Teambvdgames.nl inside info - hulp gevraagd
Alleen Unreal ? Nee, dat is meer als opvulling ofzo.
Er komen dus een aantal pull-down menu's met onder elk menu een vijftal opties ofzo. Zowieso per game een optie. Die menu's zijn text-based dus die kunnen ten aller tijde worden aangepast. Als er een extra server gebouwd kan worden dan wil ik inderdaad meerdere dedicated servers hosten.
In eerste instantie zat ik de denken aan UT, UT2003, C&C VPN (het boeltje wat nu al draait dus). Daarna (met extra server) eventueel MOHAA, RTCW en QUAKE III Arena. Ligt er ook een beetje aan hoeveel animo er voor deze games is.
Wat wel veel werk is; het bijhouden van alle modz, patches, maps updates e.d. dus het moet ook allemaal nog een beetje bij te houden zijn.
Gelukkig heb ik van Peter de beschikking gekregen tot een heleboel gb's aan (snelle ams-ix) webspace dus dat is niet zo'n probleem. Ik denk dat ik de plaatjes e.d. ook extern op mijn demon webspace ofzo ga hosten.
Verder zijn er al een hoop ideeën over de interactieve content. Bijvoorbeeld waar Majapro mee aankomt; (click-and-play hoewel dat enig scriptwerk zal vergen) maar ook een messagetracker in een soort guestbook style, newstracker, agenda/calender, polls, aantal hits/views/download stats, en een applet waarin je kunt zien wie (van de actieve gamers) er online is. (icq dll bijvoorbeeld). DKasemier geeft al aan dat hij wel wil pennen. Bijvoorbeeld reviews (van maps/bonus packs/nieuwe games) maken is daarbij een optie.
Wat ik ook wil gaan maken is een upload-button waarbij je direct je screenies van een game kan uploaden. Dit word dan online in een thumbnail-formpje gegoten en is dan direct beschikbaar. Soort online fotoboek maar dan voor screenshots. En wat dacht je van een Frag'o'meter ? Diegene die bewijst dat hij/zij een bepaald aantal FPH haalt komt in de stats terecht.
Nou ja al met al voorlopig nog genoeg werk. Ik verwacht in de loop van volgende week definitief de domein-naam-transfer rond te hebben incl DNS e.d. dus dan kan de boel misschien al 'live' in beta-vorm. De interactieve content is bijna allemaal zelf geprogged dus dat zal wat langer duren.
Er komen dus een aantal pull-down menu's met onder elk menu een vijftal opties ofzo. Zowieso per game een optie. Die menu's zijn text-based dus die kunnen ten aller tijde worden aangepast. Als er een extra server gebouwd kan worden dan wil ik inderdaad meerdere dedicated servers hosten.
In eerste instantie zat ik de denken aan UT, UT2003, C&C VPN (het boeltje wat nu al draait dus). Daarna (met extra server) eventueel MOHAA, RTCW en QUAKE III Arena. Ligt er ook een beetje aan hoeveel animo er voor deze games is.
Wat wel veel werk is; het bijhouden van alle modz, patches, maps updates e.d. dus het moet ook allemaal nog een beetje bij te houden zijn.
Gelukkig heb ik van Peter de beschikking gekregen tot een heleboel gb's aan (snelle ams-ix) webspace dus dat is niet zo'n probleem. Ik denk dat ik de plaatjes e.d. ook extern op mijn demon webspace ofzo ga hosten.
Verder zijn er al een hoop ideeën over de interactieve content. Bijvoorbeeld waar Majapro mee aankomt; (click-and-play hoewel dat enig scriptwerk zal vergen) maar ook een messagetracker in een soort guestbook style, newstracker, agenda/calender, polls, aantal hits/views/download stats, en een applet waarin je kunt zien wie (van de actieve gamers) er online is. (icq dll bijvoorbeeld). DKasemier geeft al aan dat hij wel wil pennen. Bijvoorbeeld reviews (van maps/bonus packs/nieuwe games) maken is daarbij een optie.
Wat ik ook wil gaan maken is een upload-button waarbij je direct je screenies van een game kan uploaden. Dit word dan online in een thumbnail-formpje gegoten en is dan direct beschikbaar. Soort online fotoboek maar dan voor screenshots. En wat dacht je van een Frag'o'meter ? Diegene die bewijst dat hij/zij een bepaald aantal FPH haalt komt in de stats terecht.
Nou ja al met al voorlopig nog genoeg werk. Ik verwacht in de loop van volgende week definitief de domein-naam-transfer rond te hebben incl DNS e.d. dus dan kan de boel misschien al 'live' in beta-vorm. De interactieve content is bijna allemaal zelf geprogged dus dat zal wat langer duren.
http://www.qsit.nl
We zijn nog met tests bezig. Donderdag zouden we er verder mee maarja dan geeft iemand ineens een feestje... ik zal geen namen noemen *uche* MADMAN *uche* maargoed de boel is dus enigzins vertraagd. Gisteren heb ik een testscriptje online gezet waarmee je UT servers kan querien. Dit is succesvol getest door Whocares, Hemz, Venomous en Marshal.
http://www.qsit.nl
dus een scriptje ernaast die mijn Call of Duty servertje in de gaten houd moet ook kunnen > die draait op een iets gewijzigde quake 3 engine
Het lijkt me fantastisch; een avondje vrij? type de url en kijk waar nog een gaatje vrij is en join (een onsite chat waar je dan kan typen waar jij in zit oid)
Het lijkt me fantastisch; een avondje vrij? type de url en kijk waar nog een gaatje vrij is en join (een onsite chat waar je dan kan typen waar jij in zit oid)
Heb jij een CoD serverMajapro wrote:dus een scriptje ernaast die mijn Call of Duty servertje in de gaten houd moet ook kunnen > die draait op een iets gewijzigde quake 3 engine
Het lijkt me fantastisch; een avondje vrij? type de url en kijk waar nog een gaatje vrij is en join (een onsite chat waar je dan kan typen waar jij in zit oid)
-
- Posts: 116
- Joined: 15 Jun 2003, 10:35
- Location: Hengelo OV
- Contact: