen?
- kabelgoot kunststof (80mmx80mm waarschijnlijk)
- Walloutlets INBOUW RJ45 Cat5(e) (netwerk + telefonie)
- Walloutlets INBOUW electra, 2x 220 / 4x 220 / 6x 220
(inbouw als in dat het dus niet kastjes zijn die uit de goot steken, maar dat de deksel van de outlet zo'n beetje gelijk ligt met de goot)
owja; is Cat5e met vaste kern voor € 20,= per 100m op rollen van 500m duur?
Alles lijkt wel gewoon verkrijgbaar, maar op de één of andere manier niet bij één leverancier, en dat is met zoiets toch wel graag wat je wilt.
Iemand een idee waar we dit soort dingen goedkoop kunnen inkopen?
- kabelgoot kunststof (80mmx80mm waarschijnlijk)
- Walloutlets INBOUW RJ45 Cat5(e) (netwerk + telefonie)
- Walloutlets INBOUW electra, 2x 220 / 4x 220 / 6x 220
(inbouw als in dat het dus niet kastjes zijn die uit de goot steken, maar dat de deksel van de outlet zo'n beetje gelijk ligt met de goot)
owja; is Cat5e met vaste kern voor € 20,= per 100m op rollen van 500m duur?
Ik weet niet of ze goedkoop zijn, want de materialen die ik er bestel hoef ik niet zelf te betalen. Maar wij bestellen al onze elektramaterialen en installatiemateriaal bij de Technische Unie. Zij hebben o.a. een vestiging in Almelo. Ik weet niet of je op hun site wat produkten kunt vinden (Denk het niet), maar ik kan van het werk wel de catalogus van vorig jaar meenemen als je daar wat aan hebt?
Uit de catalogus van Technische Unie:
Draka computerdatakabel, FTP
Aders en aderdiameter: 4x2x0,5mm
Categorie: 5e
AWG nummer: 24
Samenstelling geleider: Massief
Aderisolatie: Polyolefine
Adercodering: Kleur
Kleur buitenmantel: grijs
Nominale buitendiameter: 6mm
- moeilijk brandbaar en halogeenvrij
Doosrol van 300 meter: 156,21 EUR
haspel van 500 meter: 339,43 EUR
Excl BTW uiteraard, excl staffel. Dus 20 eur per 100 meter lijkt mij aardig goedkoop.
Draka computerdatakabel, FTP
Aders en aderdiameter: 4x2x0,5mm
Categorie: 5e
AWG nummer: 24
Samenstelling geleider: Massief
Aderisolatie: Polyolefine
Adercodering: Kleur
Kleur buitenmantel: grijs
Nominale buitendiameter: 6mm
- moeilijk brandbaar en halogeenvrij
Doosrol van 300 meter: 156,21 EUR
haspel van 500 meter: 339,43 EUR
Excl BTW uiteraard, excl staffel. Dus 20 eur per 100 meter lijkt mij aardig goedkoop.
We gaan niet schelden hé? We kennen die lui: schreeuwend duur, en hebben geen hol verstand van wat ze verkopen.WhoCares wrote:Technische Unie
Die lui zijn alleen optie als er echt geen andere mogelijkheid is

Vind het toch vaag dat veel bedrijven wel wat spul leveren, maar niet een compleet pakket. Je zou toch zeggen dat iedereen die een nieuwe infra aanlegt baat heeft bij één leverancier waar ze terecht kunnen voor alle goten / inbouwshit / kabels / patchpanels / kasten etc...
135 voor Cat 5, is leuk, maar wel gaan toch echt wel voor 5e

Daarnaast is een massieve kern ook een must; die flexibele meuk is huilen met de kraan open, en het opruimen van alle mislukte connectoren valt in de categorie dweilen met de pet op...
Verschillende leveranciers is op zich geen probleem, ware het niet dat je wel van tevoren wil weten of een walloutlet (220 / netwerk) gemonteerd kan worden in de kabelgoot van een andere leverancier 
Nou ZEGGEN ze dat het geen probleem is en dat je die outlets in iedere 80mm goot kan zetten, maar dat ken ik inmiddels wel;
zit ik straks met 400 meter goten, 1Km CAT5, 60 walloutlets en 140 220v outlets, en wil het spul voor geen meter met elkaar samenwerken...
(voorbeeldje: blijkt dat je die aluminium goten beter niet kan gebruiken icm snellere netwerkkabels vanwege mogelijke storingen als de aluminium delen blootstaan aan bepaalde stralingen/electromagnetische prut/lekstroom)
heel fijn dus allemaal

Nou ZEGGEN ze dat het geen probleem is en dat je die outlets in iedere 80mm goot kan zetten, maar dat ken ik inmiddels wel;
zit ik straks met 400 meter goten, 1Km CAT5, 60 walloutlets en 140 220v outlets, en wil het spul voor geen meter met elkaar samenwerken...
(voorbeeldje: blijkt dat je die aluminium goten beter niet kan gebruiken icm snellere netwerkkabels vanwege mogelijke storingen als de aluminium delen blootstaan aan bepaalde stralingen/electromagnetische prut/lekstroom)
heel fijn dus allemaal