En het was weer een leuk tweak avondje

De Chatroom
Post Reply
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

En het was weer een leuk tweak avondje

Post by Marshal »

Was ik net UT aan het spelen, stoot ik zachtjes tegen m'n PC kast aan. Pats scherm valt uit en rooklucht :(

PC bleef gewoon doordraaien :? Alles uit gezet en maar eens gaan ruiken wat er zo stonk. Bleek het m'n videokaart te zijn.
Twee van die ronde dingen (diodes ?) stonden bol en er zat was corrosie op. Ik neem aan dat die kapot is en sloop dus alvast de videokaart uit m'n server.

PC startte gelukkig weer op met de andere videokaart, dus er was niets anders kapot ofzo. Maar ja zonder videokaart start m'n server niet meer op. Ik denk, laat ik toch maar dat kapotte ding proberen. Server hoeft enkel op te starten er hangt standaard toch geen scherm aan.

Server start prima op en wat blijkt, ik heb gewoon beeld :? Server dus weer uitgezet en weer de grote videokaart omwisseltruc gedaan.
'Kapotte' videokaart weer in mijn PC gedaan en alles doet het weer prima.

*Marshal is even verbaasd

Maar na 10 minuten knalt nu mijn hele PC eruit :( Ik zet stug dat ding weer aan en kijk wat er gebeurt. Ondertussen lig ik zowat onder m'n PC om alles in de gaten te houden.
En wat zie ik dan, de ventilator van de videokaart draait niet. Videokaart eruit gehaald, bleken de draaitjes van de ventilator vastgesmolten te zitten aan de koelblokken :(

Draadjes losgetrokken met wat plakband weer ingetaped en alles werkt nu alweer ruim 25 min :)

Tip van de dag: Kijk eerst of de ventilator draait :Y)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

plakband :+
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

toch wel riskante boel als 2 van die dingen bol staan.. ze kunnen ieder moment uit elkaar klappen en dat wil je niet in je kast.. Zouihet toch maar op garantie laten uitkomen ofzo (als dat nog gaat )
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

Webkabouter wrote:toch wel riskante boel als 2 van die dingen bol staan.. ze kunnen ieder moment uit elkaar klappen en dat wil je niet in je kast.. Zouihet toch maar op garantie laten uitkomen ofzo (als dat nog gaat )
is het beste jah. Als ze zien dt je zelf aan het tweaken bent geweest kan je waarschijnlijk fluiten naar de garantie
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

denk je dat het vast plakken met plakband onder tweaken hoord :P

Maar is idd wel verstandig om te kijken of je nog gerantie krijgt.. zo niet.. ja dan maar een nieuwe kopen ;)
Hemz
Posts: 2023
Joined: 15 Jun 2003, 00:28
Location: zwolle
Contact:

Post by Hemz »

seiko wrote:denk je dat het vast plakken met plakband onder tweaken hoord :P

Maar is idd wel verstandig om te kijken of je nog gerantie krijgt.. zo niet.. ja dan maar een nieuwe kopen ;)
Hoe noem je het dan? :P
seiko
Posts: 4313
Joined: 14 Jun 2003, 22:23
Location: Amsterdam

Post by seiko »

kijken_of_het_ook_zo_verder_kan_ipv_garantie_of_naar_winkel_brengen_techniek

dus zeker niet tweaken, dat doe je pas als je er zelf opnieuw draadjes aa gaat maken :D
DSmarty
Site Admin
Posts: 5643
Joined: 14 Jun 2003, 21:30
Location: Epe
Contact:

Post by DSmarty »

Ducktape does the job :)
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

Garantie zit er in elk geval niet meer op. Alleen maakt de fan nu af en toe een wat ratelend geluid.

Misschien is het motortje toch wat beschadigd, maar ik kan in elk geval weer op m'n PC werken werken :)
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
Erik de Noorman
Posts: 606
Joined: 15 Jun 2003, 08:13
Location: Loosduinen
Contact:

Post by Erik de Noorman »

Twee van die ronde dingen (diodes ?) stonden bol en er zat was corrosie op
Webkabouter wrote:toch wel riskante boel als 2 van die dingen bol staan.. ze kunnen ieder moment uit elkaar klappen en dat wil je niet in je kast..
Geen diodes maar condensators lijkt me en die kunnen inderdaad exploderen, dus kijk uit.
[url=http://www.cafepress.com/zerodesignz/709125][b][i]Who is John Galt?
I know, but do you?
why should you want to know?[/i][/b][/url]
Mistermystery
Posts: 63
Joined: 16 Sep 2003, 16:23

Post by Mistermystery »

Erik de Noorman wrote:
Twee van die ronde dingen (diodes ?) stonden bol en er zat was corrosie op
Webkabouter wrote:toch wel riskante boel als 2 van die dingen bol staan.. ze kunnen ieder moment uit elkaar klappen en dat wil je niet in je kast..
Geen diodes maar condensators lijkt me en die kunnen inderdaad exploderen, dus kijk uit.
Zijn inderdaad condensatoren. En letop, er kan nog altijd een reststroom in die dingers zitten, dus kijk een beetje uit.
Official promotor of http://www.zombo.com
Hachy
Posts: 1482
Joined: 14 Jun 2003, 23:39
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by Hachy »

Phew... mazzel;

Is beter dan dat er zomaar een schijf doodgaat :P
http://www.qsit.nl
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

Terug met dat ding, die condensators hebben nu dus hun beste tijd gehad.. Levensgevaarlijk is het als je fan ermee kapt :|
It rocks... It's a rock...
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Die condensatoren kun je gemakkelijk zelf vervangen als je een beetje handig bent met solderen, voor restspanning wat ik een paar posts hierboven las, hoef je echt niet bang te zijn op een videokaart (lol).
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

Wow ReMSie, jij bent een slimme jongen, solderen aan een videokaart, dat is goed voor je garantie, als het een keertje echt mis gaat

*klapt*
[BVD]Webgnome
Posts: 1400
Joined: 16 Jun 2003, 14:55

Post by [BVD]Webgnome »

Als je het een beetje kunt, solderen, dan is het toch zo gepiept? er zijn mensen genoeg volgens mij die het al ooit geprobeert hebben.. door dat plakband verhaal is je garantie toch waarschijnlijk al naar de knoppen.
[url=http://www.bvdsouth.nl/][BVD]South Online[/url]
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

plakband er weer af halen?
It rocks... It's a rock...
User avatar
Marshal
Posts: 1457
Joined: 14 Jun 2003, 22:08
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Marshal »

D'r zal voordat ik met het "maken" begon al geen garantie meer op :)

Heb er inmiddels een ander ventilator opgeschroefd en werkt alweer geruime tijd goed.
Distributed.net: the only reason my computer is on, right now!
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

DKasemier wrote:Wow ReMSie, jij bent een slimme jongen, solderen aan een videokaart, dat is goed voor je garantie, als het een keertje echt mis gaat

*klapt*
Marshal wrote:Garantie zit er in elk geval niet meer op.


Sjors , zoals je terug had kunnen lezen geeft ie zelf al aan dat er nu geen garantie meer op zit, dus dan maakt dat solderen niet zoveel meer uit he :+ Lees voortaan ff voordat je zo'n reactie plaatst.
DKasemier
Posts: 1150
Joined: 15 Jun 2003, 10:41

Post by DKasemier »

Sjaak, ik ben erg stomja.... want ik had die post wel gelezen maar ik was het alweer vergeten toen ik jou post las

:D

Kneem mn cynische opmerking terug :)
ReMSie
Posts: 246
Joined: 15 Jun 2003, 22:58
Location: Vlissingen
Contact:

Post by ReMSie »

Choesojei ;)
Post Reply